Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم‌پست، پنجاه دیپلمات کهنه‌کار اروپایی و مسئولان سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا، طی نامه‌ای سرگشاده، طرح به‌اصطلاح صلح خاورمیانه از سوی ترامپ را محکوم و تاکید کردند که این طرح می‌تواند وضعیتی مشابه آپارتاید را در فلسطین اشغالی ایجاد کند.

در نامه‌ای که روزنامه انگلیسی گاردین آن را منتشر کرده، مسئولان سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شدند که راه حل دو کشور می‌تواند مشکلات را در اراضی اشغالی از بین ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن‌ها در نقد طرح ترامپ تاکید کردند که با الحاق بخش‌های زیادی از خاک فلسطین به اراضی اشغالی، درگیری‌های میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها بیشتر هم خواهد شد. در این نامه تاکید شده که راهکار ترامپ، قانونی نیست!

این نامه در ادامه خاطرنشان کرده: «طرح ترامپ به نابرابری بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها رسمیت می‌بخشد. طرح ترامپ نظام آپارتاید را در اراضی اشغالی ایجاد می‌کند، نظامی که ما نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌تفاوت باشیم». دیپلمات‌های ارشد اروپایی همچنین از تقدیم قدس به صهیونیست‌ها انتقاد کردند و این را هم گفتند که بر اساس معامله قرن، راه‌حلی برای پناهندگان فلسطینی ارائه نشده است.

گفتنی است، پنجاه سیاستمدار کهنه‌کار اروپایی از جمله «دومینیک دو ویلپین»، نخست وزیر و وزیر خارجه سابق فرانسه، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه سابق آلمان، «جک استراو» وزیر خارجه پیشین انگلیس و «مری رابسون» رئیس جمهور سابق ایرلند این نامه را امضاء کرده‌اند.

در پایان این نامه خطاب به تصمیم‌گیران کنونی اتحادیه اروپا تاکید شده: «با توجه به شرایط کنونی، ما از اروپا می‌خواهیم تا طرح آمریکا را به عنوان مبنایی برای مذاکره، رد کنند و اقدامات مؤثری را برای مقابله با الحاق بخش بیشتری از  سرزمین‌های فلسطینی انجام دهند».

درپی انتشار مفاد معامله قرن، سران فلسطینی اعم از گروه‌های مقاومت و تشکیلات خودگردان، دسیسه جدید آمریکایی‌ها را رد و تاکید کردند که این طرح هرگز عملیاتی نخواهد شد. در اوایل هفته اخیر نیز پاپ به انتقاد از این طرح  پرداخت. واشنگتن پس از آنکه مخالفت گسترده جامعه جهانی با این طرح را دید، طی چرخش موضعی آشکار مدعی شد که معامله قرن صرفا در حد یک پیشنهاد است!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معامله قرن اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا معامله قرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۸۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از روسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضایی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • سناریو زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • دست رد سوئیس به استفاده از سود اموال مصادره شده روسیه
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • بی‌میلی اروپایی‌ها برای کمک بیشتر به اوکراین
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اتحادیه اروپا درباره ایران
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسراییل را تحریم کند