Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور سابق افغانستان گفت که پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی با طالبان باید بحران انتخاباتی بوجود آمده در این کشور حل شود. ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان ضمن استقبال از احتمال امضای توافق صلح بین آمریکا و طالبان در دهم اسفند گفت: طالبان و دولت افغانستان باید دقت کنند که دیگران تحت عنوان صلح اهداف دیگری نداشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که صلح تنها راه رهایی این کشور از مشکلات، مداخلات کشورهای خارجی و همچنین استثمار است.

کرزی که پیش از این نیز مخالفتش را با برگزاری انتخابات پیش از به نتیجه رسیدن صلح ابراز کرده بود بار دیگر نیز تاکید کرد که انجام انتخابات در این مقطع زمانی نادرست بود و اکنون نیز سیاسیون باید تنش‌ها را متوقف کنند.

رئیس جمهور سابق افغانستان با اشاره به اعلام دولت موازی توسط تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» این اقدام را خطرناک خواند و موضع برخی کشورها و نیز سازمان ملل درباره نتیجه اعلام شده انتخابات را نیز مبهم عنوان کرد.

گفتنی است که سازمان ملل بدون موضع‌گیری واضح درباره نتیجه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان گفته بود که از دولت آینده افغانستان استقبال می‌کند و آماده همکاری با آن است.

کرزی: انتخابات افغانستان بر اساس معاملات خارجی‌ها استپامپئو: با هماهنگی «حکومت وحدت ملی» توافقنامه با طالبان را امضا می‌کنیمحکومت موازی در افغانستان کلید زده شد

کرزی درباره تیم مذاکره کننده برای گفت‌وگوهای بین‌الافغانی با طالبان نیز به «صدای آمریکا» گفت که این تیم باید پس از حل بحران کنونی انتخاباتی توسط حکومت وحدت ملی معرفی شود.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد

وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان در رأس هیئتی با هدف تسهیل تجارت و ترانزیت وارد سیستان و بلوچستان شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی» وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان، امروز (چهارشنبه 12 اردیبهشت) در رأس یک هیئت بزرگ اقتصادی و تجاری وارد استان سیستان و بلوچستان شد.

شرکت در نشست «امکان‌سنجی و تسهیل روند همکاری‌های اقتصادی میان دو کشور» و رایزنی درباره توسعه روابط تجاری و ترانزیتی بین ایران و افغانستان با محوریت سیستان از اهداف این سفر است.

عزیزی پیش از این نیز در دیدار با مقامات ایران گفته بود پس از حکومت جدید در افغانستان زمینه افزایش دادوستد مساعد شده است و با ظرفیتی که افغانستان و ایران در بخش‌های مختلف دارند، می‌توان میزان تجارت را افزایش داد.

وی همچنین اعلام کرده بود: در شرایط کنونی روند طی مراحل اسناد و صدور مجوز نسبت به گذشته سهل‌تر شده است و سرمایه‌گذاران ایرانی نیز می‌توانند مانند یک افغان در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند.

امضای تفاهم‌نامه 55ماده‌ای ایران و افغانستان برای همکاری در حوزه کشاورزیسند همکاری‌ حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان امضا شدبرگزاری نشست مشترک فنی حمل‌ونقل جاده‌ای ایران و افغانستان در کابل

انتهای پیام/.+

دیگر خبرها

  • اولویت اصلی مجلس دوازدهم مدیریت بحران گرانی باشد
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده‌اند
  • طالبان افغانستان برای جذب توریست خارجی دست به کار شده اند
  • هشدار حزب التحریر به طالبان