Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نقل و انتقالات معلمان در سال آینده در موارد ضروری صورت می‌گیرد، گفت: ۱۰۰ میلیارد تومان برای ضدعفونی کردن مدارس تخصیص یافت. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران‌کل آموزش و پرورش استان‌ها که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری۹۳ درصد منابع استانی تخصیص یافته است و در مجموع امسال گشایش‌های خوبی در حوزه مالی داشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه سه مرحله‌ای شدن تخصیص بودجه مشکلاتی را ایجاد کرده است، افزود: در سال ۹۸ بیش از ۴۲ هزار میلیارد بودجه مصوب شده بود در حالی که بیش از ۴۸ هزار میلیارد نیازمندیم و امیدواریم تا پایان سال، تخصیص ۱۱۰ درصدی محقق شود.

الهیار ترکمن تصریح کرد: اقدامات خوبی را با همکاری کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی در حوزه بودجه آموزش و پرورش داشتیم و با پیگیری‌های انجام شده، ۳ هزار و پانصد میلیارد تومان به سقف لایحه بودجه ما در سال ۹۹ اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای پیگیری سند تحول با هدف افزایش اثربخشی یک بسته اجرایی را تهیه کردیم تا از این طریق بتوانیم دسترسی به منابع مالی پایدار داشته باشیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مدیران‌کل باید مسائل را به جد پیگیری کنند و منابع مالی را در محل خودش هزینه کنند تا در بازرسی‌ها دچار مشکل نشوند.

وی افزود: سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان برای ثبت‌نام دانش‌آموزان متقاضی آزمون، ۳۰ هزار تومان دریافت می‌کند که باید براساس تفاهم‌نامه به مجری آزمون که دانشگاه شهید رجایی است، بازگردانده شود.

الهیار ترکمن از لغو ثبت‌نام اسکان سفر‌های نوروزی ناشی از شیوع بیماری کرونا خبر داد و افزود: البته مراکز اقامتی و باشگاه‌های فرهنگیان از این مصوبه ستاد پیشگیری از کرونا مستثنی هستند همچنین برگزاری هرگونه مراسم در تالار‌ها ممنوع است و رستوران‌های آموزش و پرورش نیز باید بیش از پیش نکات بهداشتی را رعایت کنند؛ همچنین ۱۰۰ میلیارد تومان ویژه ضدعفونی مدارس تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در طرح مسکن فرهنگیان، ۳۲۰ هزار نفر ثبت نام کردند که برای ۷۵هزار متقاصی دارای شرایط برنامه‌ریزی‌ها شروع شده است در این راستا، ۲۳ هزار واحد مسکونی مهر را در برخی استان معرفی کردیم تا تحت شرایطی در قالب این طرح به فرهنگیان واگذار شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در۱۳ استان املاک مازاد را معرفی کردیم لذا تغییر کاربری نیازمند رایزنی است؛ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب ۲۰ هزار فقره وام اضطراری از طریق موسسه بانکداری اجتماعی رسالت بدون سود در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد؛ همچنین عملکرد صندوق وام ضروری بسیار خوب بوده است و وام‌های بانک ملی نیز با سود ۱۲ درصد در اختیار فرهنگیان قرار می‌گیرد؛ بانک ملی فعلاً دو هزار میلیارد تومان را به این موضوع تخصیص داده‌اند که با پیگیری‌های انجام شده قرار است این مبلغ به چهار هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی اضافه کرد: وام مسکن از۵۰ به ۶۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است و زوج‌های فرهنگی نیز۱۲۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

عضو شورای معاونین وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در حوزه امور اداری و تشکیلات، ساماندهی نیروی انسانی سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ را در دستور کار داریم و اجرای قانون استخدام حق‌التدریس نیز در دستور کار است؛ در این طرح آموزشیار نهضت سواد آموزی، مربیان مهد کودک و حق‌التدریس تحت شرایطی تبدیل وضعیت می‌شوند در این راستا نمایندگان مجلس نیز استفساریه‌ای را به قانون استخدامی این نیرو‌ها اضافه کرد که مورد تأیید شورای نگهبان قرار نگرفت.

وی با اشاره به شرایط اختصاصی برای استخدام حق التدریس‌ها اظهارکرد: تمهیدات لازم برای انجام آزمون استخدامی حق‌التدریسی‌ها صورت گرفته است لذا ۱۰ اسفند ثبت نام و ۲۲ فروردین آزمون برای حق التدریسی‌ها برگزار می‌شود لذا اگر افراد نتوانند در این آزمون موفق شوند به خدمت آن‌ها در آموزش و پرورش پایان می‌دهیم.

الهیار ترکمن افزود: وضعیت نقل و انتقالات مطلوب نیست و برای سال جاری باید براساس سامانه و براساس ضروریات انجام شود بنابراین در سال آینده نقل وانتقالات محدود و در موارد ضروری است نیاز آموزش و پرورش، اولویت ماست.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: برای ساماندهی نیروی انسانی کار‌ها شروع شده است؛ بیش از ۶۶ هزار نفر در سال آینده بازنشسته می‌شوند؛ ۷ هزار دانشجو معلم فارغ‌التحصیل می‌شوند و ۱۲ هزار نفر از طریق ماده ۲۸ جذب می‌شوند و این در حالی است که ۵۰۰ هزار دانش‌آموز در سال آینده افزوده می‌شوند.

وی با بیان اینکه کار ساماندهی از اوایل آذرماه آغاز و تا شهریور سال آینده ادامه دارد، افزود: ۵۲۴ هزار کلاس درس در سال آینده خواهیم داشت و بیش از ۱۷۹ هزار نیرو در مهر آینده کمبود خواهیم داشت که این کسری از طریق حق التدریس، تدریس معاونین و خرید خدمات آموزشی جبران خواهد شد.

الهیار ترکمن اضافه کرد: علی‌رغم سختی‌ها، رتبه‌بندی را اجرایی کردیم و بر اساس افزایش امتیازات فصل دهم قانون خدمات کشوری که با هدف رفع تبعیض صورت گرفت، این قانون را به همه فرهنگیان تسری دادیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در اجرای فصل دهم خدمات کشوری، مقتضی است اطلاع رسانی دقیق به فرهنگیان توسط ادارات انجام شود تا سوء برداشتی در این خصوص برای افراد به وجود نیاید.

وی افزود: در اجرای قانون مالی اخیر، افزایش۵۰ درصدی خالص، دیدگاه درستی نیست این ضریب افزایش درسال آینده نیز افزایش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ضدعفونی مدارس وزارت آموزش و پرورش بودجه مدارس ۱۰۰ میلیارد تومان الهیار ترکمن هزار میلیارد سال آینده حق التدریس ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۲۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه نرخ حق التدریس جذابیت کافی ندارد، گفت: هم اکنون از هر ۱۰ معلم کمتر از ۲ معلم اضافه تدریس را می‌پذیرند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه‌های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیرو‌های توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

وی افزود: استفاده از نیرو‌های موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیرو‌های جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • ۱۰ امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت