Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@02:41:23 GMT

تست کرونا در اصفهان انجام می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۴۶۷۳

تست کرونا در اصفهان انجام می‌شود

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از امروز ظهرپنجشنبه 8 اسفند ماه تست کرونا در اصفهان انجام می‌شود و حدود ۱۲ ساعت طول می‌کشد تا پاسخ تست آماده شود.

بهروز کلیدری در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به این‌که از این پس در اصفهان هم تست کرونا انجام می‌شود، اظهار داشت: از امروز ظهر پنجشنبه 8 اسفند ماه تست کرونا در اصفهان انجام می‌شود و حدود ۱۲ ساعت طول می‌کشد تا پاسخ تست آماده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان این‌که در شهر اصفهان بیمارستان‌های «عیسی‌بن مریم» و «خورشید» برای کنترل یا مقابله با این بیماری تخصیص داده شد، افزود: در شهرستان خمینی‌شهر بیمارستان شهید اشرفی، نجف‌آباد بیمارستان فاطمه زهرا(س)، فلاورجان بیمارستان شفا و در شهرضا بیمارستان صاحب‌الزمان(عج) برای مقابله با بیماری کرونا تخصیص داده شده است.

وی با بیان این‌که در سایر شهرستان‌ها حداقل یک بخش برای این کار اختصاص داده شده است، گفت: هر بیمارستان می‌تواند کانون این بیماری باشد، بنابراین پرسش‌های کرونایی خود را با شماره تلفن ۳۱۱۳ مطرح کنید.

کلیدری با اشاره به این‌که تاکنون تست ۲ نفر در استان اصفهان مثبت اعلام شده است، بیان کرد: تا زمانی که نتیجه‌ آزمایش‌ مرگ‌ و میر روزهای اخیر اعلام نشود،‌ نمی‌توان آماری اعلام کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد: برای جلوگیری از شیوع کرونا، اجساد متوفیانی که در بیمارستان درگذشته‌اند،‌ با فرض مثبت بودن تست کرونا و به صورت ایزوله کفن‌ و دفن می‌شوند، زیرا مراسم کفن ‌و دفن می‌تواند به مرکز انتقال بیماری تبدیل شود.

وی با تأکید بر این‌که دود کردن اسفند باعث ضدعفونی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: روش‌های استاندارد ضدعفونی، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانیه یا شست‌وشو با آب و الکل۷۰ درصد است؛ خوردن ترکیبات ویتامین‌دار، سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر ویروس مقاوم می‌کند.

انتهای پیام/63101/ج٢٠/

منبع: فارس

کلیدواژه: معاون دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کرونا ویروس ضدعفونی دست انجام می شود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی اتوبوس در استان اصفهان با ۱۱ مصدوم

حادثه انحراف اتوبوس از جاده در محور میمه به گلپایگان ۱۱ مصدوم برجا گذاشت.   به گزارش صداوسیما، رئیس جمعیت هلال احمر بخش میمه گفت: در پی گزارشی از انحراف یک دستگاه اتوبوس ازجاده دراین محور در بامداد امروز، سه گروه عملیاتی هلال احمراز پایگاه قرقچی میمه به محل حادثه اعزام شدند.   محمدجواد نوروزی افزود: نیرو‌های هلال احمر پنج نفر از مصدومان این حادثه را به بیمارستان حضرت محمد میمه و ۶ مصدوم دیگر را هم به بیمارستان شهرستان گلپایگان منتقل کردند.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی
  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • خانم مبتلا به «سندرم لی» برای نخستین بار در کشور جراحی شد
  • واژگونی اتوبوس در استان اصفهان با ۱۱ مصدوم
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان