Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی عبداله یوسفی گفت: سالانه بیش از ۵۵۰ تن قارچ خوراکی در واحد‌های تولیدی این استان تولید می‌شود که امسال با بهره برداری از دو واحد پرورش و تولید قارچ خوراکی میزان تولید نسبت به پارسال ۳۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یوسفی افزود: این میزان قارچ خوراکی در ۴۸ واحد تولید می‌شود که ۴ واحد آن صنعتی و بقیه در قالب مشاغل خانگی است.

او  میزان اشتغال مستقیم در واحد‌های پرورش قارچ استان را ۸۰ نفر، و ارزش اقتصادی این محصول را ۷ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: قارچ تولید شده استان علاوه بر مصرف داخلی به سایر استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

یوسفی بهبود کمی و کیفی تولید قارچ را مشروط به استفاده از پارامتر‌های متعددی از قبیل کیفیت کمپوست، اسپان یا بذر انتخاب شده و ایجاد عوامل محیطی مطلوب (تامین دما و رطوبت) در سالن‌ها عنوان کرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی با اشاره به این که قارچ تولیدی استان غالبا از نوع دکمه‌ای است گفت: در اجرای طرح  حمایت از تولید و ارتقاء دانش فنی بهره برداران اقدامات لازم جهت تسهیل درامور صدور مجوز‌های تاسیس و بهره برداری، تامین تسهیلات برای طرح‌های تولید و توسعه و برگزاری کلاس‌های آموزشی با همکاری سایر دستگاه‌ها (اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فنی و حرفه‌ای و مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی) انجام شده است.

انتهای پیام/د

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی پرورش قارچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت می‌گوید: وضع مطلوب این بخش وابسته به ادامه افزایش در سه سال آینده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در خراسان‌شمالی
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • میزان بارش‌های روز گذشته در خراسان شمالی اعلام شد
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • خوشه‌های خوش‌سالی در خراسان شمالی با جهش تولید و مشارکت کشاورزان
  • افزایش هفت درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی
  • افزایش ۷ درصدی تولید سیمان در خراسان جنوبی