Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@00:17:23 GMT

شهروندان از تجمع در شهرداری‌ها پرهیز کنند

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۳۷۵۰

شهروندان از تجمع در شهرداری‌ها پرهیز کنند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، حمید لطف‌اللهیان اظهار کرد: کمیته‌ای در شهرداری با هدف پیشگیری و مقابله با کروناویروس تشکیل شده که به صورت روزانه ماموریت‌ها و فعالیت‌های ابلاغ شده به صورت استانی و شهرستانی را پیگیری می‌کند تا آرامش شهروندان و رضایت آنها فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: ما کارهای‌مان را به دور از ایجاد هرگونه اضطراب و دل‌نگرانی در بین همشهریان به صورت منظم و روزانه انجام می‌دهیم که یکی از اصلی‌ترین این ماموریت‌ها تبیین و تشریح رعایت موازین بهداشتی و تلاش برای ارتقای دانش و آگاهی عموم شهروندان است تا با آشنایی بیشتر با کروناویروس مقابله کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار اردبیل با بیان اینکه از هفته پیش تبلیغات محیطی و آموزش شهروندان در کاهش آسیب‌ها و تلفات این بیماری شروع شده و این روند همچنان با قوت و قدرت ادامه دارد، افزود: با ارسال پیامک به شهروندان سعی می‌کنیم آنها را در جریان نکات مهم آموزشی و رعایت موازین بهداشتی قرار دهیم.

لطف‌اللهیان گفت: در کنار ارتقای دانش و آگاهی شهروندان عملیات گندزدایی در ناوگان حمل و نقل عمومی شروع شده به طوری که بعد از اتوبوس‌ها از امروز گندزدایی در تاکسی‌ها نیز آغاز شده و رانندگان موظفند در ارائه خدمات از دستکش‌های یکبار مصرف استفاده کنند تا سلامت عموم جامعه تضمین شود.

وی تصریح کرد: به اندازه کافی مواد شوینده و بهداشتی به ویژه کلر تامین شده تا سازمان آتش‌نشانی در مواقع ضروری در محلات، اماکن عمومی و پارک‌ها نسبت به گندزدایی و پاکسازی اقدام کنند.

شهردار اردبیل گفت: این اقدامات با هماهنگی مراکز بهداشتی و درمانی و اعلام دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود تا ارتقای سلامت عمومی شکل گیرد.

لطف‌اللهیان با هشدار به شهروندان در جلوگیری از تردد در مکان‌های شلوغ و پرتراکم اضافه کرد: ما تدبیری اندیشیده‌ایم تا در همه اتاق‌های ساختمان شهرداری همکاران ما از مواد ضدعفونی کننده و گندزدا به صورت روزانه و در نوبت استفاده کنند.

وی اظهار کرد: شستشوی مرتب دستگیره‌ها و آسانسور و محیط‌های پرتراکم در دستور کار قرار گرفته که با توصیه‌های بهداشتی و درمانی امیدواریم سلامت شهروندان از این طریق تامین شود.

شهردار اردبیل به روزهای پرتراکم شهرداری و مراجعه شهروندان برای استفاده از تخفیف‌های ایام پایانی سال اشاره و خاطرنشان کرد: ما از شهروندان خواسته‌ایم از تجمع در ساختمان شهرداری مناطق مختلف پرهیز کنند و درخواست خود را به صورت کتبی با درج شماره تماس ارائه کنند تا همکاران ما در واحدهای درآمد، مالی و شهرسازی نسبت به پاسخگوئی و اعمال تخفیف‌ها اقدامات قانونی را انجام داده و مراحل مختلف را به صورت غیرحضوری انجام دهند.

لطف‌اللهیان گفت: شهروندان نباید نگران استفاده از تسهیلات ویژه شهرداری در بهره‌مندی از تخفیف‌های ایام پایانی سال باشند چرا که ما تا آخرین نفر و درخواست کننده اعمال این تخفیف‌ها را در دستور کار قرار می‌دهیم.

وی افزود: کمیته بهداشتی شهرداری به صورت مرتب فعالیت‌های مختلف در پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا را رصد می‌کنند تا با ارائه گزارش روزانه به شورای شهر و مسئولان ذیربط بستر ارتقای سلامت تک تک افراد جامعه و شهروندان مهیا شود.

شهردار اردبیل از توافق با اداره کل زندان‌های استان برای کمک به این مجموعه در احداث ساختمان جدید و اعمال تخفیف ویژه در صدور پروانه خبر داد و بیان کرد: این کمک در حقیقت همراهی بیشتر با این مجموعه در ارتقای خدمات به زندانیانی است که چشم‌انتظار مساعدت و همراهی مطلوب‌تر و کیفی‌تر هستند.

لطف‌اللهیان از احداث گرمخانه در پارک گلمغان اردبیل خبر داد و افزود: در کنار احداث سرای محله در پارک گلمغان که با همکاری و مساعدت راه و شهرسازی استان اردبیل عملیاتی شده با همراهی بهزیستی گرمخانه برای نگهداری افراد بی‌سرپرست و فاقد سرپناه به ویژه کودکان و نوجوانان احداث می‌شود که در بازه زمانی سه ساله این پروژه عملیاتی خواهد شد.

وی گفت: هرچند ساخت گرمخانه از وظایف شهرداری در ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی است، بهزیستی در این زمینه پیشقدم شده و ما با تامین زمین و صدور پروانه رایگان این نهاد حمایتی را در احداث گرمخانه به متراژ ۴۰۰ مترمربع در پارک گلمغان همراهی می‌کنیم و امیدواریم در جوار سرای محله با احداث این مجموعه افراد فاقد سرپناه از این مکان استفاده کنند.

48

کد خبر 1357857

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل شهردار اردبیل لطف اللهیان تخفیف ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر

شهردار شهرکرد گفت: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محصوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک تک شهروندان یک شهر به وجود آمده است.

محمدحسین واحدیان در گفت‌وگو یا خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی جمع‌آوری پسماندها به صورت چهره به چهره دلیلی برای داشتن شهری با شهروندان آگاه است و آگاه‌سازی در راستای سلامت، تأثیر به‌سزایی می‌تواند در ارتقای سلامت جامعه داشته باشد و شهرداری شهرکرد تلاش می‌کند تا با همکاری شهروندان، شهری بدون مخاطرات زیست‌محیطی به وجود آورد.

وی افزود: شهروندان، سرمایه‌های اجتماعی یک شهر محسوب می‌شوند و سلامت یک جامعه از سلامت تک‌تک شهروندان یک شهر به وجود آمده است.

شهردار شهرکرد ادامه داد: شهرداری شهرکرد به مناسبت هفته بهداشت بر مساله بهداشت محیطی، تمرکز ویژه‌ای دارد و جمع‌آوری زباله‌ها و پاکیزگی شهر، بیشتر از گذشته به سلامت جامعه می‌تواند کمک کند.

واحدیان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دانش‌آموزان، آینده‌سازان کشور هستند با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان، ویژه برنامه آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله را در مدارس سراسر استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 747251

دیگر خبرها

  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است
  • توسعه فضا‌های بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی اردبیل در اولویت قرار دارد
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • مقامات آرژانتینی از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • تجمع حمایت از مردم غزه در برابر دفتر آنروا در لبنان
  • احداث ۴۰ چشمه سرویس بهداشتی در بوستان‌های منطقه ۲۱ در سال ۱۴۰۳/ احداث ۴ هزار متر مکعب مخزن بتنی در منطقه
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر