Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس- آب‌وهوای چهارفصل بندرعباس در تمامی فصول مسافران و گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند که البته این موضوع همیشه موجب خرسندی بازاریان و تجار است اما این روزها که بیماری کرونا بر سر کشور سایه انداخته است حضور این‌همه گردشگر به‌ویژه از استان‌های آلوده برای مردم جنوب چندان خوشایند نیست و لذا خواستار اعمال محدودیت و هم‌چنین مراقبت‌های بیشتری از طرف مسئولان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدس آنلاین-گروه استان ها: گفتنی است اولین مورد قطعی و رسمی کرونای مثبت در هرمزگان در شهر قشم بود که این بیمار بانویی ۷۳ساله بود که برای دیدن دختر و داماد خود از قم به قشم سفرکرده بود.

این بیمار بعد از ۶روز و پس از بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شد و هم‌اکنون در منزل تحت قرنطینه است.

همچنین روز ششم اسفند اعلام شد مردی ۵۳ساله با نشانه‌های بسیار نزدیک به کرونا به بیمارستان خلیج‌فارس بندرعباس مراجعه و چند ساعت بعد فوت کرده که طبق پروتکل‌های بیماران کرونایی دفن شده است.

با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب هرمزگان، همه‌ساله در این روزها شاهد خیل عظیم مسافران در این منطقه هستیم که این روزها نیز باوجود شیوع ویروس کرونا، همچنان ورود مسافران به این استان به‌صورت عادی ادامه دارد درحالی‌که مقوله قرنطینه شهرهای آلوده چندان به اعتقاد مسئولان وزارت بهداشت عملی نیست، دست‌کم غربالگری مسافران ورودی به مناطق مختلف شهرها باید در دستور کار باشد، اقدامی که موجب نگرانی بسیاری از خانواده‌ها شده است.

مردم می‌گویند: غفلت از معاینه مسافران ورودی به هرمزگان در شرایطی است که شیوع این بیماری در هرمزگان از یک مسافر بیمار که از قم به قشم سفرکرده بود، آغاز شد.

هرمزگان در حالت نیمه قرمز

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بابیان اینکه تعداد ۲۳ مورد مشکوک به کرونا در استان شناسایی‌شده و لذا منتظر اعلام نتیجه هستیم اظهار کرد: تاکنون دو مورد از موارد مشکوک مثبت بوده که یکی از آن‌ها فوت و دیگری وضعیتش رو به بهبود است ، اکنون هرمزگان ازنظر حساسیت بالای بیماری در حالت نیمه قرمز قرار دارد.

دکتر حسین فرشیدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به‌منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ، تمام بیماران مشکوک با علائم تنفسی بستری و نمونه‌برداری از آن‌ها انجام می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به ورود شمار بالای مسافر به استان در روزهای اخیر، مقررشده در مبادی ورودی همه شهرهای استان، راه‌آهن و فرودگاه‌ها، به‌ویژه در بندرعباس و جزایر، کنترل اولیه مسافران صورت گیرد تا در صورت ابتلا فردی به ویروس کرونا، شخص به قرنطینه منتقل شود.

محدودیت و ممنوعیت مسافران

در همین حال پویشی مردمی (کمپین) با محتوای "ما مردم جزیره قشم، کیش و بندرعباس جهت کنترل ویروس کرونا، خواهان کنترل و محدودیت تردد مهمانان به استان هرمزگان هستیم" در فضای مجازی هرمزگان تشکیل و کاربران با پیوستن به آن خواستار ممنوعیت سفر به استان هستند.

برخی مقام‌های شهرستانی و استانی نیز در قالب خبر یا صفحه شخصی خود به این پویش پیوسته و آن را تائید کرده‌اند.

کیانوش جهانبخش نماینده هرمزگان در شورای عالی استان‌ها و رئیس شورای اسلامی شهر قشم ازجمله افرادی هستند که به این پویش پیوسته‌اند.

حضور تعداد زیادی مسافر در هرمزگان از نقاط مختلف کشور بعد از اعلام تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها از یک‌سو و کنترل نشدن مبادی ورودی و خروجی از سوی دیگر نگرانی‌ها درباره افزایش احتمال شیوع کرونا در استان را افزایش داده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا گردشگران ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسافران آخر هفته بخوانند ؛ محدودیت‌ های ترافیکی جاده های شمالی

به گزارش پارس نیوز ، سرهنگ احمد شیرانی، در گفت‌وگو با خبرنگار مهر محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته را اعلام کرد.

وی افزود: تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶ بامداد شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محورهای کرج-چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران- سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

وی در خصوص تردد در محور کرج-چالوس گفت: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج-چالوس کماکان ممنوع است.

وی درباره ممنوعیت تردد انواع وسایل نقلیه در جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ گفت: از ساعت ۱۴ آزادراه تهران-شمال اعمال محدودیت تردد برای خودروهای به مقصد چالوس انجام می‌شود و از ساعت ۱۵ ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) انسداد به صورت کامل، از ساعت ۱۷ از مرزن‌آباد به سمت تهران یکطرفه اجرا می‌گردد.(شمال به جنوب) و از ساعت ۲۴ طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن‌آباد مسیر دوطرفه می‌شود.

سرهنگ شیرانی ادامه داد: تردد از مسیر جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد است. همچنین تردد از مسیر جاده قدیم قدیم کرج-چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت ۱۲۰۰ از میدان امیر کبیر به سمت چالوس ممنوع است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور فراج درباره تردد در محور هراز گفت: تردد تمامی تریلرها از محور هراز کماکان ممنوع، تردد تمامی کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت ۱۲ الی ۲۴ چهارشنبه تاریخ ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ و همچنین از ساعت ۶ الی ۲۴ پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ از محور هراز ممنوع و در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مأمورین پلیس راه محدودیت یکطرفه مقطعی روز جمعه تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس انجام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • سرگردانی مسافران در فرودگاه‌های انگلیس در پی بروز اشکال فنی در رایانه‌ها
  • آخرین خبرها از جاده‌های مازندران در پایان هفته
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته در راه‌های مازندران
  • اعمال محدودیت ترافیکی در راه های مازندران
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران
  • اعمال محدودیت‌های ترافیکی در روز برگزاری مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • مسافران آخر هفته بخوانند ؛ محدودیت‌ های ترافیکی جاده های شمالی
  • آبان ماه ایستگاه پایانی جهت تکمیل بیمارستان‌های بندرعباس و میناب
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر