Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر چند مردم از وضعیت مرکز درمانی قلعه‌رئیسی گلایه دارند اما مسوولان می‌گویند ما هم دست روی دست نگذاشته‌امی و بیکار ننشسته‌ایم.

خبرگزاری فارس- چاروسا، حسن آرمند؛ این روزها اخبار مراکز بهداشتی و درمانی تیتر یک رسانه‌های کشور و حتی جهان است، امکان نداشت کسی فکر کند روزی به علت یک ویروس مدارس، دانشگاه‌ها و مؤسسات دولتی و همچنین به تعطیلی برنامه‌های فرهنگی منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که مردم قدردان خدمات پزشکان و حوزه سلامت و اقدامات وزارت بهداشت هستند اما چه مقدار آمادگی برای پیشگیری از این بیماری در مناطق محروم داریم جای سؤال است، مناطق محرومی که امروز اگر به یکی آن مناطق سری بزنیم در خواهیم یافت که اگر ویروس به این مناطق برسد مشخص نیست چه اتفاقی رخ دهد.

تردد بیش از حد مردم در مجامع

یکی از توصیه های پزشکان و وزارت بهداشت در خصوص این بیماری تردد کم و همچنین بیرون نیامدن از منازل است این در حالی است که شغل بسیاری از مردم همین مناطق محروم کشاورزی و دامداری است.

مردم همین مناطق به دلیل بافت عشیره‌ای و قومی و قبیله روابط بسیار نزدیک دارند و بسیار کم اتفاق بیفتد که در طول شبانه روز از احوال یکدیگر خبری نگیرند.

اما برای اینکه بدانیم بیماری به این مناطق برسد چه مقدار آمادگی داریم و یا چه مقدار امکانات جوابگوست از مرکز بهداشتی و درمانی قلعه رئیسی بازدیدی کردیم همین ابتدا و در بدو ورود با وضعیت بهداشتی ضعیف برخورد کردیم که در نوع خود نگران کننده بود.

 سوال که کردیم کادر مرکز از نبود خدمه خدمات‌رسان دادشان به هوا رفت و می‌گفتند پس از استخدام انتقالی گرفت و رفت!!؟؟.

گلایه‌های مردمی از کمبود امکانات در مرکز درمانی قلعه‌رئیسی

به محل کادر پرستاری که رفتیم چند نفر در اتاق پانسمان بودند که تنها یک پرستار حضور داشت.

از مراجعه کننده‌ای مشکلات این مرکز را پرسیدیم که نبود خدمه زایمان و کمبود امکانات و حتی کمبود مایع ضدعفونی و مایع دستشویی را بدیهی‌ترین مشکلات ذکر می‌کردند.

مشکلات تمامی ندارد عده‌ای از تعطیلی رادیولوژی و نبود مواد آزمایشگاهی دل پری داشتند و می‌گفتند برای یک رادیولوژی و یا یک آزمایش مجبوریم کیلومترها به دهدشت برویم.

از اینها که بگذریم وضعیت نامناسب آمبولانس جای خود را دارد؛ بیماری که بخواهد با این آمبولانس جابه‌جا شود همان بهتر که با خودوری عادی حمل شود!!.

کادر مرکز هم گلایه‌مند از اوضاع گرمایشی بودند و می‌گفتند با وجود گازرسانی منطقه اما همچنان مشکلات گرمایشی در مرکز درمانی پا برجاست.

جوابگوی جمعیت 50 هزار نفری کیست؟

جای سوال است؛ اگر فردی در این منطقه دچار این ویروس نامرئی شود چه باید کرد؟ مرکزی با این اوضاع و احوال و کمبودها و نواقص که جمعیت بیش از 50 هزار نفری را باید جوابگو باشد؟ چه توانی در این وضعیت دارد؟.

در روزهایی که از تهران مرکز کشور گرفته تا دور افتاده‌ترین روستاها درگیر این ویروس هستند و جلسات مختلفی برای پیشگیری از آن برگزار شده کدامین نشست در این خصوص برگزار شده است. 

مرکزی که تنها در هنگامه درمان یک سرماخوردگی ساده جوابگوی مردم باشد نبود آن بهتر نیست؟

مسوولان بیکار ننشسته‌‌اند

 به گزارش فارس؛ در همین خصوص با دکتر محمدطاهر طبیب‌زادگان رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه به گفت‌وگو نشستیم که از روند پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در شهرستان کهگیلویه و بخش‌های تابعه از جمله قلعه‌رئیسی اظهار رضایت کرد و گفت: کشیک‌های فعالی داریم که از ساعت 4 تا 9 شب به صورت فعال همه جا را مورد پایش قرار می‌دهند و این گونه نیست که یک جا بنشینند و اقدامی انجام ندهند.

وی گفت: به هر حال کمبودهایی هم وجود دارد اما به مرکز قلعه رئیسی مواد ضد عفونی کننده فرستاده‌ایم برخی را خودمان ساخته‌ایم و مقداری را هم خریداری کرده‌ایم و همه مراکز هم چنین ملزوماتی را در دسترس دارند.

این مسوول در ادامه اظهارات خود با بیان این که از نظر پزشک و آمبولانس هم هیچ مشکلی در مرکز یاد شده نداریم افزود: بهورزهای ما خانه به خانه رفتارها را کنترل می کنند و آموزش‌های لازم را هم می‌دهند.

ورود روزانه 3 اتوبوس مسافر از تهران به کهگیلویه

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کهگیلویه در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات ما ورود افراد از شهرهای آلوده به منطقه است و روزانه 3 اتوبوس مسافر از تهران و گذر از قم راهی منطقه کهگیلویه می‌شوند خاطرنشان کرد: به همین منظور در محل پلیس راه تمهیدی اندیشیده شده و افرادی که مشکوک بوده و یا تب دارند مورد بررسی قرار می‌گیرند.

طبیب‌زادگان افزود: در مجموع هر چند مشکلات و نواقص را کتمان نمی‌کنیم اما با همه توان مراکز بهداشتی و درمانی از جمله مرکز قلعه‌رئیسی را نیز مورد توجه قرار می‌دهیم و با بضاعتی که هست در پی خدمت به مردم به خصوص در این برهه هستیم.

انتهای پیام/82021

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیسی مدیریت سلامت مراکز بهداشتی خبرگزاری فارس کهگیلویه و بویراحمد مرکز بهداشت مرکز درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۳۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم

به گفته شهروندخبرنگار ما قطار تهران به مقصد یزد در روز ۱۴ اردیبهشت ماه که با تاخیر ۲ ساعته به راه افتاده بود از یک سو مسافران را رنجیده خاطر کرد، اما بیشترین موضوعی که موجب نارضایتی آنها شد وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار بود به طوری که از سقف این قطار آب چکه می‌کرد و کف قطار را آب فرا گرفته بود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم وضعیت قطار را به نمایش گذاشت و از مسئولان درخواست رسیدگی کرد.

متن پیام شهروندخبرنگار

با سلام و احترام قطار شماره ۶۲۰ تهران به یزد که ساعت ۲۳:۲۵ روز۱۴ اردیبهشت ماه باید حرکت می‌کرد در اتفاقی نادر ساعت ۲۳.۲۰ برای مسافران پیامک تاخیر ۹۰ دقیقه آمد و نهایتا پس از ۲:۳۰ ساعت تاخیر و سردرگمی مسافران؛ قطار حرکت کرد. این تصاویر وضعیت قطار را نشان می‌دهد. لطفا پیگیری کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - تهران

بیشتر بخوانید:

تاخیر در حرکت اتوبوس‌های شرکت واحد صدای مسافران برخی از مناطق پایتخت را درآورد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است