Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@08:47:49 GMT

افزایش 16 درصدی کشفیات اشیاء تاریخی در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۰۷۴۲

افزایش 16 درصدی کشفیات اشیاء تاریخی در کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه از افزایش 16 درصدی کشفیات اشیاء تاریخی در استان طی یازده ماهه امسال خبر داد.

سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور در گفت و گو با ایسنا، بابیان اینکه از ابتدای امسال تا پایان بهمن 200 قلم شی تاریخی در استان کشف و ضبط شد، اظهار کرد: از این تعداد 138 قلم اصلی و 62 قلم نیز تقلبی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بااشاره به افزایش آمار اشیاء تاریخی کشف شده در استان، تصریح کرد: این میزان کشفیات به نسبت مشابه سال قبل رشدی 16 درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه درخصوص اشیاء تقلبی کشف هم گفت: برابر قانون به همان میزانی که برای اشیاء اصلی جرم در نظر گرفته می‌شود، برای اشیاء تقلبی نیز جرم مد نظر خواهد بود، چرا که این اشیاء به قصد کلاهبرداری از روی نمونه اصلی ساخته شده‌اند.

وی در ادامه به انجام بیش از 18 مورد حفاری غیرمجاز به منظور کشف اشیاء تاریخی در استان هم اشاره کرد و افزود:  در این راستا 21 نفر را دستگیر و با تشکیل پرونده آنها را به مراجع قضایی استان تحویل دادیم.

ایمان پور در  ادامه کرمانشاه را یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور در حوزه آثار تاریخی دانست و گفت:  متاسفانه گاها مشاهده می‌شود عده ای از سودجویان تنها با این تخیل که در برخی بناهای تاریخی ممکن است، اشیاء تاریخی و عتیقه وجود داشته باشد، اقدام به حفاری و تخریب این بناها می‌کنند.

وی تاکید کرد: این اقدام سودجویان در حالی است که در این بناها عموما شی تاریخی وجود ندارد و آنچه را که باعث شده تا این بناها برای ما دارای اهمیت باشند و باستان‌شناسان روی آنها کار کنند تنها مطالعه زندگی گذشتگان است، نه اینکه بدنبال اشیاء تاریخی در آنها باشند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه یادآور شد: به منظور حفاظت از آثار تاریخی استان و جلوگیری از تخریب آنها توسط سودجویان، بصورت 24 ساعته گشت‌هایی را در سطح استان فعال داریم، اما از ظرفیت انجمن‌های میراثی، دهیاران، انجمن‌های مردم نهاد، بسیج و نیروی انتظامی هم در این زمینه استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اشیاء تاریخی كشف كرمانشاه میراث فرهنگی استانی فرهنگی و هنری اشیاء تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۰۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل

حمید فضائلی با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی ذخایر سد‌های استان اردبیل گفت: هم اینک ۳۲ درصد از حجم مخازن سد‌های این استان پر شده است.

او افزود: حجم ذخایر سد‌های این استان به ۱۹۰ میلیون متر مکعب رسید در حالی که سال قبل در همین ایام، ذخایر مخازن سد‌ها ۱۳۲ میلیون متر مکعب بود. 

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: سد یامچی به عنوان مهم‌ترین سد استان به دلیل تامین آب شرب شهر اردبیل، شهر‌ها و روستا‌های مرکز استان در حال حاضر حدود ۲۶.۵ میلیون متر مکعب آب دارد.

فضائلی خواستار صرفه جویی در مصرف آب در اردبیل شد و بیان کرد: با توجه به این که حجم مخزن سد یامچی نسبت به سال قبل در همین ایام پنج درصد کاهش دارد، صرفه جویی در مصرف آب در همه بخش‌ها ضروری است.

او اضافه کرد: سد سبلان مشگین شهر نیز هم اینک ۳۸.۵ میلیون متر مکعب ذخیره دارد که این رقم پنج میلیون متر مکعب نسبت به مدت مشابه سال قبل بیشتر است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اردبیل اظهار کرد: ذخایر سد‌های ارس و خداآفرین به عنوان دو سد تامین کننده آب شرب و به خصوص کشاورزی شمال استان اردبیل، نسبت به سال گذشته وضعیت مناسبی دارند و برنامه ریزی لازم برای استفاده مطلوب از ذخایر این ۲ سد در شمال استان انجام شده است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • گام‌های لرزان برای ثبت جهانی محور ساسانی کرمانشاه
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • افزایش ۱۲ درصدی حجم ذخایر سد‌های استان اردبیل
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است