Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود مرادیان روز جمعه در گفت‌ و گو با ایرنا افزود: بر اثر بارندگی شدید و سیلاب‌های فروردین و اردیبهشت امسال بخشی از منازل روستایی شهرستان آسیب دیدند که برای بهبود وضعیت این واحدهای مسکونی و سایر خانه‌های در معرض خطر، طرح بازسازی ۵۰۰ واحد در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در مرحله اول این برنامه بازسازی ۲۵۰ واحد مسکونی روستایی با افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار در دستور کار قرار گرفت که این بودجه به صورت تسهیلات بانکی بلاعوض و قرض‌الحسنه به مالکان پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنیاد مسکن تیران و کرون با بیان این که روستای دره بید یکی از روستاهایی است که بخش زیادی از منازل آن با گل و سنگ ساخته شده و در معرض خطر هستند بر این اساس ستاد بازسازی در این روستا تشکیل و فعالیت‌های اداری آن در همان روستا انجام می‌شود.

وی به پروژه مقاوم‌سازی خانه های روستایی اشاره و اضافه کرد: از ۱۰ سال پیش تاکنون این پروژه با ارائه تسهیلات بانکی به مالکان روستایی انجام می‌شود که تاکنون چهار هزار پرونده در این خصوص تشکیل و وام به متقاضیان پرداخت شده‌ است.

وی تصریح کرد: پرداخت ۱۳۶ فقره وام ۴۰۰ میلیون ریالی برای مقاوم سازی خانه های روستایی به تیران و کرون اختصاص یافت که پس از تشکیل پرونده به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

به گفته مرادیان ۶۵ درصد از منازل روستایی این شهرستان نیاز به مقاوم سازی دارند و تاکنون بیش از ۳۰ درصد آن‌ها مقاوم‌سازی شده که افزایش تسهیلات بانکی برای این موضوع با توجه به رشد قیمت ها لازم بود و امسال این اتفاق رقم خورد.

وی سخت‌گیری بانک های عامل در توزیع این اعتبارات در گذشته و مبلغ پایین آن در سال‌های قبل را از موانع پیش روی مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی برشمرد و گفت: در زمان حاضر شرایط نسبت به سال‌های گذشته بهتر شد و با توجه به پیش بینی‌ها سرعت کار در مقاوم‌سازی منازل روستایی افزایش می‌یابد.

مدیر بنیاد مسکن تیران و کرون با اشاره به تمهیدات صورت گرفته برای کاهش خسارت‌های حوادث طبیعی در بخش روستایی این منطقه، یادآورشد: در طرح‌های هادی روستایی به رعایت اصول ایمنی توجه شده و مقاوم‌سازی و بازسازی خانه‌های روستایی مورد توجه است.

شهرستان تیران و کرون دارای بیش از ۴۰ روستاست و ساکنان این مناطق ۶۰ درصد جمعیت شهرستان را تشکیل می‌دهند.

خسارت سیل در فصل بهار امسال در این شهرستان بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال برآورد شده که بیشترین آن در حوزه کشاورزی و مسکن بوده است.

اداره کل مدیریت بحران استانداری اصفهان میزان خسارت سیل و طوفان به تاسیسات زیربنایی، واحدهای مسکونی و بخش کشاورزی این استان را پنج هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

در مرحله اول جاری شدن سیل در این استان ۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال خسارت به تاسیسات زیربنایی، راهها، واحدهای مسکونی شهری و روستایی و بخش کشاورزی ۱۳ شهرستان اصفهان وارد شد.

منبع: جماران

کلیدواژه: انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا اصفهان شهری و روستایی قرض الحسنه کشاورزی مدیریت بحران انتخابات 98 بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی سازی خانه های روستایی منازل روستایی تیران و کرون مقاوم سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۱۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی

محمدرضا آمویی، فرماندار کرمانشاه از نوسازی و درجاسازی واحد‌های فرسوده واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی روستا‌های تابعه براساس مصوبات شورای مسکن استان در بخش‌های روستایی از جمله بیلوار، کوزران، ماهیدشت و فیروزآباد خبر داد.

وی اظهار کرد: واحد‌های فرسوده این مناطق می‌توانند صرف رعایت درجاسازی و نوسازی برای دریافت تسهیلات به بنیاد مسکن شهرستان مراجعه کنند.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: دهیاران و شورای اسلامی مربوطه می‌توانند به واحد‌های واقع در محدوده‌های مورد نظر در روستا‌های خود و ابلاغ لازم به مالکان به منظور مراجعه به بنیاد مسکن شهرستان و اخذ تسهیلات بازسازی و احداث واحد نوسازی عمل کنند.

این مسئول بیان کرد: در صورت بروز هرگونه حوادث غیرمترقبه مسئولیت هرگونه خسارت بر عهده مالکان مورد نظر خواهد بود، لذا با استفاده از این فرصت ایجادی می‌توانند در راستای بازسازی واحد‌های فرسوده این مناطق اقدام لازم را انجام دهند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • افت فشار و کمبود برق مانع پیش روی توسعه اقتصادی تیران
  • مشکل تأمین برق ناشی از ناترازی درآمد و هزینه‌های شرکت برق است
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • معرفی بیش از ۹۷۰۰ گیلانی برای دریافت تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • خسارت بارش تگرگ به ۲ روستای ششتمد خراسان رضوی