Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-09@16:56:15 GMT

۴۲ روستای کردستان به دستگاه خودپرداز بانکی مجهز شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۰۷۵۹

۴۲ روستای کردستان به دستگاه خودپرداز بانکی مجهز شد

فردین سعیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خرید و تجهیز این تعداد روستا به دستگاه خودپرداز از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های نصب شده صرفه اقتصادی برای این وزارتخانه ندارد، افزود: با این وجود برای تجهیز ۴۷ روستای دیگر نیز سهمیه گرفته‌ایم که تا چند ماه آینده در این تعداد روستا نیز دستگاه خودپرداز نصب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کردستان به برنامه‌ریزی برای ایجاد ۱۲۰ سایت تلفن همراه در مناطق مختلف استان اشاره کرد و یادآور شد: تا یک ماه آینده، ۶۰ سایت راه‌اندازی خواهد شد ضمن اینکه تاکنون کار اجرای ۲۴ سایت انجام شده است.

سعیدی با بیان اینکه فونداسیون اغلب این ۶۰ سایت اجرا شده است، اضافه کرد: با راه‌اندازی این ۱۲۰ سایت، بیش از ۶۰۰ روستا در کردستان از خدمات تلفن همراه با کیفیت آنتن دهی مناسب بهره‌مند خواهند شد.

وی کردستان را از جمله استان‌های برتر کشور در زمینه توسعه تلفن ثابت روستایی اعلام کرد و گفت: عملیات اجرایی ۶۸۰ کیلومتر فیبرنوری بین شهری در حال اجراست که ۳۰ کیلومتر آن باقی مانده که در صورت تکمیل، تحول بزرگی در زمینه پهنای باند اینترنت ایجاد می‌شود.

در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۲۶۸ هزار مشترک در کردستان از اینترنت پرسرعت و ۴۶۱ روستای کردستان از پهن باند اینترنت بهره‌مند و به شبکه ملی اطلاعات کشور متصل شده‌اند، ضمن اینکه تمام شهرهای استان زیر پوشش نسل سه و چهار تلفن همراه هستند.

برچسب‌ها کردستان توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پست بانک ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پست بانک ایران کردستان توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پست بانک ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۰۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چینی‌ها اطلاعات و پول ۸۰۰ هزار نفر را سرقت کردند

به گزارش تابناک، کلاهبرداران چینی با استفاده از فروشگاه‌های آنلاین جعلی که ادعا می‌کنند محصولات برندهای مشهور را با تخفیف‌های باورنکردنی می‌فروشند، اطلاعات شخصی و مشخصات کارت اعتباری حدود 800 هزار نفر در اروپا و ایالات‌متحده را به سرقت برده‌اند.

براساس تحقیقات مفصل گاردین با همکاری Die Zeit و Le Monde، مجرمان با ایجاد 76 هزار وب‌سایت جعلی یکی از بزرگ‌ترین کلاهبرداری‌ها در نوع خود را رقم زدند. طبق بررسی کارشناسان این عملیات سازماندهی‌شده و از نظر فنی هوشمندانه بوده است. کلاهبرداران ده‌ها هزار فروشگاه اینترنتی جعلی ایجاد کرده‌اند که کالاهای تخفیف‌دار از برندهایی مانند دیور، نایکی، لاکست، هوگو باس، ورساچه، پرادا و بسیاری از برندهای مطرح دیگر ارائه می‌دهند.

این شبکه کلاهبرداران از دامنه‌های منقضی‌شده برای میزبانی فروشگاه‌های جعلی خود استفاده می‌کردند که به گفته کارشناسان می‌تواند به جلوگیری از شناسایی توسط وب‌سایت‌ها یا صاحبان برند کمک کند.

کلاهبرداران چینی و فروشگاه‌های آنلاین جعلی
نسخه‌های انگلیسی این سایت‌های جعلی از چندین زبان اروپایی مانند فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی و ایتالیایی پشتیبانی می‌کنند که برای فریب‌دادن خریداران ناآگاه از اروپا و آمریکا طراحی شده‌اند. اگرچه اکنون تقریباً دوسوم از آن‌ها غیرفعال شده‌‌اند، اما محققان می‌گویند که بیش از 22,500 سایت هنوز در دسترس هستند و همچنان به کلاهبرداری ادامه می‌دهند.

یک شرکت امنیت سایبری آلمانی می‌گوید به‌نظر می‌رسد گروهی از برنامه‌نویسان، سیستمی را ایجاد کرده‌اند که به سرعت سایت‌های جدیدی ایجاد می‌کند تا تعداد بیشتری از افراد را به دام بیندازند. این گروه چینی که محققان آن‌ها را با عنوان «BogusBazaar» می‌شناسند، از زمان راه‌اندازی اولین سایت‌های خود در سال ۲۰۱۵، میلیون‌ها پوند، یورو و دلار از قربانیان خود سرقت کرده‌اند.

تخمین زده می‌شود که حدود 476 هزار نفر جزئیات کارت اعتباری ازجمله شماره امنیتی سه رقمی خود را به اشتراک گذاشته باشند. اما در بسیاری از موارد، کلاهبرداران به دنبال پول قربانیان نبودند. اغلب هنگام پرداخت به مشتریان گفته می‌شد که بانک آن‌ها یا خود وب‌سایت درخواست پرداخت را رد کرده است. بااین‌حال اطلاعات شخصی آن‌ها از جمله نام کامل، آدرس، شماره کارت اعتباری و کد امنیتی سه رقمی همه در دست کلاهبرداران است.

دیگر خبرها

  • چینی‌ها اطلاعات و پول ۸۰۰ هزار نفر را سرقت کردند
  • وزیر ارتباطات: با تولید تلفن همراه ایرانی قصد رقابت با مدل های موجود را داریم (فیلم)
  • خطا در خرید اینترنتی بلیط اتوبوس
  • صدور معاینه فنی رایگان برای ۲۷۰۰ دستگاه تاکسی در تبریز
  • دستگیری کلاهبردار با رسید ساز جعلی
  • جمهوری‌خواهان آمریکا: رابرت مالی اسناد محرمانه را در تلفن همراه شخصی‌اش نگهداری می‌کرد
  • آیا گوشی‌های هوشمند سلامت جسمی شما را به خطر می‌اندازد؟
  • پیام اپراتور ایتالیایی برای صهیونیست‌ها: به فلسطین خوش آمدید
  • پایان راه موبایل قاپان با شلیک پلیس
  • بانکی پور سند روابط جنسی مردان ترکیه با زنان پُرشمار را منتشر کرد | عدد یاد شده به چه معناست؟ +لینک منبع