Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس کشاورز روز پنجشنبه در بازدید ازمزارع آلوده به ملخ و باغ کنارپیوندی دشتی استان بوشهر افزود:این وزارتخانه باتوجه به تجربه سال گذشته آمادگی کامل برای مبارزه و مدیریت آفت ملخ صحرایی دارد.

وی یادآورشد: ملخ صحرایی آفتی مهاجر و یکی از آفت‌های جدی تهدید کننده امنیت غذایی و ایجاد فقر است که در زمان حاضر آفریقا را به شدت درگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: آفت ملخ صحرایی اینقدر مهم است که نهادی از سوی سازمان ملل از طریق فائو در دنیا این آفت را رصد و به کشورهای مختلف اطلاع رسانی می‌کند.

کشاورز ادامه داد: پارسال آفت ملخ صحرایی بعد از چندین دهه وارد کشور ایران شد و ۷۵۰ هزار هکتار سمپاشی انجام و خسارتی نیز به مزارع و باغات کشور گزارش نشد.

وی گفت: آفت ملخ صحرایی به دلیل اینکه از سرما و گرما خوشش نمی‌آید به طور عمومی در جنوب ایران مستقر می‌شود بنابرای در فصل‌های معتدل وارد و بعد به پاکستان، هندوستان و ارتفاعات هیمالیا مهاجرت و دوباره برمی‌گردد.

کشاورز اضافه کرد: امسال نیز طبق گزارش و پیش بینی فائو تراکم آفت ملخ صحرایی در آفریقا به شدت بالا رفته به گونه‌ای که تراکم آن چندین برابر سال گذشته است و از طریق کشورهای جنوب غرب وارد شده و در زمان حاضر این آفت در خوزستان شروع و به طور تقریبی ۱۰ روز است که وارد بوشهرشده و تراکم بیشتری در هرمزگان دارد و احتمال می‌رود از راه پاکستان وارد سیستان و بلوچستان نیز شود.

وی گفت: کارکنان وزارت جهاد کشاورزی آموزش‌های لازم برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی را در زمستان و پاییز فراگرفتند و سم نیز به اندازه کافی تدارک دیده شده برهمین اساس هیچ کشاورزی نگران نباشد.

وی گفت: تجهیزات ما از سال گذشته بیشتر است و آمادگی داریم این آفت هر کجا ورود کند و مشاهده شود همانجا سرکوب شود هرچند برخی وقت‌ها با تغییر اقلیم کار مبارزه سخت‌تر می‌شود اما آمادگی کنترل وجود دارد.

کشاورز یادآورشد: امسال تاکنون با این پدیده که از جمله آفت‌های بحرانی است مقابله شده و استانداران نیز همانند سال گذشته کمک و پشتیبانی خوبی داشتند.

وی یادآورشد: مبارزه با ملخ در بوشهر تاکنون خوب بوده و امید می‌رود این آفت در استان کنترل شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: امسال سه هزار هکتار برای گلخانه‌ها تزریق اعتبار شد که تاکنون ۴۵ تا ۵۰ درصد بیش از سال قبل است و با اصلاح اعتباری به جریان می‌افتد

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی عباس کشاورز ملخ صحرایی پروندهٔ خبری بازگشت ملخ‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی عباس کشاورز ملخ صحرایی عباس کشاورز وزارت جهاد کشاورزی عباس کشاورز ملخ صحرایی وزارت جهاد کشاورزی آفت ملخ صحرایی سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد، رسول سعیدیان افزود: گندمکاران این شهرستان با مساعد شدن شرایط آب و هوا، مبارزه با علف‌های هرز و بیماری سن را در مزارع خود شروع کرده‌اند.

او اضافه کرد: کشاورزان باید هنگام مبارزه با علف‌های هرز به مرحله رشد گیاه و علف هرز توجه داشته باشند و با هماهنگی و مشورت کارشناسان جهاد کشاورزی از سموم مناسب و موثر متناسب با نوع علف‌های هرز استفاده کنند.

معاون فنی جهاد کشاورزی مهاباد گفت: با فرارسیدن زمان مبارزه علیه «پوره سن» نیز عملیات سمپاشی در مزارع این شهرستان با همکاری جهاد کشاورزی انجام می شود.

سعیدیان افزود: ارایه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف‌های هرز به علف‌کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع‌آوری بذر علف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان کشاورزی است.

او به کشاورزان توصیه کرد با مراجعه به مراکز جهادکشاورزی دهستان‌ها و دریافت راهنمایی‌های فنی لازم نسبت به خرید سموم مورد نیاز خود از فروشگاه‌های مجاز اقدام و مزارع خود را علیه این آفت سمپاشی کنند.

دیگر خبرها

  • رکورد سنگین‌ترین مشت جهان شکسته شد + ویدئو
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • پلیس فتا حق۱۷۰میلیاردی کشاورز قلعه گنجی را از یک کلاهبردار گرفت
  • احقاق حق ۱۷۰ میلیاردی کشاورز قلعه گنجی از سوی پلیس فتا
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید