Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: هند تلاش داشت مذاکرات صلح افغانستان به نتیجه نرسد ولی تلاش ما به ثمر نشست. ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه ای خبرگزاری تسنیم به نقل از داون نیوز، «شاه محمود قریشی» در آستانه برگزاری نشست دوحه برای امضا معاهده صلح افغانستان مدعی شد کشورش نقس بسیار مهمی در به ثمر نشستن مذاکرات صلح داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: ما تلاش زیادی داشتیم تا طرفین به مذاکره راضی شده و باعث ایجاد ثبات در افغانستان شوند ولی هند مایل بود افغانستان همچنان بی ثبات باقی بماند.

قریشی اظهار داشت: دولت هند نمی خواست نظاره گر اتفاقی باشد که به صلح در منطقه منجر می شود اما پاکستان نقش مهمی در آن دارد.

وزیر خارجه پاکستان که خود به دوحه سفر کرده است اضافه کرد: امیدواریم فردا معاهده صلح میان طالبان و آمریکا امضا شود.

وی افزود: امضا معاهده صلح افغانستان بیش از همه به سود پاکستان خواهد بود زیرا امنیت در افغانستان امنیت در پاکستان را نیز تامین می کند.

دولت پاکستان از ابتدای پیروزی عمران خان در تلاش است مسیر گفتگو و مذاکره برای به نتیجه رسیدن صلح در افغانستان را همراه کند ولی تاکنون آمریکا با دخالت های خود مانع این اتفاق شده بود.

وزیر خارجه پاکستان گفت: ما دوست داریم نقش موثری در صلح و ثبات در منطقه داشته باشیم و از هر اقدامی برای آرام شدن شرایط حمایت می کنیم.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که پاکستان به این دلیل همکاری با آمریکا برای مذاکره در افغانستان را پذیرفت که دولت ترامپ نیز متقابلا اقدام مثبتی برای حل مساله کشمیر انجام دهد.

ترامپ تاکنون نتوانسته اقدامی موثر برای حل مساله کشمیر انجام دهد و دولت دهلی نو از رایزنی و مذاکره در خصوص کشمیر طفره می رود.

سفر نخست وزیر پاکستان به قطر و احتمال ارتباط با توافق طالبان-آمریکاطالبان: 30 کشور و نهاد بین‌المللی در مراسم امضای توافق آمریکا و طالبان دعوت شده‌اند

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ اخبار "آمریکا" اخبار"هند" اخبار "پاکستان" اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ اخبار آمریکا اخبار هند اخبار پاکستان اخبار افغانستان طالبان دونالد ترامپ اخبار آمریکا اخبار هند اخبار پاکستان اخبار افغانستان طالبان صلح افغانستان معاهده صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۳۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست

وزیر دفاع حکومت طالبان در دیدار با هیئت مالزی اظهار داشت در افغانستان هیچ گروه تروریستی از جمله داعش فعال نیست. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ملامحمد یعقوب» وزیر دفاع حکومت طالبان با هیئتی از مالزی شامل نمایندگان وزارت‌های خارجه، دفاع، کشور و نماینده ویژه نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر دفاع حکومت طالبان در این دیدار گفت هیچ گروه تروریستی و مخربی از جمله داعش در افغانستان فعال نیست.

ملایعقوب همچنین تاکید کرد حکومت افغانستان به کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده شود.

وی با اشاره به برخورد خوب مردم و دولت مالزی با پناهجویان افغان گفت مالزی یک کشور قدرتمند و بزرگ اسلامی است و امیدواریم که روابط دو کشور بیش‌تر گسترش یابد.

وزارت دفاع حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهار داشت هیئت مالزی نیز ضمن قول همکاری همه جانبه با افغانستان، تصریح کرد که آنچه را از نزدیک مشاهده کرده‌اند به مقامات کشورشان انتقال می‌دهند.

طالبان: خاک افغانستان امن است و علیه کشوری استفاده نخواهد شدطالبان: اجازه تهدید از خاک افغانستان علیه همسایگان را نمی‌دهیمپاکستان: اولویت اسلام‌آباد مبارزه با تهدیدات تروریستی از خاک افغانستان است

«زلینا کوی» نماینده ویژه نخست‌وزیر مالزی برای افغانستان هفته گذشته در رأس هیئتی شامل نمایندگان دفتر نخست‌وزیری و وزرات‌های دفاع، امور داخلی و خارجه این کشور با «محمد عبدالکبیر» معاون سیاسی نخست‌وزیر حکومت طالبان دیدار کرد.

زلینا در این دیدار با اظهار اینکه هدف از این سفر گسترش مناسبات افغانستان و مالزی است، گفته بود: مقامات این کشور در رابطه با افغانستان نظر مثبت دارند و آماده همکاری با هیئت حاکمه در بخش‌های مختلف هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • درانی: پاکستان بیشتر از هند از ناحیه افغانستان آسیب دیده است
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • افزایش تعاملات دوجانبه کابل و آستانه
  • تاجیکستان با پیروزی مقابل افغانستان به جام جهانی صعود کرد
  • آماده همکاری گسترده با طالبان هستیم
  • چرا نماینده طالبان برای مذاکره درباره حقابه هیرمند به ایران نیامد؟ + جزئیات