Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار کلیشادی گفت: ضعف عملکرد دولت و مجلس فعلی در مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و البته تلاش گسترده دشمنان اسلام و انقلاب موحب شد چند درصدی کاهش مشارکت داشته باشیم.

سردار مهدی کلیشادی معاون اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور مردم در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری گفت: حضور مردم در این دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی یک حضور کیفی بود، اگر ما به دور از توجه به کمیت به کیفت عالی حضور مردم در انتخابات نگاه کنیم از درصد مشارکت نگران نمی‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: نوع انتخاب مردم بیانگر این بود که مردم به دنبال تشکیل یک مجلس قوی هستند، تا ناکارآمدی‌های موجود از طریق نظارت مجلس قوی بر دولت و البته تصویب قوانین قوی و راهگشا در یک مجلس قوی و تأثیر گذار بر طرف شود.

معاون اجتماعی بسیج با اشاره به وظایف رسانه‌ها در مقابل فضا سازی های رسانه‌های بیگانه گفت: رسانه‌ها باید برای فرهنگ سازی در جامعه تلاش کنند و اطلاع رسانی کنند که اگر ما نسبت به دوره‌های قبل مقداری کاهش مشارکت داشتیم به علت فضای رعب و وحشت آلود ایجاد شده توسط رسانه‌های ضدانقلاب درباره ویروس کرونا بود.

وی مسائل و مشکلات پیش آمده در نحوه اصلاح قیمت سوخت را یکی دیگر از مسائل تأثیر گذار بر کاهش مشارکت در انتخابات دانست و افزود: در کنار این مسائل ضعف عملکرد دولت و مجلس فعلی در مسائل اقتصادی و معیشتی مردم و البته تلاش گسترده دشمنان اسلام و انقلاب موجب شد چند درصدی کاهش مشارکت داشته باشیم.

کلیشادی تاکید کرد: البته دشمنان تلاش دارند که بگویند کمپین‌های که آنها با هزینه فراوان برای ترغیب مردم بر عدم شرکت در انتخابات نتیجه داده است، اما در طول تاریخ انقلاب اسلامی بارها و بارها برای همگان ثابت شده است که مردم ما هیچ گاه به گفته‌های دشمنان اسلام و انقلاب گوش نمی‌دهند و به خوبی می‌دانند که دشمن خیرخواه ایران و ایرانی نیست.

معاون اجتماعی بسیج همچنین گفت: دشمنان خوشحال نباشند و فکر نکنند که این کاهش مشارکت نتیجه تبلیغات و تلاش آنهاست.

وی افزود: از سوی دیگر تلاش دارند که این کاهش مشارکت را نتیجه اقدامات شورای نگهبان جلوه دهند، جریانی که در خصوص رد صلاحیت‌ها گله مند است سه لیست اصلی جدا از دیگر لیست‌ها ارائه کرده بود، اگر آنها کاندیدا به تعداد کافی نداشتند چرا و چگونه توانستند سه لیست ارائه کنند؟

سردار کلیشادی در ادامه به برخی مطالب مطرح شده پیرامون اینکه هرگاه مشارکت مردم در انتخابات پایین باشد جریان ارزشی و انقلابی پیروز می‌شود و شورای نگهبان بدش نمی‌آید جریان انقلابی پیروز شود، افزود: این حرف، حرف اشتباه است، در این ۴۱ سال گذشته بیشترین مشارکت در انتخابات را در انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ داشتیم که در آن زمان آقای احمدی نژاد یک گزینه انقلابی محسوب می‌شود و ایشان پیروز انتخابات بود، این نشان می‌دهد در بالاترین سطح مشارکت یک گزینه‌ای که برداشت مردم این بود که او یک چهره انقلابی و ارزشی است پیروز می‌شود.

وی تاکید کرد: این پیش فرض هم که هر گاه مشارکت پایین باشد، جریان انقلابی پیروز می‌شود کاملاً اشتباه و غیر واقعی است.

معاون اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به سخنان سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه خبری فرانسه در خصوص اینکه آیا از کاهش مشارکت مردم در انتخابات نگران نیستید، گفت: همانطور که آقای کدخدایی گفتند مشارکت کمتر ۵۰ درصد هم بسیار بهتر و بالاتر از سطح مشارکت بسیاری از کشورهای مدعی دموکراسی است، معمولاً کشورهای غربی که علیه ما فضا سازی می‌کنند بالاترین سطح مشارکت در انتخابات خودشان به ۴۰ درصد هم نمی‌رسد.

وی افزود: مردم ما به درصدهای بالای مشارکت عادت کرده اند و این یک بار چیز قابل توجهی نیست، رسانه‌ها و مسئولین امر با روشن گری باید اطلاعات و واقعیات را به مردم منتقل کنند و اجازه ندهند که معاندان و دگراندیشان تلاش کنند اقدامات درست و اصولی شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان و یا تشکیل کمپین‌های ضد انتخابات را دلیل کاهش مشارکت مردم اعلام کنند. رسانه‌ها باید در این زمینه کار کرده و فرهنگ سازی کنند.

منبع: امتداد نیوز

کلیدواژه: مردم در انتخابات معاون اجتماعی شورای نگهبان کاهش مشارکت رسانه ها مجلس قوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است

به گزارش خبرنگار مهر، امیر عباس طهماسبی ظهر یکشنبه در همایش گرامیداشت روز ملی شوراها اظهار کرد: جایگاه شوراها در قانون اساسی بسیار رفیع است به طوری که یک فصل از قانون اساسی مربوط به شوراها بوده و طبق اصل هفتم قانون اساسی شوراها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشورند.

وی افزود: اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و طبق وظیفه قانونی، همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند.

وی اضافه کرد: جامعه شورایی کشور در راستای توسعه پایدار به دنبال حکمرانی خوب شهری با مشارکت همه شهروندان در تصمیم گیری ها است و از سوی دیگر همراه دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی است.

میزان مشارکت مردم در فعالیت‌ها باید افزایش یابد

رئیس شورای شهر بیجار با بیان اینکه راه سنجش موفقیت هر مجموعه سازمان یا نهاد میزان مشارکت مردم در فعالیت‌های آن مجموعه است، عنوان کرد: لازم است با اتحاد و همدلی، مشارکت مردم را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: مردم ما لایق بهترین‌ها هستند و بزرگترین پشتیبان کشور و نظام محسوب می‌شوند.

طهماسبی ابراز داشت: اعضای شورا در روستاها تمام تلاش خود را در راستای رفع کمبودها و نارسایی‌ها و افزایش مشارکت و خودیاری مردم برای پیشبرد امور روستا و تبیین سیاست‌های دولت و تشویق و ترغیب روستاییان جهت اجرای این سیاست‌ها و نظارت بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی روستایی می‌کنند.

سرمایه گذاران برای گسترش مراکز گردشگری و فرهنگی در بیجار مشارکت کنند

رئیس شورای شهر بیجار بر لزوم سرمایه گذاری در بیجار تاکید کرد و ابراز داشت: از عموم مردم و سرمایه گذاران دعوت می‌کنیم در خصوص گسترش مراکز گردشگری و تفریحی، ورزشی و فرهنگی مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین اهداف ما اجرای مدیریت یکپارچه شهری است، گفت: با اجرای مدیریت یکپارچه شهری تمام سازمان‌های شهری و خدمات دهنده و فرهنگی با هماهنگی شهرداری‌ها و شوراها، شهر را اداره می‌کنند.

وی ادامه داد: جامعه شورایی، با تمام توان در خدمت مردم و کشور هستند.

شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان انتخاب شد

طهماسبی در ادامه از انتخاب شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه استان خبر داد و گفت: شورای شهر بیجار به عنوان شورای نمونه در سطح استان انتخاب شده است که این مهم حاصل تلاش و همکاری خوب اعضا است.

وی اعلام کرد: در ابتدای دوره ششم اعضای شورای شهر بیجار شهرداری را با تمام مشکلات که به نوعی کشتی به گل نشسته بود تحویل گرفت و بسیاری از مشکلات را توانست بر طرف کند.

کد خبر 6090844

دیگر خبرها

  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • رمزگشایی از علنی شدن اختلاف دولت و مجلس /آصفری: حذف قالیباف؟ بعید است /حاجی دلیگانی: تا روز آخر بر مجلس نظارت خواهیم کرد
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • بودجه گروگان بورسی‌ها/زنگنه:کاهش معافیت‌های مالیاتی بدعت است
  • مشارکت بیشتر در انتخابات، هزینه‌های امنیتی را کاهش می‌دهد
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • چرا مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس مهم است؟
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند