Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا در زمان علی عبدالله صالح، رئیس جمهور پیشین یمن به بهانه اینکه موشک‌های این کشور امکان دارد به دست القاعده بیفتد، بیش از۱۲۰۰ تیر از آن‌ها را در دو نوبت منهدم کرده است.

به گزارش مشرق، مقامات آمریکا در زمان «علی عبدالله صالح»، رئیس جمهور وقت یمن او را متقاعد کرده‌اند که بخشی از پدافند موشکی کشورش را منهدم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبعی امنیتی در یمن به خبرگزاری «سبأ» این کشور پنجشنبه (هشتم اسفند) ماجرای نقش آمریکایی‌ها در تخریب و انهدام پدافند یمن را فاش کرد و گفت که در زمان علی عبدالله صالح هیأتی از آمریکا متشکل از «دینس هادریک»، رئیس وفت دفتر نابودی تسلیحات در وزارت خارجه آمریکا، «سانتو بولتزی»، افسر ارتباطات، «نیلز تالبوت»، کارشناس فنی دفتر مذکور، «لوری فریمن»، مسئول روابط خارجی دفتر وزارت خارجه آمریکا، به همراه وابسته نظامی سفارت واشنگتن در صنعاء به دیدار مقامات وزارت دفاع وقت یمن می‌روند و به آن‌ها فشار می‌آوردند تا زمینه را برای انهدام و نابودی موشک‌های یمن را مهیا کنند که با مخالفت آن‌ها مواجهه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: ارتش یمن از سرنگونی هواپیمای شناسایی ائتلاف سعودی خبر داد تمدید یک ساله تحریم‌های شورای امنیت علیه یمن

به گفته این منبع، «عمار محمد عبدالله صالح»، برادرزاده «علی عبدالله صالح»، رئیس‌جمهور وقت یمن با اشاره عمویش، مسئولیت اقناع مقامات وزارت دفع یمن را از طریق دستگاه امنیت ملی یمن برعهده می‌گیرد تا در مقابل نابودی پدافند موشکی یمن، امتیازاتی به دست آوردند.

بر اساس این گزارش، هیأت آمریکایی در گفت‌وگوهایی خود با مقامات یمن وانمود کرده بودند که بیم آن می‌رود که گروهک القاعده بتواند این موشک‌ها را به دست بیاورد و از آن‌ها برای حمله به فرودگاه‌های غیرنظامی استفاده کند.

این هیأت آمریکایی از آگوست ۲۰۰۴ اقدام به جمع آوری موشک‌های یمن کرده و از کار انداختن آن‌ها را شروع می‌کنند. به گفته منبع یمنی، نتیجه مذاکرات و همکاری علی عبدالله صالح و برادرزاده‌اش با هیأت مذکور این بود که شرکت آمریکایی «رنکو» که در زمینه خنثی‌سازی مواد منفجره متخصص است، با وزارت خارجه آمریکا به توافق می‌رسد که موشک‌های یمن را در دو نوبت منهدم کند.

بار اول، مجموعاً ۱۱۶۱ موشک ( ۱۰۷۸ موشک سام ۷ استرلا، ۶۲ موشک سام ۱۴، و ۲۰ موشک سام ۱۶) در تاریخ ۲۸/۲/۲۰۰۵ در منطقه الجدعان استان مأرب منفجر شدند. علاوه بر این تعداد موشک، ۱۳ لانچر (قابل حمل بر دوش) و ۵۲ لانچر بزرگ منهدم شد.

منبع یمنی گفته است که فیلم این تخریب را در اختیار دارد و به زودی آن را منتشر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، دومین عملیات انهدام موشک‌های یمن در ۲۷/۷/۲۰۰۹ در پایگاه نظامی «وادی حلحلان» استان مأرب رخ داد که طی آن، ۱۰۲ موشک که اغلب آن‌ها از نوع سام ۷ استرلا، سام ۱۴ و دو موشک هم از نوع سام ۱۶ به همراه ۹۱ لانچر منهدم شد.

منبع مذکور تأکید کرد: «این واقعیت‌ها تنها بخشی از نقش طرف آمریکایی در نابودی تجهیزات یمن است و در بخش‌های دیگر از جمله نابودی ارتش و تضعیف آن نیز دخالت‌هایی داشته است».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: انتخابات98 کرونا لیگ قهرمانان آسیا یمن آمریکا تخریب تحولات یمن انصارالله رئیس جمهور صنعاء مشرق رئیس جمهور امریکا استان مآرب علی عبدالله صالح القاعده وزارت خارجه امریکا وزارت خارجه آمریکا رییس جمهور علی عبدالله صالح موشک های یمن موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد

به گزارش همشهری آنلاین، فاتح اربکان رهبر حزب دوباره رفاه در خصوص پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی گفت: حمله موشکی ایران به اسرائیل با ۱۲۰ موشک بالستیک انجام گرفت که بیش از ۹۰ درصد آنها را سیستم دفاعی اسرائیل مورد هدف قرار داد.

وی افزود: این هدف گیری ها در سایه رادارهای پایگاه هوایی کوره جیک در ترکیه انجام شد.

طی روزهای اخیر موضوع انتقال اطلاعات پایگاه راداری کورجیک ترکیه به رژیم صهیونیستی و کشورهای حاضر برای دفاع حملات موشکی ایران بحث برانگیز شده بود. نهاد ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص در بیانیه ای اعلام کرد که ترکیه اطلاعات این پایگاه را تنها در اختیار اعضای ناتو قرار می دهد و نه اسرائیل.

آمریکا، انگلیس و آلمان که در عملیات آن شب حضور داشتند از اعضای ناتو هستند.

کد خبر 847062 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل ترکیه خبر ویژه ایران و ترکیه

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی و موشکی نیرو‌های مسلح یمن به اهداف اسرائیلی
  • تایفون آمریکا در راه آسیا و اقیانوسیه(+عکس)
  • آمریکا عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه کشتی هایش را تایید کرد
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • حمله موشکی مقاومت فلسطین به اطراف غزه
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟