Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که سگ‌ها و گربه‌ها می‌توانند مانند انسان‌ها به پیام‌های سریع حافظه پاسخ دهند و خاطرات چند سال پیش را به خاطر آورند.

محققان دانمارکی یک نظرسنجی از صاحبان سگ و گربه‌های خانگی انجام دادند که موضوع آن راجع به موقعیت‌هایی بود که حیوانات آن‌ها نشانه‌هایی از به یاد آوردن یک خاطره از یک اتفاق از خود نشان می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این محققان دریافتند که به نظر می‌رسد اغلب سگ‌ها و گربه‌ها دارای "حافظه رویدادی" هستند.

"حافظه رویدادی" به نوعی از حافظه در انسان اشاره دارد که تجربه‌های ویژه شخصی را ذخیره می‌کند. حافظه رویدادی به همراه حافظه معنایی دو مقوله حافظه آشکار را تشکیل می‌دهند.

به بیانی دیگر، حافظه رویدادی شامل اتفاقاتی است که در زندگی ما رخ داده‌اند و به زمان و مکان خاصی وابسته هستند.

در این مطالعه که در دانشگاه " آرهوس" (Aarhus) دانمارک انجام شد، از ۳۷۵ صاحب گربه و سگ نظرسنجی به عمل آمد.

در این نظرسنجی از این افراد پرسیده شد که آیا حیوان خانگی آن‌ها نشانه‌ای از یادآوری مکان و یا اتفاقی خاص از خود نشان داده است یا خیر؟

در نتیجه این نظرسنجی، محققان دریافتند که اغلب شرکت‌کنندگان گزارش دادند که حیوان آن‌ها اتفاق‌های گذشته را به خاطر می‌آورد.

به نظر می‌رسد که عمدتا به خاطرآوری رویداد‌ها توسط حیوانات راجع به مکان‌ها و تعامل با حیوانات و انسان‌ها بوده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر دنیای حیوانات سگ گربه حافظه علم و دانش حافظه رویدادی گربه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۶۸۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل در خصوص مسائل جهانی ندارند و یا اعتماد اندکی به او دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نتایج نظرسنجی مرکز افکارسنجی «پیو» نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها هیچ اعتمادی به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل در خصوص مسائل جهانی ندارند و یا اعتماد اندکی به او دارند. 

نتایج این نظرسنجی نشان داد 53 درصد از آمریکایی‌ها می‌گویند درباره اینکه نتانیاهو کار درستی را در مسائل دنیا انجام دهد هیچ اعتمادی به او ندارند و یا اعتمادشان ناچیز است. 

از میان هر 10 نفر تنها سه نفر گفته‌اند که دست‌کم مقداری اعتماد به نتانیاهو در این خصوص دارند. 

این نظرسنجی از روزهای 1 تا 7 آوریل در میان 36 هزار فرد بزرگسال آمریکایی انجام شد. میزان آمریکایی‌هایی که گفته‌اند هیچ اعتمادی به نتانیاهو ندارند نسبت به سال 2023 نزدیک به 11 درصد افزایش یافته است.

پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو: خجالت بکشافشاگری صهیونیست ها از کارشکنی نتانیاهو در مسیر تبادل اسرانگرانی تل آویو از احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهونویسنده صهیونیست: نتانیاهو اسرائیل را نابود خواهد کرد

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • برای تقویت حافظه چی بخوریم؟
  • نظرسنجی| افزایش رویگردانی از نتانیاهو در آمریکایی‌ها
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • اجرای طرح تابستانه ویژه مهارت آموزی دانش آموزان سنین 7 تا 18 سال
  • نسخه آبی گوشی ردمی 13C 5G به زودی عرضه می‌شود
  • آنتونی: شادی‌ام مقابل کاونتری به خاطر دفاع از منچستریونایتد بود
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • گران‌ترین پاداش صرفه جویی در مصرف برق مشخص شد | ۴۷ میلیون جایزه برای مشترکان خانگی
  • برگزاری رویدادی نوآورانه در صنایع خلاق/رونمایی از منشور مسئولت اجتماعی شرکت‌های خلاق