Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@05:18:34 GMT

شبکه ۵G زیر تیغ ویروس کرونا!

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۲۵۷۳

شبکه ۵G زیر تیغ ویروس کرونا!

به تازگی تحلیلگران فعال در حوزه تکنولوژی برآورد و اعلام کرده‌اند که گسترش ویروس کرونا، پروژه راه‌اندازی شبکه ۵G در جهان را متوقف خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، هم زمان با شیوع ویروس خطرناک و کشنده کرونا که در ابتدا از چین شروع شد و هم اکنون به بسیاری دیگر از کشورهای جهان سرایت کرده است، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه تکنولوژی پیش‌بینی کردند که شرکت‌های فناوری و تولیدکنندگان موبایل یکی از بزرگترین قربانیان این ویروس به شمار می‌روند، چراکه تاکنون منجر به تعطیلی و متوقف شدن خط تولید بسیاری از کارخانه‌های فعال در چین و نواحی شرق آسیا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای بسیاری در سراسر جهان از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا، استرالیا، چین، کره جنوبی، ژاپن و بسیاری از کشورهای اروپایی و غیره با همکاری بزرگترین اپراتورهای جهان در حال برقراری نسل پنجم اینترنت همراه ۵G هستند و در این زمینه فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند.

بسیاری از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی و اپراتورهای فعال در جهان نظیر نوکیا، اریکسون، هواوی، ال جی، اسپرینت و غیره به شدت در حال رقابت برای راه‌اندازی نخستین شبکه اتصال به اینترنت نسل پنجم ۵G هستند. نسل پنجم شبکه تلفن همراه ۵G، استانداردهای پیشنهادی برای نسل جدید ارتباطات سیار است که پس از نسل چهارم شبکه تلفن همراه فعلی ارائه می‌شود.

اما حالا بر اساس گزارش وب سایت pymnts،  به نظر می رسد که شیوع گسترده ویروس کرونا، علاوه بر از کار انداختن چرخ اقتصاد در بسیاری از کشورها، فعالیت‌های مربوط به توسعه زیرساخت‌های لازم برای برقراری و راه اندازی نسل پنجم شبکه اینترنت همراه موسوم به شبکه ۵G را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گفته این کارشناسان و تحلیلگران، شیوع گسترده ویروس کرونا که تاکنون جان ۲۸۰۰ نفر را گرفته و بیش از ۸۰ هزار نفر را نیز در کشورهای مختلف جهان درگیر و مبتلا کرده است، قابلیت متوقف کردن پروژه راه اندازی و برقراری شبکه نسل پنجم اینترنت همراه را داراست و می‌تواند کسب و کارهای مربوطه را به شدت مختل کند.

 اوایل سال ۲۰۱۲ میلادی بود که اتحادیه بین‌المللی مخابرات (ITU) تحت نظر سازمان ملل برنامه‌ای را برای توسعه تیم ارتباطات بین‌المللی موبایلی (IMT) برای افق ۲۰۲۰ و فرای آن (IMT-۲۰۲۰) آغاز کرد.

در نتیجه رسماً یک مسابقه جهانی برای تعیین نسل پنجم شبکه موبایل شروع شد و از آن پس، شاهد رقابت تنگاتنگی میان اپراتورهای اینترنت و تلفن همراه در سراسر جهان هستیم که هر یک به‌دنبال برقراری و راه‌اندازی نسل جدید و پرسرعت اینترنت ۵G در کشورهای مختلف هستند و از توانایی‌ها و برنامه‌های خود در این زمینه رونمایی می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس شبكه 5جي ویروس کرونا راه اندازی نسل پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی بانک شهر، برای اولین بار در بازار سرمایه، بهره مندی از بازار املاک به همراه تضمین حداقل سود 28 درصد سالیانه با خرید واحدهای سرمایه گذاری اولین صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات در شبکه بانکی کشور با نماد «امین شهر» به همراه اوراق اختیار فروش تبعی در شعب بانک شهر و شبکه کارگزاری بورس فراهم شده است.
صندوق سرمایه گذاری املاک و مستغلات «امین شهر» از جدیدترین ابزارهای بازار سرمایه است که بر اساس آن، وجوه عموم مردم در خرید، بهره‌برداری، اجاره‌داری و فروش املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری می‌شود که همه این فرایندها برای سرمایه‌گذاران سودآوری به همراه دارد.
امکان سرمایه گذاری با حداقل سرمایه، معاف از مالیات و قابلیت معامله در شبکه کارگزاری های بورسی سراسر کشور و شعب منتخب بانک شهر از مزیت های سرمایه گذاری در صندوق املاک و مستغلات "امین شهر" است.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • جدیدترین نسل موبایل رونمایی شد؛ بازگشت به «ماربازی» بدون اینترنت! (+عکس)
  • سود حداقل 28 درصد سالیانه تضمینی با خرید واحدهای سرمایه گذاری صندوق املاک و مستغلات «امین شهر»
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • فصل پنجم «نون‌خ» برای سلمان همراه با چاشنی ماه عسل بود
  • توسعه 6G در ژاپن با سرعتی ۵۰۰ برابر نسل پنجم!
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت
  • سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران