Web Analytics Made Easy - Statcounter

كيانوش جهانپور از ممنوعیت توزیع ماسک در داروخانه ها تا اطلاع ثانوی خبر داد.

كيانوش جهانپور سخنگو و رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت بهداشت شب گذشته در نشستي مجازي با خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار پول نيوز مبني بر  علت عدم توزيع ماسك و نبود آن در داروخانه ها و مراكز درماني كشور گفت: ماسک برای بیماران و کادر درمان است، نه برای جمعیت عادی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
قاعدتاً تا زمان اطمینان از دسترسی گروههای پرخطر و در معرض خطر به ماسک، این مورد توزیع عمومی نخواهد شد و در واقع تا اطلاع ثانوي به علت تقاضاهاي كاذب، توزيع آن در داروخانه ها ممنوع است.

وي درباره شيوع اين بيماري در استان هاي ديگر عنوان كرد: انتشار بیماری به سایر استانها یک روند طبیعی است چنانکه از چین به سایر کشورها نیز چنین است، البته میتوان از آن کاست یا سرعت آن را کاهش داد اما هیچ استان یا کشوری مانع مطلقی مقابل سرایت بیماری ندارد و نخواهد داشت.

جهانپور با اشاره به اينكه قرنطينه شهرها امكانپذير نيست بيان كرد: قرنطینه یک شهر بطور کامل، در پروتکل ها جایی ندارد، در ضمن بیماری قبل از آنکه خود را بروز دهد منتشر شده است، آنچه امروز دیده میشود یک تا دوهفته دیگر خود را نشان می دهد، لذا آنچه امروز می بینیم، هفته های قبل از آن منتشر شده است.
وي درباره آمار مبتلايان و قربانيان و تناقض هاي آماري و در پاسخ به اينكه چرا اعداد و ارقام متفاوتي از مسئولان داده ميشود گفت: مسوولین آمار متفاوتی ندارند و آنچه در فضای مجازی می گذرد یا تحریف یا جعل واقعیت هست، تنها مرجع اعلام آمار وزارت بهداشت است و برای نخستین بار در ایران این آمار روزانه رسما اعلام عمومی می شود. ممکن است مسوولی از امروز ظهر تا فردا ظهر آماری که مطلع میشود را در یک منطقه منتشر کند، اگرچه غیرحرفه ای است اما تناقضی ندارد. فعلا بازار آمار دروغ رایج است و البته تناقض آنها برای نقض آنها کافیست.
رييس مركز روابط عمومي و اطلاع رساني وزارت بهداشت درباره نحوه تست و آزمايش كرونا عنوان كرد: درخواست آزمایش و اخذ نمونه با دستور پزشک است، تشخیص پزشک شک به کرونا نباشد قاعدتاً دستور آزمایش نمی‌دهد، وزارت بهداشت در نظر و تشخیص پزشک حق مداخله ندارد، اما در مورد زمان انتظار، با توجه به افزایش تعداد آزمایشگاه ها به ۱۵ مورد، الان عملا زمان انتظار نداریم.
جهانپور در پاسخ به این سوال که آیا درمان یا داروی خاصی در مورد این بیماری وجود ندارد گفت: داروی قطعی و مطالعه شده ندارد و درمانها حمایتی و نگهدارنده است و از روز یکشنبه، یک رژیم دارویی پنج دارویی پیشنهاد شده و مورد تایید کمیته فنی قرار گرفته و برای همه بیماران شروع شده است، اظهار نظر در مورد اثربخشی آن هنوز زود است اما گزارش های موردی حاکی از بهبودی نسبی بیماران دارد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: داروخانه بیماری ویروس کرونا قرنطینه وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت مردمی ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی؛ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه حضور در جمع مردم در مسجد امام هادی(ع) شهرک ولی‌عصر(عج) تهران از برنامه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و اظهار کرد: در دولت مردمی تاکنون 67 مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی در کشور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، گفت: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آن‌ها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

وی حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت مردمی عنوان کرد و گفت: در سفرهای استانی رییس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی ها می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی داروهای خاص دانست و گفت: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند 13 آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود. 

جذب 26 هزار نیروی ‌جدید در ‌وزارت بهداشت

عین‌اللهی همچنین درخصوص دسترسی به برخی داروهای بیماران خاص گفت: داروها دو دسته‌اند؛ برخی از آن‌ها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان موثری ندارند و داروهای آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان داروهای مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از داروهای خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشورهای منطقه، تقاضا برای داروهای تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می شوند
  • آیین نامه توزیع دارو بر بستر سکو‌های اینترنتی ابلاغ شد
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • اضافه شدن ۲۹ نفر به کادر دادگستری فلاورجان
  • رئیس جامعه دندانپزشکی ایران : هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست ؛ درآمد مردم کم است
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • «هزینه‌های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است»
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • ایجاد ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در دولت سیزدهم