Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی آبدار ظهر امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سراسر استان آذربایجان شرقی مملو از جاذبه‌هایی مهم تاریخی، طبیعی و فرهنگی است، ادامه داد: ظرفیت‌های غنی گردشگری این استان در تمام حوزه‌ها پاسخگوی سلیقه و نیاز گردشگر داخلی و خارجی است.

او افزود: آذربایجان شرقی به دلیل وجود پیشینه کهن تاریخی فرهنگی و وجود مناطق آب و هوایی و جغرافیایی متنوع بسترهای مناسبی را برای جذب گردشگر فراهم آورده که معرفی این ظرفیت‌ها، گسترش و تقویت زمینه‌های جذب گردشگران می‌تواند تأثیر بسزایی در رونق اقتصادی شهرستان داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به نقش مهم محور گردشگری جنوب استان در جذب گردشگر و رونق چرخه اقتصادی توسط تولید صنایع‌دستی اظهار داشت: این محور شامل شهرستان‌های اسکو، آذرشهر، بناب، مراغه و ملکان است که از این میان آذرشهر به‌واسطه جاذبه‌های تاریخی فرهنگی و محصولات بومی خود یکی از مقاصد مهم گردشگران این محور گردشگری محسوب می‌شود.

آبدار یکی از شاخص‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهرستان را "معبد قدمگاه" عنوان کرد و گفت: این معبد تاریخی و کهن یکی از پرمخاطب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهرستان محسوب می‌شود که سالانه گردشگران بسیاری را از سراسر کشور و جهان را گرد هم می‌آورد.

او تپه مصلی و مسجد سنگی روستای جراغیل، حمام چهارسوق، درخت چنار کهنسال و تاریخی پراپر، مسجد رومیان، مسجد جامع، مرقد پیر جابر و حمام قدیمی ممقان را از دیگر جاذبه‌های تاریخی این شهرستان عنوان کرد که از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی در ایام نوروز و تابستان به شمار می‌آیند.

آبدار در ادامه به جاذبه‌های طبیعی و مناطق نمونه گردشگری این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان می‌توان به آب‌معدنی چشمه تاپ‌تاپان، قرمزی گول، قله قبله داغی، تپه مصلی، سد ینگجه و مناطق نمونه گردشگری قرمزی گول و شور سوی ائل میدانی اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه گردشگری به‌عنوان یک صنعت پردرآمد با توان ایجاد اشتغال بالا، نقش مهمی در افزایش نرخ رشد تولید و اقتصاد دارد، گفت: تولید صنایع‌دستی منحصربه‌فرد و محصولات باغی شهرستان آذرشهر عاملی مؤثر در تحقق این امر است که با برخورداری از نیروهای فعال و جوان در حوزه صنایع‌دستی با تولید آثاری چون "فرش و گلیم، منبت و معرق چوب، نقره زنی، ملیله‌دوزی و بافت پتو" و همچنین تولید محصولات باغی از جمله "لپه، گردو و بادام" نقش مهمی را در رونق چرخه تولید منطقه و به دنبال آن توسعه اقتصادی استان ایفا می‌کنند.

آبدار در خاتمه به آمادگی ستاد خدمات سفر نوروزی شهرستان آذرشهر برای استقبال از گردشگران نوروزی اشاره کرد و گفت: این شهرستان همچون سال‌های گذشته با آمادگی کامل پذیرای گردشگران نوروزی خواهد بود.

کد خبر 4864641

منبع: مهر

کلیدواژه: گردشگری آذرشهر انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیلاب شهرکرد گرگان قزوین بارش برف بارش باران شیراز آذربایجان شرقی صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس، از تعطیلی اماکن تاریخی– فرهنگی استان در روز شنبه، پانزدهم اردیبهشت‌،سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان، محمد ثابت‌اقلیدی، امروز_ پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) اماکن تاریخی فرهنگی تحت پوشش این اداره کل در روز شنبه پانزدهم اردیبهشت تعطیل خواهد بود.

وی افزود: در این روز مجموعه‌های تاریخی- فرهنگی حافظ، سعدی، ارگ کریم‌خانی، موزه سنگ‌های تاریخی هفت تنان، موزه پارس، موزه گرمابه وکیل در شیراز تعطیل است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس همچنین تاکید کرد: میراث‌های جهانی تخت جمشید و موزه تخت جمشید، پاسارگاد، بی‌شاپور، تنگ چوگان، موزه بی‌شاپور، کاخ اردشیر فیروزآباد، کاخ ساسان سروستان، مجموعه‌های باستانی نقش رستم و نقش رجب و موزه مردم‌شناسی کازرون، نیز پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان نخواهد بود.

کد خبر 750053

دیگر خبرها

  • سیل وحشتناک در شبستر آذربایجان شرقی‌ + فیلم
  • گره اندر گره
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بناهای تاریخی و جاذبه های گردشگری کاشان
  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • منطقه جهانی اورامان میزبان آیین سنتی کومسای می‌شود