Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئوفی نسب با بیان اینکه با اعلام و موافقت سازمان آب و برق استان خوزستان خروجی سد دز ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه می شود گفت: این افزایش خروجی با توجه به پیش بینی بارش برف و باران و کنترل اتفاق صورت می گیرد.

«سعید رئوفی نسب» امروز (پنجشنبه ۱۰ اسفند) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با بیان اینکه سد دز تاکنون با ۴۰۰ میلیون متر مکعب آورد و حدود ۱۰ متر افزایش ارتفاع همراه بوده است اظهار کرد: در حال حاضر ورودی سد دز هزار و ۶۰۰ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن ۲۲۰ متر مکعب بر ثانیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل سد و نیروگاه دز اندیمشک از افزایش خروجی این سد به ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه خبر داد و افزود: این افزایش با اعلام و موافقت سازمان آب و برق استان خوزستان انجام خواهد شد.

 

وی اذعان داشت: اگر ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه خروجی سد دز باشد، هیچ خطری مناطق پایین دست این سد را به خطر نمی اندازند و جای نگرانی وجود ندارد.

 

رئوفی نسب با اشاره به اینکه این افزایش خروجی با توجه به پیش بینی بارش برف و باران و کنترل اتفاق صورت می گیرد تصریح کرد: وضعیت سد دز خیلی خوب است و مشکلی از لحاظ سازه ای ندارد و خوشبختانه تمام سیلاب تاکنون کنترل شده است.

 

سد دز یک سد بتنی برق آبی است که بر روی رودخانه دز در ۲۳ کیلومتری شمال شرق اندیمشک احداث شده که اراضی پایین دست را آبیاری می کند و نقش مهمی در کنترل سیلاب های بالادست خود دارد.

 

پایان پیام/661

منبع: شبستان

کلیدواژه: خروجی سد دز بارندگی و سیلاب متر مکعب بر ثانیه افزایش خروجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۷۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز رهاسازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید رئوفی نسب عصر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: به دنبال یک نیم فصل تقریباً خشک، شاهد بارش‌های بسیار خوبی از ابتدای امسال تاکنون به ویژه در بالادست سد دز و استان لرستان بودیم.

وی با بیان اینکه بارش‌های بهاره به شدت الگو ناپذیر هستند، افزود: با توجه به تغییرات مستمر الگوهای بارشی در این فصل، مدیریت بارش‌ها دشوار است و در حال حاضر در هر ثانیه، ۶۰۰ متر مکعب آب از سد دز رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز با اشاره به آبگیری این سد در حداکثر ارتفاع در بارش‌های اخیر، اظهار کرد: بخشی از آب به صورت مدیریت شده و بر اساس تاب‌آوری رودخانه‌های پایین دست، رهاسازی شد.

کد خبر 6096578

دیگر خبرها

  • ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز رهاسازی می‌شود
  • رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز خوزستان
  • رهاسازی ۶۰۰ متر مکعب آب در ثانیه از سد دز
  • وضعیت سد دز استان خوزستان عادی است
  • وضعیت سد دز عادی است
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان
  • آخرین خبرها از وضعیت سدهای خوزستان؛ سد دز پر شد
  • سد دز پر شد/ وضعیت سدهای خوزستان چگونه است؟
  • ظرفیت سد دز تکمیل شد/ احتمال افزایش خروجی سد دز
  • احتمال افزایش خروجی سد دز