Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی زیادی اردک چینی قرار است برای مقابله با گروه های بزرگ ملخ که محصولات کشاورزی را نابود می کنند و امنیت غذایی را به مخاطره می اندازند به پاکستان اعزام شوند.

 

به گزارش پول نیوز، تعداد زیادی اردک چینی قرار است برای مقابله با گروه های بزرگ ملخ که محصولات کشاورزی را نابود می کنند و امنیت غذایی را به مخاطره می اندازند به پاکستان اعزام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته لو لیژی محقق ارشد آکادمی علوم کشاورزی ژجیانگ که به صورت مشترک با یکی از دانشگاه های پاکستان مسئول این پروژه است، حداقل 100 هزار اردک قرار است در نیمه نخست امسال برای مقابله با گسترش ملخ های صحرایی به پاکستان فرستاده شوند. این اردک ها «سلاح هایی بیولوژیک: هستند و می توانند قوی تر از آفت کش ها عمل کنند.

لو با اشاره به نتایج آزمایشات صورت گرفته روی توانایی های جستجو و شکار اردک ها افزود، هر یک از این اردک ها قادر به خوردن روزانه 22 ملخ است.

دسته های بزرگ ملخ های بیابانی در حال گسترش در کشورهای شرق آفریقا و جنوب آسیاست و تاکنون ده ها هکتار از مزارع کشاورزی را نابود کرده اند. آفت طاعون، در کنار بارش های غیرفصلی و کشت دانه های کم کیفیت به محصولات کشاورزی در مناطق مختلف پاکستان لطمه زده و اقتصاد شکننده این کشور را با مشکلات بیشتری مواجه ساخته است.

چین که دارای مرز زمینی مشترک با هند و پاکستان است ناگزیر به کمک به کشورهای همسایه برای مقابله با آفت ملخ های صحرایی است. اما در عین حال چین دارای مرزی طبیعی یعنی کوه های هیمالایا است که این کشور را از شبه قاره هند و فلات تبت جدا می کند.

این هفته گروهی از کارشناسان کشاورزی چینی برای کمک به کنترل شیوع ملخ ها به پاکستان سفر کردند. پاکستان همچنین در اقدامی دیگر از شهروندانش خواسته تا از ملخ ها برای مصرف خوراکی استفاده کنند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ملخ های صحرایی پاکستان کارشناسان کشاورزی برای مقابله اردک ها ملخ ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان

دولت پاکستان اقامت پناه‌جویان افغانستانی‌ دارنده کارت ثبت آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد (پی‌او‌آر) را تا کمتر از دو ماه دیگر، تمدید کرده است.

وزارت ایالات و سرحدات پاکستان  در بیانیه‌ای نگاشت مدت اقامت این پناهجویان افغانستانی تا ۳۰ ماه جون تمدید شده است.

گفتنی است که دولت پاکستان در ۲۷ حمل سال جاری مرحله دوم اخراج پناه‌جویان از این کشور را آغاز کرده بود.

مقام‌های پاکستانی در آن زمان به پلیس این کشور دستور داده بودند تا اطلاعات را در مورد محل زندگی افغان‌های دارنده کارت اقامت موقت به‌سرعت تهیه کند.

انتظار می‌رود که در این مرحله حدود ۴۰۰ هزار پناه‌جوی افغانستانی‌ از پاکستان اخراج شوند.

بربنیاد آمار نهادهایی بین‌المللی، حدود ۲.۱۸ میلیون پناه‌جوی افغانستانی‌ دارای مدرک، از جمله ۱.۳ میلیون تن دارای کارت راجستریشن و بیش از ۸۸۰ هزار تن با داشتن کارت اقامت موقت در پاکستان زندگی می‌کنند.

این در حالی است که از زمان آغاز اخراج اجباری پناه‌جویان از پاکستان تا کنون، بیش از ۵۴۳ هزار پناه‌جوی افغانستانی‌ از این کشور اخراج و یا مجبور به بازگشت داوطلبانه به افغانستان شده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • تمدید اقامت دوماهه پناهجویان افغانستانی در پاکستان
  • طرز تهیه چاپلی کباب توسط آشپز خیابانی اهل پاکستان (فیلم)
  • تجارت ایران و پاکستان چقدر است؟ | جزئیات تجارت ایران و پاکستان را ببینید
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ ها
  • یکپارچه‌سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی به سرمایه‌گذار چینی واگذار شد
  • حمایت جهاد کشاورزی از ساخت ماشین آلات کشاورزی با همکاری چینی‌ها
  • یکپارچه سازی زمین های کشاورزی شمال با سرمایه گذاری چینی‌ها
  • یکپارچه سازی ۶۵ هزار هکتار زمین کشاورزی شمال کشور با سرمایه گذاری چینی‌ها