Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور از ابتدای امسال تا پایان بهمن ۲۰۰ قلم شی تاریخی در استان کشف و ضبط شد، بیان کرد: از این تعداد ۱۳۸ قلم اصلی و ۶۲ قلم نیز تقلبی بوده است این میزان کشفیات به نسبت مشابه سال قبل رشدی ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه درخصوص اشیاء تقلبی کشف هم گفت: برابر قانون به همان میزانی که برای اشیاء اصلی جرم در نظر گرفته می‌شود، برای اشیاء تقلبی نیز جرم مد نظر خواهد بود، چرا که این اشیاء به قصد کلاهبرداری از روی نمونه اصلی ساخته شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  به انجام بیش از ۱۸ مورد حفاری غیرمجاز به منظور کشف اشیا تاریخی در استان هم اشاره کرد و افزود: در این راستا ۲۱ نفر را دستگیر و با تشکیل پرونده آن‌ها را به مراجع قضایی استان تحویل دادیم.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی کرمانشاه یادآور شد: به منظور حفاظت از آثار تاریخی استان و جلوگیری از تخریب آن‌ها توسط سودجویان، بصورت ۲۴ ساعته گشت‌هایی را در سطح استان فعال داریم، اما از ظرفیت انجمن‌های میراثی، دهیاران، انجمن‌های مردم نهاد، بسیج و نیروی انتظامی هم در این زمینه استفاده می‌کنیم.

انتهای  پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری اشیا تاریخی کلاهبرداری اثار تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه میانگین میزان بارندگی استان در سال آبی جاری تاکنون به ۲۰۵ میلیمتر رسیده است، گفت: تاکنون ۸۲ درصد از میانگین بارندگی سالانه استان تحقق یافته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، علی محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر میانگین بلندمدت بارندگی استان بوشهر را 251 میلیمتر اعلام کرد و اظهار داشت: در سال آبی جاری تاکنون میزان بارش باران در استان بوشهر به 205 میلیمتر رسیده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 82 درصد از میانگین بارندگی سالانه استان تحقق یافته است به میزان ذخیره‌سازی آب باران در سازه‌های آبی استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: مجموع آبگیری سازه‌های آبی استان بوشهر از جمله سد رئیس علی دلواری، باغان، تنگ ارم، خاییز و دیگر آبگیرها و بندها در این سامانه بیش از 25 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر سد باغان در دشتی را یکی از سازه‌های آبی مهم استان دانست و گفت: سد باغان در سفر دوم ریاست جمهوری به استان بوشهر به مرحله آبگیری رسید و برای نخستین بار با آبگیری بیش از 4 میلیون مترمکعب از روان آبها، حجم ذخیره آب این سد به 7 میلیون مترمکعب رسید.

محمدی ظرفیت ذخیره‌سازی سد باغان دشتی را 32 میلیون مترمکعب دانست و تصریح کرد: سد تنگ ارم دشتستان به عنوان یکی از منابع اصلی تأمین‌کننده آب شرب بخش ارم با آبگیری 100 درصدی در بارش‌های اخیر به حجم ذخیره 4.5 میلیون مترمکعب رسید.

وی با اشاره به فعال شدن یک سامانه بارشی دیگر در استان بوشهر خاطرنشان کرد: امیدواریم سازه‌های آبی دیگر استان بوشهر از جمله سد اخند، خاییز، ارغون و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی در سامانه جدید بارشی در هفته جاری آبگیری شوند تا بخشی از کمبود آب سطحی و زیرزمینی استان از این طریق جبران شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر ضرورت مدیریت مصرف آب را یک ضرورت دانست و تأکید کرد: لازم است همه بهره‌برداران آب اعم از کشاورزان، صنایع، خدمات آب بر و دیگر حوزه‌ها استفاده از آب را به‌صورت بهینه در دستور کار خود قرار دهند.

انتهای پیام/190/

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • ۸۲ درصد میانگین بارندگی استان بوشهر تحقق یافت
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • تولد پنجاه و شش نوزاد از ابتدای امسال در بیمارستان کیش
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • بارش‌های اخیر پرشدگی سدهای کشور را چند درصد افزایش داد؟
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه
  • بایدن از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون ۱۴۸ اشتباه لفظی مرتکب شده است