Web Analytics Made Easy - Statcounter

یافته‌های یک پژوهش نشان می‌دهد β‐defensin۱ به عنوان پروتئینی با فعالیت ضدمیکروبی می‌تواند قدرت تحرک و زنده‌مانی اسپرم را در محیط آزمایشگاهی حفظ کند.

به گزارش ایسنا، کاهش تحرک اسپرم و به دنبال آن کاهش امکان ظرفیت‌ ‌یابی و واکنش آکروزومی به عنوان یکی از علل متداول ناباروری در مردان شناخته می‌شود. خانواده β‐defensin گروهی از پروتئین‌های ترشحی شناخته شده با فعالیت ضد میکروبی هستند که به روند بلوغ اسپرم در اپیدیدیم کمک می‌کنند، زمانی که اسپرم توان حرکتی خود را به دست می‌آورد، یکی از اعضای این خانواده β‐defensin۱ است که در مایع منی و اسپرم یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی پژوهشی، دکتر نصر اصفهانی، ریحانه خیام‌ ‌عابد، دکتر تولایی و همکارانشان در پژوهشگاه رویان با هدف افزایش قدرت حرکت و زنده مانی، ۵۹ نمونه اسپرم را به مدت ۱، ۲ یا ۳ روز در حضور پنج درصد دی اکسید کربن و در دمای ۳۷ درجه سانتیگراد در معرض β‐defensin۱ قرار دادند. سپس آزمایش‌های نمونه اسپرم مانند غلظت اسپرم، تحرک، زنده‌مانی و شکل ظاهری طبق دستورالعمل‌های بین‌المللی انجام شد.

نتایج این پژوهش که در نشریه بین‌المللی Andrologia به چاپ رسیده است، نشان داد، در نمونه‌های اسپرمی که در معرض β‐defensin۱ بودند به شکل معنی‌ ‌داری میزان زنده‌مانی و تحرک بیشتر از اسپرم‌ ‌هایی بود که در محیط فاقد آن کشت داده شدند.

بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه رویان، یافته‌های این پژوهش نشان داد β‐defensin۱ به عنوان پروتئینی با فعالیت ضد میکروبی می‌تواند قدرت تحرک و زنده‌مانی اسپرم را در محیط آزمایشگاهی حفظ کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشگاه رویان زنده مانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات‌های حلزونی برای عملیات نجات و حرکت روی سیارات

دریافت 53 MB

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیواطلس، گروهی از این ربات ها می توانند به طور مستقل یا بهم متصل حرکت کنند و فعالیت هایی انجام دهند که غیر ممکن به نظر می رسد.

طرح اولیه این نوآوری استفاده از ربات های کوچکی است که به تنهایی یا به طور گروهی از ابزارهای یک شکل حرکت می کنند. در حالت گروهی ربات ها با یکدیگر حرکت و حرکاتشان را تنظیم می کنند تا این فعالیت را انجام دهند.

می توان از ربات های مذکور برای نجات قربانیان بلایای طبیعی، انجام ماموریت های شناسایی در محیط های خطرناک یا حتی بررسی سطوح سیارات دیگر استفاده کرد.

دا ژائو و همکارانش در دانشگاه چین واقع در هنگ کنگ این ابزار را ابداع کرده اند.

کد خبر 6097249 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • کارل هاینتس رومنیگه: زنده ماندن در برنابئو سخت اما ممکن است
  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • ۱۰ ماده غذایی که به شما در سفر به سوی کاهش وزن کمک می‌کنند
  • نتیجه تحقیقی تازه درباره نشستن و تحرک
  • خبر خوب برای بایرن مونیخ: ماتیاس دلیخت به تمرینات گروهی بازگشت + عکس
  • ربات‌های حلزونی برای عملیات نجات و حرکت روی سیارات
  • تحرک بین المللی دانشجویان انتقال فناوری به جهان را تسهیل می‌بخشد
  • بهترین زمان مصرف پروتئین چه وقت است؟ قبل یا بعد از تمرین؟
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب