Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:29:05 GMT

ترس بهترین رفیق کرونا است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۰۵۱۶

ترس بهترین رفیق کرونا است

ایسنا/قم مسئول مرکز مشاوره جهاددانشگاهی واحد استان قم ترس از کرونا را از عوامل مهم شکست در مقابل این ویروس دانست.

هادی خورسند در گفت وگو با ایسنا در خصوص ترس از ابتلا به ویروس کرونا در مردم گفت: احساس ترس شدید باعث فعال شدن سیستم سمپاتیک می‌شود و میزان کورتیزول فراوانی  از طریق غدد فوق کلیوی آزاد می‌شود و مجموعه اینها بدن را آماده باش نگه می‌دارد که در حالت عادی طبیعی است، اما در مدت زمان طولانی باعث می‌شود امکانات بدن از بین برود و دچار درهم آمیختگی و گسست و فروپاشی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این که با افزایش استرس بدن مهیای پذیرش هر نوع ویروس، انگل و قارچ می‌گردد افزود: از این رو استرس و اضطراب مداوم ترس از ابتلای کرونا ویروس باعث می‌شود تا در بدن هورمون کرتیزول که خود سرکوبگر سیستم ایمنی بدن است فعالیت خود را آغاز کند و بدن بیشتر از پیش مستعد ابتلا به انواع بیماری حتی سرطان می‌شود.

خورسند بیان کرد: با وسواس افراطی خودمان را بیشتر مستعد دریافت بیماری نکنیم. با کنترل استرس به راحتی می‌توان از این ویروس عبور کرد و صرفا دستورالعمل‌های پزشکی را از منابع رسمی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی دریافت کنیم.

وی به والدین توصیه کرد: سعی برآن داشته باشند نسبت به راه‌های پیشگیری از این ویرس با کودکان و نوجوانان خود صحبت کنند و از ارایه آمار مرگ و میر به کودکان شدیدا اجتناب کنند تا از ایجاد استرس و اضطراب در کودکان جلوگیری شود.

هادی خورسند در پایان آمادگی مرکز مشاوره روانشناسی جهاد دانشگاهی استان قم را برای ارائه مشاوره به خانواده های پر استرس و مرتبط با افراد مبتلا به ویروس کرونا اعلام کرد و گفت: در شرایط کنونی تمام توان خود را برای کمک به مردم به کار خواهیم بست.

گفتنی است علاقه مندان به دریافت نوبت مشاوره‌های روانشناسی مرکز مشاوره جهاد دانشگاهی استان قم می‌توانند با شماره 31621 تماس بگیرند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس جهاد دانشگاهی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • لیوان کاغذی رفیق صمیمی نوشیدنی های گرم و خنک شما!
  • داستان سرماخوردگی در انسان‌ها از چه زمانی آغاز شد؟
  • کامنت دیوید بکام زیر پست قهرمانی جود بلینگام: آفرین رفیق / عکس
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • سیستم مکان‌یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • سیستم مکان یابی در فلسطین اشغالی دچار اختلال شد
  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس