Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@17:05:55 GMT

مهلت ثبت اعتراض مسکن ملی ۱۰ اسفند آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۵۷۸۸

مهلت ثبت اعتراض مسکن ملی ۱۰ اسفند آغاز می‌شود

معترضان به ثبت نام مسکن ملی از ۱۰ اسفند می‌توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بر اساس اطلاعیه شماره ۲۱ وزارت راه و شهرسازی، متقاضیانی که در استعلام طرح اقدام ملی حائز شرایط نشده‌اند و نسبت به نتیجه استعلام اعتراض دارند، از ۱۰ اسفند می توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی نسبت به ثبت اعتراض خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از اول اسفند ماه این امکان فراهم شده بود تا معترضان با مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی و ورود کد رهگیری از دلیل عدم تائید شرایط خود مطلع شوند.

هم چنین وزارت راه در اطلاعیه شماره ۲۲ خود اعلام کرد؛ متقاضیان طرح اقدام ملی که تمایل به انصراف از طرح را دارند از ۱۲ اسفند ماه می توانند با مراجعه به سایت طرح اقدام ملی نسبت به ثبت درخواست انصراف اقدام کنند.

وزارت راه و شهرسازی در راستای کمک به تأمین مسکن، طرح «اقدام ملی تأمین مسکن» را در قالب احداث ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برنامه‌ریزی کرده است.

بر این اساس متقاضی و افراد تحت تکفل باید از تاریخ اول فروردین ۱۳۸۴ فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی بوده و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن) قطعی است.

هم چنین متقاضی باید متأهل و یا سرپرست خانوار باشد و البته زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می توانند در این طرح شرکت کنند.

متقاضیان باید دارای حداقل پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا باشند. در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است.

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه  و همچنین توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن) مازاد بر تسهیلات بانکی از دیگر شروط این طرح است.

 امکان سپرده‌گذاری حداقل ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه یا نهاد مربوطه نیز از دیگر بندهای مهم این طرح است.

 متقاضیان همچنین باید توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی را داشته باشند./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی مسکن وزارت راه طرح اقدام ملی واحد مسکونی تأمین مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۵۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان

مجید صالحی امیر گفت: ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن استان به سرعت در حال اجراست و تاکنون واحد‌های در حال ساخت به ۳۳ هزار واحدمسکونی در بخش‌های مسکن حمایتی، روستایی و نهضت ملی مسکن رسیده است.

او گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته هدف ما ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان همدان است که شامل ۴۸ هزار واحد روستایی و ۸۲ هزار واحد شهری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: برنامه چهار ساله دولت سیزدهم ساخت ۹۹ هزار واحد مسکونی حمایتی در استان همدان است که ۱۹ هزار واحد آن به بخش خود مالکیتی اختصاص دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • وجود ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت در سمنان
  • یادگاری زلزله در سی‌سخت، نیمه تمام ماندن ۲۷۰ واحد مسکونی
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • مهلت ثبت نام بدون آزمون دکتری تخصصی دانشگاه آزاد تمدید شد
  • مهلت انتخاب رشته دکتری برای بار سوم تمدید شد
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری تا 12 اردیبهشت 1403