Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنایت آمریکایی فقط یک فرمانده شجاع را از ملت ایران نگرفت، بلکه بزرگترین مدافع حقوق ملت‌های منطقه را مورد هدف قرار داد.

به گزارش مشرق،  علی باقری‌کنی در دیدار با میشل باچلت کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، طومار امضاشده توسط مردم تهران را تحویل وی داد و مقرر شد کمیسر عالی مراتب درخواست امضاکنندگان این طومار را به دبیرکل سازمان ملل متحد و سایر مراجع ذی‌صلاح منتقل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس قوه قضائیه در این دیدار با اشاره به ماهیت حقوق بشری انقلاب اسلامی، اظهار کرد: سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بر مبنای صیانت از حقوق انسان‌ها و نیز تأمین حقوق ملت ایران شکل گرفته است.

باقری کنی با اشاره به روند دشمنی آمریکا با ملت ایران، تصریح کرد: مخالفت آمریکایی‌ها با پیشرفت ملت ایران موجب شد تا به‌محض پیروزی انقلاب اسلامی، جلوی دسترسی ملت ایران به فناوری‌های حساس را بگیرند و عملاً  «حق پیشرفت» را از ملت ایران سلب کنند. اعتماد به نفس ملت ایران موجب شد تا علی‌رغم مخالفت آمریکایی‌ها ملت ایران بتواند با اتکا به ظرفیت‌های داخلی به پیشرفت دست یابد.

وی ادامه داد: پیشرفت درون‌زای ملت ایران موجب خشم آمریکایی‌ها شده است و به همین دلیل آنها ملت ایران را با تحریم‌های وحشیانه مجازات کردند؛ به‌گونه‌ای که حتی جلوی صادرات دارو به ایران را هم گرفتند و عملاً قصد دارند علاوه بر حق پیشرفت «حق حیات» را نیز از ملت ایران سلب کنند.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به ترکیب کشورهای مدعی نقض حقوق بشر در ایران گفت: دولت اروپایی که بانی قطعنامه حقوق بشری علیه ایران در شورای حقوق بشر است، از یک سو با کمک به عربستان شریک سعودی‌ها در قتل کودکان یمن است و از سوی دیگر با جلوگیری از صادرات دارو به ایران شریک آمریکایی‌ها در قتل کودکان معصوم ایرانی است.

میشل باچلت نیز در این دیدار با غیرانسانی و غیرقابل قبول دانستن تحریم تصریح کرد: کمیساریای عالی تنها نهاد سازمان ملل متحد است که در گزارش خود علیه تحریم موضع‌گیری کرده است.

کمیسر عالی حقوق بشر با تأکید بر این‌که ترور سپهبد سلیمانی را محکوم کرده است، اذعان کرد: سیاسی شدن حقوق بشر یک واقعیت تلخ است که نمی‌توانیم آن را کتمان کنیم.

مدیرکل حقوق بشر عراق: باید پرونده ترور شهید سلیمانی توسط آمریکا را به شورای امنیت بکشانیم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا طومار اعتراضی 22 بهمن سازمان ملل ترور سردار حاج قاسم سلیمانی آمریکایی ها سازمان ملل ملت ایران حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۵۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خاطره شنیده نشده از حاج قاسم

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار چهارباغی در مراسم سالگرد شهادت سرلشگر شفیع زاده، فرمانده توپخانه سپاه) در تبریز گفت: حاج قاسم اولین نفری بود که وارد نبل و الزهرا شد. بعد از نامه مشهور شیعیان، حاج قاسم وقتی خودش شخصا وارد شهر شد، مردم با نقل و برنج و هرچه داشتند به استقبال نیروهای مقاومت آمدند. مردم نبل و الزهرا باور نمی کردند مقاومت به شهر رسیده است، در جلوی مقاومت هم سردار سلیمانی قرار داشت. چنان شور و شعفی ایجاد شده بود که من فقط در آزادی خرمشهر دیده بودم.

وی افزود: ساعتی قبل از آغاز عملیات توپخانه، به حاج قاسم پیشنهاد دادم که چند روزی است نخوابیدید استراحت کنید و موقع آغاز عملیات بیدارتان می‌کنم. خواستیم رمز را بخوانیم که حاج قاسم چنان عمیق خوابیده بود با خودم گفتم «بگذاریم کمی استراحت کند» ؛ با غرش توپخانه شهید سلیمانی بیدار شد. به اتاق عملیات آمد و گفت : چرا بیدارم نکردید؟!دلیل را جویا شدم و گفت: صدای من موجب می‌شود دشمن بفهمد قاسم اینجاست و دلش مطمئنا خالی خواهد شد، نیروهای خودی هم مطلع می‌شوند کنارشان هستم.

سردار چهارباغی در ادامه به اهمیت نیروی انسانی در نزد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بارها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت؛ به او گفتم : اسارت شما هزینه زاست. بدست دشمن بیفتید چی؟ گفت: محمود، این بچه های افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی، لبنانی، ایرانی و همه در مقاومت عین فرزندان خودم هستند. تا مطمئن نشوم نمی گذارم جایی بروند.

کد خبر 847148 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران خبر ویژه قاسم سلیمانی

دیگر خبرها

  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • واکنش نماینده ایران به کشف گورهای جمعی در خان یونس
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • عملیات «وعده صادق» میخی بر تابوت صهیونیست ها بود
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • دادگاه منافقین آغاز شد
  • برگزاری نخستین دادگاه منافقین در سال جدید آغاز شد