Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-29@21:22:41 GMT

۲ توصیه مهم برای به حداقل رساندن شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۶۷۱۴۳

۲ توصیه مهم برای به حداقل رساندن شیوع کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از عصرایران، با وجودی که این ویروس در اغلب موارد به وسیله سیستم ایمنی بدن شکست داده می‌شود اما در برخی موارد معدود هم می‌تواند خطرآفرین بوده و مبتلایان را راهی بیمارستان و مرکز مراقبت‌های ویژه کند.

شیوع این بیماری و ضریب گسترش آن در کشورهای جهان بی‌نظیر است و همه شواهد نشانگر این است که این بیماری به اغلب کشورهای دنیا راه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ۲ نکته خیلی حیاتی درباره جلوگیری از روند رو به گسترش شیوع این بیماری وجود دارد:

۱- نکته نخست اینکه برای مهار و جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس، همه مردم چه آنهایی که علایم دارند و چه ندارند باید خود را ناقل بالقوه فرض کرده و مراقبت‌های بهداشتی را کاملا و موبه مو به مورد اجرا گذارند.

به بیان دیگر هرفردی باید خود و دیگری  را ناقل این بیماری فرض کرده و سعی کند طوری رفتار کند که این ویروس را به دیگری منتقل نکند و یا از فرد مقابل نگیرد.

راه‌های عدم انتقال این ویروس بارها و بارها تکرار شده و مدام از طریق رسانه‌ها تکرار می‌شود که در صدر آنها شستشوی مداوم و مکرر دست‌ها، دست ندادن و روبوسی نکردن و جلوگیری از گسترش ترشحات تنفسی با سرفه و عطسه  به ویژه در فضاهای مسقف و شلوغ و حتی در خانه است.

۲- نکته دیگر درباره مهار این ویروس این است که یکی از راه‌های غلبه بر این ویروس جلوگیری از شیوع آن از طریق حداقل جابجایی جمعیت‌های انسانی است. به بیان دیگر هر فردی در هر جایی که هست همان جا بماند و تعاملات اجتماعی و عمومی خود را موقتا تعطیل کند و از خانه بیرون نرود مگر با رعایت اصول بهداشتی و ضرورت انجام کارهای روزانه واجب از جمله خرید و کار و..

با رعایت این ۲ اصل یعنی "خود ناقل پنداری" و به حداقل رساندن جابجایی جمعیتی (مسافرت) و گردهمایی‌های انسانی می‌توان ضریب رو به رشد و شیوع این ویروس را در سطح جهان کاهش داد و فرصتی در اختیار نظام بهداشت و سلامت قرار داد تا با شیبی کم بتوانند بیماران را درمان کرده و ترخیص کنند در غیر این صورت و در شرایطی که بدون رعایت ۲ اصل مورد تاکید، اگر مبتلایان به یکباره افزایش یابند و ضریب مبتلایان به نحو محسوس و زیادی افزایش یابد خطر اصلی این است که ظرفیت نظام بهداشتی در بسیاری از کشورهای جهان از جمله در ایران کفاف بستری بیماران بدحال را ندهد و آمار تلفات این ویروس از چیزی که هست فراتر رود.

کد خبر 487415 برچسب‌ها كروناويروس كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: كروناويروس كرونا در ايران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۷۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، افراد از خرید دام کنار جاده که هیچ نظارتی بر آن نیست، خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: ۵۷ مبتلا به تب کریمه کنگو در کشور

امین اسدی افزود: براساس آخرین آمار اعلامی وزارت بهداشت چهار نفر به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که متاسفانه یک نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

او از کاهش ۵۰ درصدی تعداد مبتلایان به تب کریمه کنگو خبر داد و افزود: با توجه به شیوع تب کریمه کنگو در فصل گرما، کاهش تعداد مبتلایان نشان دهنده هشدارهای به موقع سازمان دامپزشکی به دامداران است.

اسدی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد کنه ها در فصل گرما به دامداران توصیه می شود که نسبت به سم پاشی اسطبل ها اقدام کنند و همواره از دست زدن و له کردن کنه ها با دست اجتناب کنند.

سخنگوی سازمان دامپزشکی با تاکید بر جدی گرفتن هشدارهای دامپزشکی در خصوص شیوع تب کریمه کنگو افزود: به افراد توصیه می شود که از خوردن جگر و گوشت خام و نیم پخته خودداری کنند چراکه این ویروس مقاوم به حرارت نیست و با پختن به طور کامل از بین می رود.

او با تاکید بر اجتناب افراد از خرید دام کنار جاده گفت: با توجه به آنکه نظارت بهداشتی بر روی این دام ها نیست، از این رو به افراد توصیه می شود که از خرید دام و گوشت کنار جاده بواسطه آنکه تب کریمه کنگو بیماری مشترک دام و انسان است، به جد اجتناب کنند.

اسدی گفت: افراد در کشتارگاه ها نسبت به رعایت پروتکل ها و نکات بهداشتی اقدام کنند به طوریکه هنگام کشتار حتما از کلاه، دستکش و ماسک و عینک استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

کد خبر: 1228868 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان