Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@09:08:34 GMT

چین نماینده آمریکا را احضار کرد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۱۰۱۱

چین نماینده آمریکا را احضار کرد

 به گزارش خبرگزاری رویترز، هوآ چونینگ ، رئیس دفتر اخبار وزارت خارجه چین همچنین گفت، اگر ایالات متحده بیش از این آژانس‌های خبری چین را در آمریکا مورد آزار و اذیت قرار دهد و محدود کند، چین باید اقدامات بیشتری را انجام دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پیشتر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا اقدام چین در اخراج سه روزنامه‌نگار وال استریت ژورنال بابت انتشار مطلبی در این روزنامه را محکوم کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پامپئو چهارشنبه در بیانیه‌ای گفت: کشورهای بالغ و مسئول می‌فهمند که مطبوعات آزاد حقایق را گزارش می‌دهند و نظرات خود را ابراز می‌کنند. پاسخ صحیح ارائه استدلال‌های ضد، نه محدود کردن گفتار است. ایالات متحده امیدوار است که مردم چین هم به همان اطلاعات و آزادی بیانی که آمریکایی‌ها از آن بهرمند هستند، برخوردار شوند.

وزارت خارجه چین از اخراج این رونامه‌نگاران که مطلبی تحت عنوان "چین، مرد واقعا بیمار آسیا" نوشته و به شیوع کرونا ویروس اشاره داشتند که از این کشور نشات می‌گیرد، دفاع کرد.  

سخنگوی وزارت خارجه چین به خبرنگاران گفت: مردم چین از رسانه‌هایی که اظهارات نژادپرستانه مطرح می‌کنند و حملات مخرب علیه چین دارند، استقبال نمی‌کنند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: چین آمریکا سفارت آمریکا سفارت چین مایک پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی

به گزارش صدای ایران،معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنشی مداخله جویانه به صدور حکم دادگاه بدوی برای توماج صالحی خواننده رپ زیر زمینی و یکی از متهمان ناآرامی‌های سال ۱۴۰۲ ایران، آن را نقض فراگیر حقوق بشر از سوی ایران خواند.

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:
ما بار دیگر استفاده حکومت ایران از حکم اعدام به عنوان ابزاری برای سرکوب حقوق بشر و آزادی‌های اساسی مردم را محکوم می‌کنیم. ما همچنان گزارش‌های مربوط به وضعیت توماج صالحی را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

ابزار‌های مختلفی برای اعمال فشار بر حکومت ایران به منظور مقابله با «نقض جدی و فاحش حقوق بشر» وجود دارد.


دیگر خبرها

  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استانداردهای دوگانه مبتلاست
  • ترکیه: آمریکا درباره حقوق بشر به استاندارد‌های دوگانه مبتلاست
  • غرب فرهنگ خود را بر دیگر کشورها تحمیل نکند
  • طالبان: غربی‌ها فرهنگ خود را به دیگر کشورها تحمیل نکنند
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم