Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@03:20:16 GMT

حمایت مالی بیش ازچهار میلیارد تومان از سالمندان

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۱۴۸۰

حمایت مالی بیش ازچهار میلیارد تومان از سالمندان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد از حمایت بیش از 10 هزار خانوار سالمند از بین بیش از 22 هزار خانوار مدد جوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر استان یزد با حمایت چهار میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان در سال 97 از سالمندان خبر داد.

محمدحسین جمال پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در یزد، اظهار کرد: هم‌اکنون 22 هزار و 271 خانوار با جمعیت 43 هزار و 278 مددجوی تحت حمایت از خدمات کمیته امداد استان یزد استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد افزود: 30 درصد مددجویان تحت حمایت این نهاد سالمند هستند که حدود 13 هزار سالمند در قالب 10 هزار و 88 خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان یزد قرار دارند و از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

جمال پور تصریح کرد: بیشترین سالمندان تحت حمایت استان یزد ساکن شهرستان تفت هستند و سال گذشته 9 هزار و 953 خانوار سالمند تحت حمایت از خدمات حمایتی این نهاد در سطح استان بهره‌مند شدند.

 وی ادامه داد: چهار میلیارد و ۳۷۲ میلیون تومان در قالب کمک‌معیشت ماهیانه، تأمین سبد موارد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه‌های نگهداری آنان هزینه شد.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان یزد اذعان کرد: 67 درصد سالمندان مورد حمایت این نهاد در سطح استان یزد را زنان و 43 درصد را مردان تشکیل می‌دهند.

جمال پور، پرداخت کمک‌معیشت، تأمین سبد مواد غذایی و بهداشتی و کمک به هزینه نگهداری سالمندان نیازمند به نگهداری در منزل و سرای سالمندان را ازجمله خدمات ارائه‌شده به مددجویان سالمند برشمرد.

وی خواستار شد: نیکوکاران استان می‌توانند برای تأمین هزینه‌های درمانی و تجهیزات پزشکی شامل تشک مواج، ویلچر، تخت طبی، دستگاه اکسیژن ساز و واکر و همچنین لوازم مصرفی بهداشتی سالمندان کمک کنند.

*کاهش آمار مددجویان کمیته امداد یزد نسبت به سال 95

به گزارش خبرنگار فارس یزد، با توجه به بررسی‌های اخبار چند سال گذشته کمیته امداد استان یزد، تنها در سال 95 که جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) یزد 55 هزار 213 نفر تشکیل می‌داد و از این تعداد ۱۷ هزار و ۳۳۹ مددجوی تحت حمایت بالای ۶۰ سال سن داشتند؛ اکنون در پایان سال 98 با کاهش آمار جمعیتی تحت پوشش این نهاد از بیش از 55 هزار نفر در سال 95 به 43 هزار نفر 278 در سال 98 و نیز از تحت پوشش بیش از 17 هزار نفر سالمند در سال 95 به حدود 13 هزار نفر نسبت به سه سال گذشته روبرو هستیم که حاصل تلاش‌های این نهاد برای خودکفایی و کارآفرینی افراد و سرپرستان تحت پوشش و مددجوی این نهاد و از اهداف اصلی آن به شمار می‌رود.

انتهای پیام/90030

منبع: فارس

کلیدواژه: سالمندان یزد کمیته امداد امام خمینی کمیته امداد استان یزد تحت حمایت تحت پوشش هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری

نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری با حضور سرپرست، جمعی از اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد بانک برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی بانک دی، علیرضا قیطاسی سرپرست بانک در این جلسه با بیان این که مجمع سالیانه بانک و شرکت‌های زیرمجموعه، در موعد مقرر قانونی برگزار خواهد شد، گفت: همه تلاش ما، شفاف‌سازی حداکثری در صورت‌های مالی است.

در این جلسه همچنین پس از معرفی «سیدعلی حسینی» به عنوان عضو مستقل کمیته مالی سرمایه‌گذاری بانک دی، موضوعات در دستور کار جلسه مطرح و درباره آن‌ها تصمیم‌گیری شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جلسه کمیته سرمایه‌گذاری بانک دی در سال جاری
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • مددجویان کمیته امداد خراسان‌شمالی ۲۶۰۰ مترمربع فرش بافتند
  • ارائه خدمات حقوقی به هزار مددجوی زنجانی‌
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین
  • کمیته امداد، نهاد پیشران در حوزه اشتغال کشور است