Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-26@07:03:29 GMT

بررسی آخرین روند هجوم ملخ های صحرایی به بوشهر

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۳۷۶۹

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس کشاورز در این سفر با بازدید از شهرستان دشتی از دسته جات ملخ ها و نحوه مبارزه با این پدیده بازدید خواهد کرد.

کشاورز در این سفر همچنین بازدید از باغ های کنار پیوندی شهرستان دشتی و چند واحد گلخانه ای را در برنامه دارد.

گفتنی است سرپرست وزارت جهاد کشاورزی پیش از این نیز اوایل دی ماه همراه با معاون رئیس جمهور به بوشهر سفر و چند طرح کشاورزی را افتتاح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز گفت: اکنون مبارزه با هجوم ملخ ها در راستای به حداقل رساندن آسیب مزارع در اولویت این سازمان قرار دارد.

محمدتقی منوچهری افزود: برای تحقق این مهم تاکنون ۲ اکیپ از استان های فارس و تهران همراه با هواپیمای سمپاش در استان بوشهر مستقر شدند.

وی یادآور شد: هجوم دوباره ملخ ها که از اواخر بهمن ماه امسال آغاز شده در مقایسه با سال قبل سه برابر شده ولی تمهیدات پیش بینی شده در این راستا جای نگرانی برای کشاورزان وجود ندارد.

منوچهری تاکید کرد: باتوجه به اینکه استان بوشهر یکی از کانون های ورود این ملخ ها به کشور است در صورت نگرفتن مبارزه جدی گستره هجوم ملخ ها به سایر استان ها نیز کشیده می شود که با هدف پیشگیری از این معضل برنامه های مناسبی در جریان سفر سرپرست وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی خواهد شد.

وی یادآور شد: تاکنون ۴۲۵ هکتار از اراضی استان بوشهر در مقابل هجوم ملخ ها مورد سمپاشی قرار گرفته است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان بوشهر جهاد کشاورزی دی ماه معاون رئیس جمهور منوچهری جهاد کشاورزی استان بوشهر هجوم ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۳۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب با اشاره به اینکه  اولین برداشت نوبرانه گوجه سبز کشور در روستای گردشگری پیران در شهرستان سرپل ذهاب انجام می‌شود افزود: شرایط آب و هوایی، استفاده از ارقام مناسب و جایگزینی کود بیولوژیک به جای شیمیایی از عواملی است که موجب شده است محصول گوجه سبز این شهرستان از کیفیت و مرغوبیت بالایی برخوردار باشد.
بهرامی با اشاره به اینکه سطح باغات گوجه سبز این شهرستان ۲۰۰ هکتار است گفت: پیش بینی می‌شود امسال یک هزار تن گوجه سبز روانه بازار شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب گفت: برداشت نوبرانه گوجه سبز در فصل بهار باعث اشتغال زایی خوبی در شهرستان سرپل ذهاب شده است.

وی اظهار داشت: امسال به علت بارش تگرگ و باران محصول گوجه سبز غداران دچار خسارت‌های زیادی شد که از دست‌اندرکاران انتظار داریم در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده و باغداران را یاری کنند.

دیگر خبرها

  • برخورد با متخلفین تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی در مهریز
  • بررسی روند جذب اعتبارات عمراني در آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • وزارت جهاد کشاورزی نرخ جدید شکر را سریع‌تر اعلام کند
  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • طرح ملی زراعت چوب در لالی اجرا شد
  • برداشت نوبرانه گوجه سبز در سرپل ذهاب
  • آماده همکاری با دولت برای بازگشت آرامش به بازار برنج هستیم