Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمد نظریان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سیل ۶ اسفند موجب تخریب دیوار تصفیه خانه فاضلاب به طول ۱۰۰ متر، جاده تصفیه خانه فاضلاب، منهول‌های داخل رودخانه های بادآور و گچینه، تخریب پل‌های جاده دسترسی چاه‌های تامین آب شهر نورآباد و جاده دسترسی چاه‌ها تخریب شد.
وی اظهار داشت: همچنین خسارت سنگینی به ایستگاه پمپاژ فاضلاب نورآباد وارد شد و ۲ دستگاه پمپ لجن کش این ایستگاه از کار افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر شرکت آب و فاضلاب شهری نورآباد بیان کرد: ضمن هشدار به کلیه شهروندان جهت ذخیره آب مورد نیاز و ضروری به میزان ۴۸ ساعت در زمان سیل مخازن آب را در حداکثر ظرفیت ذخیره سازی گردید، تا در صورت قطع برق  شهروندان با مشکل کمبود آب مواجه نشوند.
وی اضافه کرد: خوشبختانه در زمان سیل با تمهیدات  اندیشیده شده هیچگونه قطعی آب در شهر نورآباد نداشتیم.
وی ادامه داد: پس از سیل نیز ماموران این شرکت در شستشوی منازل و خیابانهای مناطق سیل زده با دستگاه جنتکس مشارکت داشته اند و علاوه بر آن کار شستشوی شبکه فاضلاب به طول ۱۵ کیلومتر که به علت سیل پر از گل و لای شده بود پاکسازی گردید.
وی یادآور شد: باز کردن انشعاب منازل سیل زده به تعداد حداقل ۴۰۰خانوار، مشارکت در خروج آب از منازل و موسساتی که به علت سیل لبریز از آب شده بودند از دیگر اقدامات این شرکت پس ازسیل اخیر بود.
نظریان گفت: برای تسریع خدمات رسانی به شهروندان  علاوه بر کف کشهای موجود در امور آب نورآباد، اقدام به اجاره کف کش های بخش خصوصی کردیم تا آب منازل سیل زده تخلیه گردد.

بارش های سیل آسا از دوشنبه پنجم اسفند ماه تا ظهر چهارشنبه در استان جریان داشت و بر اثر آن خسارتی به بخش های زیر ساختی استان وارد شد.

میانگین این بارندگی های در لرستان به ۱۰۴ میلیمتر رسید که در این مدت نورآباد با میانگین بارندگی ۱۴۴.۹ میلیمتر بیشترین بارش را داشته است.

این بارندگی ها در خرم آباد ۸۹ میلیمتر، بروجرد۱۱۷.۳، الیگودرز ۸۳.۱، کوهدشت ۹۴.۹، دورود۱۲۸.۸، الشتر۱۲۲،  ازنا ۸۹.۸، رومشکان ۹۹.۳ و سراب دوره ۱۰۵.۱ میلیمتربه ثبت رسیده است.

برچسب‌ها نورآباد دلفان آب و فاضلاب سیل لرستان پروندهٔ خبری سیل دوباره در لرستان خطر وقوع سیل در برخی استانها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نورآباد دلفان آب و فاضلاب سیل لرستان نورآباد دلفان آب و فاضلاب سیل لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۲۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات

 ملک زاده مدیرکل مدیریت بحران استان یزد با اشاره به اینکه درپی صدور هشدار سطح نارنجی همه دستگاه‌ها در آماده باش بودند، گفت: خسارات این بارندگی‌ها کم بود و بیشترین خسارات در بخش راه، بد لیل گستردگی بارش‌ها گزارش شده است ودر بخش کشاورزی هم فراخوان داده شده تا کشاورزان و باغداران نسبت به مستندسازی اولیه خسارات اقدام کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر  بارندگی اخیر به ۲۱ رشته قنات  خسارت زده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اضافه کرد: در بخش منابع طبیعی هم ۲ هزارو ۲۰۰ سازه آبی و خاکی داشته ایم که ۳۰ درصد از این سازه‌ها آبگیری کامل شده که برای تغذیه سفره‌های زیرزمینی از این آب‌ها استفاده می‌شود. 

ملک زاده ضمن تشکر از خدمات ۴۹۰ تیم خدماتی در دستگاه‌ها وتلاش ۲۵۰ تیم جهادی در کنار این تیم‌ها اضافه کرد: با تمرین‌ها ومانور‌های گوناگون و استفاده از تجربیات بارندگی‌های قبلی خوشبختانه میزان خسارات نسبت به بارندگی‌های قبلی کمتر بوده و حتی در این بارندگی در برخی نقاط ضعف‌ها نیز احصا شده تا رفع شوند و در بارندگی‌های بعدی دیگر شاهد این نقاط ضعف نباشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی در استان یزد/ خسارت سیل به ۲۱ رشته قنات
  • آبگیری ۳۰ درصد سازه‌های آبی –خاکی در استان یزد
  • استقرار نیرو‌ها و تجهیزات لازم با شروع بارندگی در مشهد
  • استقرار نیروها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • بررسی مسائل و وضعیت فاضلاب معابر شهر سلماس
  • وزش باد شدید به تاسیسات آب ایلام آسیب زد
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد