Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه های سراسر کشور این هفته با مسئله جدیدی به نام ویروس کرونا دست و پنجه نرم کردند؛ کلاس ها تعطیل شدند وجنبش دانشجویی برای امدادرسانی، آستین بالا زد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، هفته اول اسفندماه با ترس و واهمه عجیبی همراه بود. انتشار کرونا ویروس باعث بیماری و فوت تعدادی از هموطنانمان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
از همان روز‌های اول این هفته شاهد تعطیلی کلاس‌های دانشگاه‌های مختلف در سراسر کشور بودیم. برخی از دانشگاه در آغاز، نسبت به تعطیلی روی خوشی نشان ندادند، اما بعد از یکی دو روز از موضع خود دست کشیدند و دانشگاه را تعطیل کردند. تعدادی نیز با توجه به وخامت اوضاع تصمیم گرفتند تمامی کلاس‌های خود تا پایان سال ۹۸ را تعطیل کنند. البته زمزمه‌هایی از مجازی شدن کلاس‌ها هم شنیده می‌شد. ناگفته نماند که دانشگاه‌هایی در این میان نظر خود را تابع تصمیم دولت دانسته و تصمیمی بر تعطیلی تا پایان سال یا مجازی شدن آن ارائه ندادند.   یک سری از دانشگاه‌ها با توجه به شیوع این بیماری اقدام به تعطیلی تا پایان سال جاری کردند. من جمله: تمامی دانشگاه‌های استان خوزستان و آذربایجان شرقی، کاشان، صنعتی اصفهان، شیراز، لرستان و چمران اهواز.   تعدادی از دانشگاه‌ها و مراکز عالی کشور نیز با صدور اطلاعیه‌ای بیان کردند که تا پایان اسفند ۹۸ کلیه کلاس هایشان را به صورت مجازی برگزار می‌کنند. دانشگاه‌های علم و صنعت، شریف، تهران، شریف، خواجه نصیر، امیرکبیر، خوارزمی، سیستان و بلوچستان، خلیج فارس، کردستان، صنعتی قم، سمنان، الزهرا و فردوسی مشهد از این دست بودند.  
در هفته‌ای که گذشت شاهد لغو اردوی راهیان نور و اعتکاف دانشگاه‌ها نیز بودیم. برنامه‌هایی که با ساعت‌ها همفکری چیده شده بود، به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ویروس لغو شد. همچنین تشکل‌های دانشجویی بسیاری از مراکز آموزش عالی کشور، با صدور بیانیه‌ای اعلام همکاری و امداد رسانی به نیروهای پزشکی برای مقابله با ویروس کرونا کردند.   دانشحویان دانشگاه علوم پزشکی قم قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا راه انداختند و قرار بر این شد که علاوه بر فعالیت در زمینه جهادی مجازی، به تولید ماسک با تخمین هفته‌ای ۱۰۰ هزار عدد و ژل ضدعفونی کننده بپردازند. همچنین ۲۰ گروه جهادی قزوینی با اعلام آمادگی برای خدمت رسانی در زمینه‌های مختلف، اقدام به محتوا سازی کردند.   بیشتر بخوانید: تشکیل قرارگاه پیشگیری کرونا ویروس در قزوین  قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در قم تشکیل شد

 

 قدیر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم هم به دلیل حضور در بیمارستان‌ها و پیگیری حال بیماران، درگیر بیماری و قرنطینه شد. البته او با انتشار فیلمی، از حال خوب و رو به بهبودش خبرداد و کمی خیالمان را از این بمیاری ناشناخته راحت کرد.   بیشتر بخوانید: رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم به توصیه پزشکان قرنطینه شد  
در این میان برخی دانشجویان و دانسگاهیان به سراغ تولید رفتند وتا بازار سیاه لوازمی چون ماسک و مواد ضدعفونی کننده را از بین ببرند.   معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز از تولید محلول ضدعفونی‌کننده سطوح و اشیا در مرکز رشد و نوآوری این دانشگاه خبر داد.   گروه جهادی شهید رحیمی در اراک هم ۱۵۰۰ عدد ماسک قابل شستشو تولید و توزیع کرد. همچنین محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تهیه و تولید نوعی محلول ضدعفونی کننده بازار را از کمبود اینگونه مواد نجات داد.   بیشتر بخوانید:   گروه جهادی شهید رحیمی در اراک ۱۵۰۰ ماسک قابل شستشو تولید و توزیع کرد محققان علوم پزشکی مشهد با تهیه محلول ضدعفونی به جنگ کرونا رفتند متخصصان دانشگاه تبریز موفق به ساخت محلول ضدعفونی‌کننده دست شدند
همچنین طلاب جهادی آموزش دیده قمی، در اقدامی خود جوش به یاری مبتلایان به کرونا رفتند. مهم‌ترین عرصه‌ای که قرار شد به زودی طلاب جهادی در آن ساماندهی شوند، پرستاری عمومی از مبتلایان کرونا ویروس توسط طلاب آموزش دیده در مراکز درمانی استان است.   بیشتر بخوانید:   طلاب جهادی آموزش دیده قمی، پرستار عمومی مبتلایان به کرونا شدند   مسئول گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هم از برگزاری کلاس‌های آموزشی در شهر‌های حاشیه‌ای این استان برای مقابله با کرونا خبر داد.   همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نامه‌ای به رئیس این دانشگاه، آمادگی این تشکل دانشجویی را برای آموزش پیشگیری به مردم در برابر کرونا و همچنین انجام اقدامات درمانی در این زمینه اعلام کرد.   مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی گرگان از آماده باش این تشکل دانشجویی برای انجام هرگونه اقدامی به منظور مقابله باد کرونا گفت و به دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان حضور خود برای کمک رسانی در این برحه حساس را یادآوری کرد.   بیشتر بخوانید:   اعلام آمادگی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای مقابله با کرونا گروه‌های جهادی علوم پزشکی گرگان برای ارائه خدمت به مردم آمادگی دارند کلاس‌های پیشگیری از کرونا در حاشیه شهرهای استان کرمان برگزار می‌شود
بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز خود را برای کمک به کادر درمانی این استان آماده کرد. دانشجویان علوم پزشکی اهواز، بیرجند، اراک، اصفهان و زاهدان نیز از این قافله عقب نماندند و اعلام آمادگی کردند.   دانشجویان همدانی و جهادگران اردبیلی که همیشه در اردو‌های جهادی ثابت قدم بودند نیز، پا به عرصه گذاشتند. انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در نامه‌ای جداگانه به کادر درمانی بیمارستان‌های این استان خداقوتی گفتند و دست خود را به نشانه یاری دراز کردند.   بیشتر بخوانید: جهادی‌های همیشه در صحنه / دانشجویان جهادی خواستار مقابله با بیماری کرونا هستند اعلام آمادگی بسیج دانشجویی علوم پزشکی زاهدان جهت مقابله با کرونا تشکل‌های دانشجویی علوم پزشکی اراک آماده همکاری برای مقابله با شیوع کرونا شد گروه‌های جهادی دانشجویی پزشکی بیرجند آماده هرگونه همکاری برای مقابله با کرونا هستند جهادگران اردبیلی برای کنترل کرونا آماده کمک به دانشگاه علوم پزشکی هستند اعلام آمادگی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل علوم پزشکی کرمانشاه برای کمک به کادر درمانی استان دانشجویان دانشگاه صنعتی همدان آماده مقابله با ویروس کرونا هستند اعلام آمادگی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای مقابله با کرونا   اما در این هفته شاهد زلزله ۵.۷ ریشتری نیز در آذربایجان غربی بودیم که از همان ابتدا گروه‌های جهادی دانشجویی شمال غرب کشور با وجود تمامی مشکلاتی که ویروس کرونا برای آن‌ها به وجود آورده بود، اعلام آمادگی کردند. خوشبختانه این زلزله خسارت جانی در بر نداشت؛ اما حدود ۹۵ نفر صدمه دیدند. با این حال بسیج دانشجویی در این استان به راه اندازی ایستگاه کمک‌های مردمی مبادرت کرد.   بیشتر بخوانید:   آمادگی ۱۰ گروه جهادی به مناطق زلزله زده آذربایجان غربی / راه‌اندازی ایستگاه کمک‌های مردمی از سوی بسیج دانشجویی ایستگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای مناطق زلزله‌زده خوی راه‌اندازی می‌شود / دانشجویان جهادی در انتظار اعزام   تیر خلاص این هفته سیل و بارندگی شدید در لرستان بود که با توجه به تخمین های هواشناسی انتظار می رفت تلفات زیادی داشته باشد که خوشبختانه اینطور نشد. از اوایل هفته جاری، هشدار‌هایی مبنی بر احتمال وقوع سیلاب در استان لرستان داده شده بود و با توجه به اینکه لرستانی‌ها در فروردین ۹۸ نیر درگیر سیل شدند و از این حیث خسارات زیادی متحمل شده بودند، این هشدار‌ها را جدی گرفتند و اقدامات پیشگیرانه‌ای برای مهار آن انجام دادند.    شنیده‌ها حاکی از این است که برخی از پل‌های لرستان که در جوار رودخانه‌ها واقع شده اند، تخریب شده اند و حتی جاده پلدختر به اندیمشک نیز بر اثر سیلاب مسدود شده است.  
طبق برآورد‌هایی که تاکنون از خسارات سیل لرستان اعلام شده، راه ارتباطی ۳۵۰ روستا قطع شده و ۳۰ کیلومتر از جاده پلدختر-خرم آباد نیز به زیر آب رفته و آب شرب ۲۰ روستای استان نیز قطع شده است.    بیشتر بخوانید: سالی که نکوست از بهارش پیداست! / لرستان در جدال با سیل و کم‌کاری مسئولان + فیلم و عکس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کرونا تشکل های دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی وزارت بهداشت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با کرونا بیشتر بخوانید محلول ضدعفونی ضدعفونی کننده اعلام آمادگی ویروس کرونا کرونا ویروس دانشگاه ها گروه جهادی تا پایان کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۰۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس

 رویا جهانگیری دبیر ستاد بزرگداشت هفته سلامت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ضمن گرامی داشت فرا رسیدن هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت گفت: به منظور گرامی داشت این هفته و یادآوری نقش خود مراقبتی در سلامت عمومی و جامعه و برنامه ریزی جهت ارتقای آن، نمایشگاه و جشنواره هفته سلامت برگزار و برنامه‌های متعددی متناسب با شعار هفته سلامت برگزار خواهد شد.

 جهانگیری با اذعان اینکه در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت ماه نمایشگاه هفته سلامت، عصرها از ساعت ۱۷ الی ۲۲ در بلوار ساحلی پارک غدیر زیر پرچم برپا می شود گفت: در این نمایشگاه خدمات سلامت محور از جمله ویزیت و معاینه پزشک،  کنترل فشار و قند خون ، مشاوره تغذیه و روانشناسی ویزیت دندانپزشکی به صورت رایگان انجام می‌گردد.

همچنین عملکرد دانشگاه علوم پزشکی،  معاونت‌ها، دانشکده‌ها و بیمارستان‌ها و دستگاه های اجرایی همکار در حوزه سلامت در معرض عموم قرار خواهد گرفت.

وی ضمن قدردانی از ادارات و سازمان‌هایی که در انجام این مهم با دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان همکاری دارند گفت: در این نمایشگاه ۳۰ غرفه خدمت رسان برپا و علاوه بر خدمات سلامت محور مسابقه و جنگ شادی برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • جزئیاتی از پرداخت وام‌های دانشجویان علوم پزشکی / برگزاری ۷ طرح ملی دانشجویی
  • برگزاری نمایشگاه و جشنواره سلامت در بندرعباس
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است