Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زمینه برای فرآیند سرمایه‌گذاری در استان تسهیل شده، گفت: بسترهای بسیاری از جمله کمک‌های فنی و اعتباری را برای تشویق سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شده است. ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۰ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسینم از یاسوج، سید حشمت الله صمیمی دوست در نشست با نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم اقتصادی در استان حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران واحدهای تولیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه یک هزار و 790 واحد اقتصادی دارای پروانه بهره‌برداری در استان وجود دارد، افزود: تا الان سرمایه گذاران بخش خصوصی در این واحدهای اقتصادی نزدیک به یکصد هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده‌اند.

سرمایه گذاری 9 میلیارد دلاری چین در حوزه راه آهن پاکستانسرمایه‌گذاران در استان سمنان حمایت می‌شوندطرح سرمایه‌گذاری 110 میلیارد دلاری عربستان در یک میدان گازی

 وی با بیان اینکه راه‌اندازی واحدهای جدید اقتصادی می‌تواند زمینه اشتغال جوانان را فراهم کند، ادامه داد: بیش از 8 هزار نفر در در واحدهای اقتصادی استان مشغول به کار هستند.

صمیمی دوست با بیان اینکه یک هزار و 698 واحد اقتصادی بزرگ و کوچک برای راه‌اندازی در استان مجوزهای لازم را اخذ کردند، گفت: پیش‌بینی می‌شود که این واحدها 270 میلیارد ریال سرمایه گذاری داشته باشند که در صورت بهره‌برداری زمینه اشتغال 25 هزار نفر فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان فراهم است، افزود: سرمایه‌گذارانی که قصد راه‌اندازی واحد اقتصادی در سطح استان را داشته باشند می‌توانند ظرف مدت 24 ساعت برای دریافت اخذ جواز تاسیس اقدام کنند.

وی تاکید کرد: به غیر طرح‌هایی مانند احداث کارخانجات آب معدنی، فرآوری صنایع معدنی، دامداری‌ها و طرح‌های خاص که باید خارج از شهرک‌های صنعتی ایجاد شوند قابلیت احداث کوچک‌ترین طرح‌های اقتصادی تا بزرگ‌ترین ابر پروژه‌ها در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد.

صمیمی دوست با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کنیم، گفت: ما وظیفه داریم اگر در سازمان و یا دستگاه‌های متولی در کار سرمایه‌گذاری سهل انگاری کنند وارد قضیه شویم و شرایط تسهیل گری را برای سرمایه گذاران واقعی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه بعضی از طرح‌های اقتصادی پیشنهادی متقاضیان فاقد توجیه اقتصادی است، افزود: به عنوان نمونه با توجه به بازگشایی جاده‌های مواصلاتی استان همه خواستار احداث جایگاه پمپ بنزین هستند اما بر اساس معیارهای شرکت نفت، فاصله اینگونه جایگاه باید در حدود 40 کیلومتر باشد که متقاضیان خواستار صدور جواز فعالیت در فاصله چند کیلومتری هستند و زمانی که با جواب رد کارشناسی مواجه می شوند موضوع عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی را عنوان می‌نمایند.

صمیمی دوست از تدوین کتابچه سرمایه‌گذاری استان به سه زبان فارسی، انگلیسی و روسی خبر داد و گفت: در این کتابچه ظرفیت‌های اقتصادی استان به صورت جامع و برای جذب سرمایه‌گذار تشریح شده است.

وی با تاکید بر اینکه مسائل سیاسی را در حوزه اقتصادی دخیل نمی‌دهیم، گفت: زمینه‌های بسیاری از جمله اعتبارات کمک‌های فنی و اعتباری را برای تشویق سرمایه‌گذاری پیش‌بینی کردیم و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد حضور سرمایه گذاران بیشتری در استان باشیم.

صمیمی افزود: تیم اقتصادی استان تمام تلاش خود را برای تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری به کار می‌گیرد و همواره پاسخگوی مشکلات مردم ‌خواهد بود.

حجت الاسلام سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های خاص در حوزه‌های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن و گردشگری است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های دولتی محدود است، افزود: برای ایجاد اشتغال جوانان باید بر روی بخش خصوصی و ظرفیت‌های غیردولتی سرمایه‌گذاری کنیم.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه باید از میزان تصدی گری دولت بکاهیم، تاکید کرد: باید برای فعال کردن شهرک‌های صنعتی راکد استان تلاش بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه مسئولان باید زمینه را برای سرمایه‌گذاری در استان تسهیل کنند، گفت: باید سرمایه‌گذاران را در رفع معارضات اجتماعی حمایت کرد تا انگیزه برای دیگر سرمایه گذاران بیشتر شود.  

انتهای پیام/ ع

R41452/P1494/S6,69/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد شهرک های صنعتی سرمایه گذاران اقتصادی استان سرمایه گذاری صمیمی دوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمزه لقمانی افزود: از این تعداد پرونده هزار و ۴۴ فقره مربوط به تخلفات کالا و خدمات و ۲۱۷ فقره پرونده وارده مربوط به حوزه قاچاق کالا و ارز و ۹۷ فقره پرونده مربوط به حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده است. وی ادامه داد: مبلغ محکومیت متخلفان اقتصادی در سه بخش قاچاق کالا و ارز، بهداشت دارو و درمان، کالا و خدمات، ۲۱۸ میلیارد و ۱۴۷ میلیون ریال بوده است. مدیرکل تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: گزارش پرونده های وارده توسط بازرسان دستگاه‌های متولی و نظارتی و متولیان امر در حوزه اقتصادی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. عملکرد این سازمان در رسیدگی به این پرونده‌ها مطلوب بوده و تلاش‌ها برای رسیدگی به آن‌ها به طور شبانه روزی بوده است.

دیگر خبرها

  • گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • ضرورت تسهیل و رفع موانع تولید در تحقق شعار سال
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • مزایده اموال شناسایی شده متهم پرونده کثیرالشالکی شهرستان بهمئی
  • خودروهای میلیاردی متهم پرونده صندوق سرمایه‌گذاری بهمئی به مزایده گذاشته می‌شود+ جزئیات
  • ورود بیش از ۱۳۰۰ پرونده تخلفاتی به تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار