Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@12:09:45 GMT

۵۳ قلیان‌سرا در کردستان پلمپ شد

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۶۱۱۴

۵۳ قلیان‌سرا در کردستان پلمپ شد

بر اساس اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان بنا به درخواست دانشگاه علوم پزشکی کردستان و حسب دستور دادستانی سنندج، ۵۳ واحد صنفی قلیان‌سرا بعلت عدم رعایت دستورات بهداشتی در استان پلمب و ۳۶۰ هزار دستکش و ۵۰۰ عدد ماسک بهداشتی که احتکار شده بود کشف شد.
وزارت بهداشت در پی شیوع ویروس کرونا در کشور یکی از راه‌های انتقال این ویروس را مصرف قلیان اعلام کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در پی بروز کرونا، دستکش بهداشتی، ماسک و اسپری و ژل بهداشتی در مراکز عرضه بسیار کمیاب شده و یا با نرخ گرانتر از قیمت واقعی عرضه می‌شود که علت اصلی آن احتکار و عدم عرضه توسط برخی از توزیع کنندگان و عرضه کنندگان بوده است.

​​​​​​

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی فرماندهی انتظامی قلیان ماسک وزارت بهداشت انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۶۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید

ایتنا - ایلان ماسک، مدیر اجرایی تسلا، اعلام کرد ربات انسان‌نمای جدید تسلا که هنوز در مرحله تحقیق و توسعه است، ممکن است تا پایان سال آینده آماده فروش شود.
چندین شرکت از جمله تسلا روی ربات‌های انسان‌نما سرمایه‌گذاری کرده‌اند تا کمبود احتمالی نیروی کار را در صنایعی مانند حمل‌ونقل، انبارداری، خرده‌فروشی و تولید که وظایف تکراری در آن‌ها ممکن است خطرناک یا خسته‌کننده باشند، برطرف کنند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، ماسک در یک کنفرانس آنلابن به سرمایه‌گذاران گفت که حدس می‌زند ربات تسلا به نام اوپتیموس (Optimus) بتواند تا پایان سال جاری چنین وظایفی را در یک کارخانه انجام دهد. 

این نوع ربات‌ها قادر خواهند بود کارهای تکراری را پشت سر هم انجام دهند و جایگزین بخش‌هایی شوند که می‌تواند برای نیروی انسانی خطرناک یا خسته‌کننده باشد، مانند تولید مواد سمی و کار در محیط‌های ناامن برای انسان.

تولید ربات‌هایی در قدوقامت انسان ویژه تسلا نیست. چندین سال است که هوندا ژاپن و هیوندای موتور بوستون داینامیکس (Boston Dynamics) در حال توسعه فناوری ربات‌های انسان‌نما هستند.

امسال، استارت‌آپ فیگور (Figure) تحت حمایت مایکروسافت و انویدیا اعلام کرد که با شرکت خودروسازی آلمانی بی‌ام‌دبلیو (BMW) برای استقرار ربات‌های انسان‌نما در تاسیسات این خودروسازی در ایالات‌ متحده قرارداد همکاری امضا کرده است.

ماسک قبلا گفته بود که فروش ربات‌ها می‌تواند نسبت به سایر بخش‌ها از جمله خودروسازی، بخش بزرگ‌تری از تجارت تسلا باشد.

تسلا اولین نسل ربات آپتیموس را با نام «زنبور بامبل» (Bumblebee) در سپتامبر ۲۰۲۲ عرضه کرد. امسال این شرکت ویدیویی از نسل دوم این ربات دوپا در حال تا کردن تی‌شرت منتشر کرد.

ویدیو فیگور، شرکت رقیب، که در فوریه منتشر شد، ربات انسان‌نما را در حال درست کردن قهوه نشان داد و ربات بوستون داینامیکس در حال چرخیدن از حالت خوابیده به ایستاده و راه رفتن دیده شد.

 ماسک در جلسه سه‌شنبه با اشاره به توانایی‌های هوش مصنوعی گفت: «فکر می‌کنم تسلا بین سازنده‌های ربات‌ انسان‌نما بهترین موقعیت را دارد».

البته ماسک در ناکام ماندن برخی وعده‌های جسورانه‌ سابقه دارد. او در سال ۲۰۱۹ هم به سرمایه‌گذاران گفته بود که تسلا تا سال ۲۰۲۰ شبکه‌ای از خودروهای خودران به نام «روباتاکسی» راه‌اندازی خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • دیدار ایلان ماسک با نخست وزیر چین در پکن
  • کشف ۲۲ تن برنج احتکار شده در خراسان جنوبی
  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • دستکش طلا به دروازه‌بان ایران رسید
  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر
  • ربات انسان نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار