Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@13:33:09 GMT

هشدار مکرون درباره همه‌گیری کرونا در فرانسه

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۵۵۶۳

هشدار مکرون درباره همه‌گیری کرونا در فرانسه

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، مکرون در جریان بازدید از بیمارستانی در پایتخت فرانسه، بدون آنکه لباس مخصوصی برتن کند، در جمع گروهی از پزشکان گفت: بحرانی را پیش رو داریم و همه گیر شدن این بیماری در شرف وقوع است.

این همان بیمارستانی بود که دومین فرانسوی مبتلا به کرونا در فرانسه، در آن جان باخت.

رئیس جمهوری فرانسه در جریان بازدید از این بیمارستان، سعی کرد کادر پزشکی خشمگین از هزینه های سلامت این کشور را مطمئن کند که از تخصیص هزینه های لازم حمایت می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویروس کرونا بیش از ۸۰ هزار نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و تقریبا ۲ هزار و ۸۰۰ نفر را به کشتن داده است.

درپی شیوع گسترده این ویروس در ایتالیا که در همسایگی فرانسه قرار دارد، فرانسه به حال آماده باش کامل درآمد. ۱۸ مورد ابتلا در فرانسه به ثبت رسیده است. تاکنون دو نفر در فرانسه بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

دولت فرانسه به افرادی که از چین، سنگاپور، کره جنوبی و ایتالیا وارد این کشور می شوند، توصیه کرده است دو بار در روز دمای بدن خود را کنترل کنند، ماسک بزنند و از هرگونه تماسی با افراد سالمند و ضعیف از نظر جسمانی به مدت ۱۴ روز خودداری کنند.

براساس این گزارش، بازدید مکرون از این بیمارستان بدون اطلاع قبلی انجام شد. یک پزشک رو درروی مکرون قرار گرفت و گفت که ویروس کرونا، لزوم تقویت بخش سلامت عمومی فرانسه با وجوهات مالی بیشتر را تائید می کند.

رئیس جمهوری فرانسه که در سال ۲۰۱۷میلادی به این سمت دست یافت، گفت که وارث سرویس سلامت و بهداشتی است که مورد غفلت روسای جمهوری پیشین این کشور واقع شده است. ۹۱۰۹

دولت مکرون چندی پیش برای پایان دادن به اعتصاب پزشکان فرانسوی، قول اختصاص میلیاردها کمک مالی به بیمارستان های این کشور را داد.

310 310

کد خبر 1357964

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: امانوئل مکرون فرانسه ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۵۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای عربی روز دوشنبه در پایتخت عربستان دیدار کردند تا درباره چگونگی تلاش برای پیشبرد راه حل دو دولتی برای مناقشه اسرائیل و فلسطین گفتگو کنند.

به گزارش یورونیوز، اسپن بارت اید، وزیر امور خارجه نروژ، یکی از برگزارکنندگان این نشست، به خبرنگاران گفت: «اگر ما بخواهیم راه حل دو دولتی را به جلو ببریم، از سوی طرفین درگیر این اتفاق نمی‌افتد. گمان نمی‌کنم که اسرائیل در این مرحله آماده مذاکره باشد و فکر نمی‌کنم که ایالات متحده آماده باشد تا رهبری لازم برای این کار را به عهده بگیرد. بنابراین من فکر می‌کنم رهبری عربی-اروپایی بهترین چیزی است که می‌توانیم به آن امیدوار باشیم.»

این نشست در حاشیه نشست دو روزه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد که موضوع آن عمدتاً به جنگ در نوار غزه اختصاص داشت.

شاهزاده فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی در نشست مجمع گفت که گام‌های ملموس و برگشت‌ناپذیر به سوی تشکیل کشور فلسطین، «جزء ضروری» هر توافقی برای آتش‌بس پایدار خواهد بود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از مخالفان دیرینه تشکیل کشور فلسطین است.

شاهزاده فیصل در آغاز نشست اروپایی و عربی که وزیر امور خارجه ترکیه نیز در آن حضور داشت، گفت: «ادامه رد راه حل دو کشور به طور اجتناب ناپذیری امنیت و ثبات منطقه را تضعیف خواهد کرد.»

اوایل روز دوشنبه، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت که او رهبران عرب را تشویق می‌کند تا پیشنهاد خود را برای راه‌حل دو دولتی ارائه کرده و از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می‌خواهد که رهبران عرب را برای ارائه آن به بروکسل دعوت کنند.

او گفت: «تنها امید من، اراده قوی من، این است که باور کنم چنانچه اعراب پیشنهادی را روی میز بگذارند، اروپایی‌ها هم قاعدتا باید به فکر غلبه بر اختلافات بین خودشان بیفتند، زیرا بر کسی پوشیده نیست که اروپایی‌ها به شدت دچار اختلاف شده‌اند. من به کشورهای عضو پیشنهاد خواهم کرد که از اعراب دعوت کنند تا به بروکسل بیایند و طرح خود را با ما در میان بگذارند، زیرا ما باید سعی کنیم رویکردهای خود را کنار هم بگذاریم.»

وی همچنین گفت که انتظار دارد چندین کشور اروپایی از جمله اسپانیا، ایرلند، بلژیک، اسلوونی و مالت، ظرف یک ماه آینده کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

یک منبع به خبرگزاری فرانسه گفت استفان سژورنه، وزیر امور خارجه فرانسه که برای آخرین گفتگوها درباره جنگ غزه به ریاض رفته است، به همتایان خود چنین یادآوری کرده: «مسئله به رسمیت شناختن (کشور فلسطینی) برای فرانسه تابو نیست، اما باید در یک راهبرد جهانی برای راه حل سیاسی دو کشور در نظر گرفت که برای هر دو طرف مفید باشد.»

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • قهرمانی استاد بزرگ امیررضا پوررمضانعلی در مسابقات لیون فرانسه
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند