Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@07:38:59 GMT

اهدا خون یک نیاز ضروری و مستمر برای گیرندگان آن است

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۳۵۰۹

اهدا خون یک نیاز ضروری و مستمر برای گیرندگان آن است

پژمان صالحی فر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا؛ به شهروندان اطمینان خاطر داد، روزانه در چند نوبت باحساسیت همه وسایل مراکز اهدای خون، محیط مراکز  ضدعفونی می شود، مراکز به وسایل و تجهیزات تب سنج مجهزند، بنابراین شرایط حاضر برای اهدا کنندگان اصلا جای نگرانی نیست

وی با بیان اینکه در چند روز اخیر متاسفانه اهداکنندگان خون در استان کاهش یافته گفت: در این روزها نیاز به خون اصلا کاسته نشده که اهدا نکردن خون در این شرایط ضروری نباشد و ادامه این روند اصلا مطلوب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تشریح کرد: اگر کیسه های خون ذخیره شده نیز به اندازه کافی داشته باشیم، باز نیاز به برخی از مشتقات خون مانند پلاکت اهدای خون را به صورت روزانه و مستمر ضروری می کند زیرا که پلاکت های خون موردنیاز ضروری بیماران خاص است فقط سه روز ماندگاری و قابل ذخیره است و این یعنی شرایط خاص نمی تواند جلوی اهدای خون بگیرد چراکه جان خیلی ها به خطر می افتد.

 صالحی در ادامه با بیان اینکه خون را نه می توان در کارخانه تولید کرد و نه در بازار خرید از همه شهروندان خواست بیماران نیازمند به خون به ویژه پلاکت خون را در این شرایط حساس تنها نگذارند و مطمئن باشند جایی هیچ‌گونه نگرانی نیست.

وی بیان داشت: در صورت تداوم کاهش اهدای خون جان بیماران پیوندی، تالاسمی، سرطانی، آسیب دیدگان تصادفات، بیماران هموفیلی و مادران باردار و بسیاری دیگر از بیماران که به خون و مشتقات آن نیازمندند، به خطر می افتد.  

 مدیرکل انتقال خون کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود؛ به پایان سال و تعطیلات نوروزی اشاره کرد و گفت: نیاز به کیسه های خون در این ایام با توجه به مسافرت های نوروزی، افزایش تصادفات بیش از هر زمان دیگر است.

صالحی فر در ادامه با اشاره به نیاز فوری اتاق های عمل به خون از شهروندان خواست در راستای نجات افراد و کمک به بیماران خاص و نیازمندان در پایان سال بیشتر به این امر خیر و خداپسندانه اهدای خون اقدام کنند.

سال گذشته بیش از ۶۴ هزار نفر به مراکز اهدای خون استان کرمانشاه مراجعه کردند. 

استان کرمانشاه کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا انتقال خون تعطیلات نوروزی خون اهدای خون انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور

تورج کرمیان رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه گفت : به منظور حفظ بهداشت و سلامت عمومی شهروندان، این اداره اقدام به تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عمده تهیه و توزیع فرآورده‌های خام دامی اعم از سردخانه ها، مراکز بسته بندی، قصابی ها، رستوران ها، کشتارگاه‌ها و مراکز عرضه کرده است.

وی افزود: این میزان گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی به دلیل عدم انطباق با موازین بهداشتی و نداشتن هویت از ۶ واحد عمده تهیه و تولید و عرضه فرآورده‌های خام دامی کشف و با دستور مقام قضایی به طریق کاملا بهداشتی امحاء و از چرخه مصرف خارج شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمانشاه اضافه کرد: در این راستا چهار واحد از این مراکز پلمب و صاحبان ۲ واحد متخلف دیگر نیز پس از تشکیل پرونده قضایی به اداره تعزیرات معرفی شدند.

کرمیان با قدردانی از دادستان و معاونان دادستانی، یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون ۴.۵ تن انواع گوشت، آلایش و فرآورده‌های دامی در شهرستان کرمانشاه جمع آوری و پس از خارج شدن از چرخه مصرف معدوم و در این زمینه ۱۶ واحد تهیه و توزیع نیز پلمب شد.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود، گوشت و آلایش مورد نیاز خود را از مراکز معتبر تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایت خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با شبکه دامپزشکی در میان بگذارند.

رییس شبکه دامپزشکی کرمانشاه تاکید کرد: شهروندان علاوه بر تهیه فرآورده‌های دامی از مراکز معتبر و مجاز، گوشت مصرفی را نیز از مراکز معتبر عرضه و توزیع فرآورده‌های خام دامی که دارای مهر دامپزشکی و برچسبی که دارای تاریخ انقضا، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، خریداری کنند و به این موارد دقت لازم را داشته باشند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • گندم معمولی هر کیلو۱۸۵۰۰تومان از کشاورزان استان خریداری می شود
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • افزایش کتابخانه‌های سیار، نیاز استان ایلام
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • اعضای نوجوان لردگانی به بیماران نیازمند عضو زندگی بخشید
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند