Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، قیمت انواع میوه در بازار تهران در واپسین روزهای سال روند افزایشی به خود گرفته است. این افزایش قیمت در تمام میوه‌ها تا حدودی نسبت به چند روز گذشته کاملاً مشهود است اما در چند قلم کالا قیمت‌ها جهش زیادی داشته است.

پس از شیوع ویروس کرونا برخی به درست یا غلط در شبکه‌های مجازی اعلام کرده‌اند محصولاتی مانند سیر،‌ لیموترش و زنجبیل که غذاهای گرم محسوب می‌شوند می‌تواند ویروس کرونا را کنترل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین باعث شد تا تقاضا برای این قبیل محصولات بیشتر شود، اما همزمان سودجویان نیز قیمت‌ها را چند برابر کردند.

قیمت زنجبیل در بازار تهران به کیلویی 100 هزار تومان رسید و لیموترش هم گفته می‌شود تا کیلویی 50 هزار تومان به فروش می‌رفت. قیمت لیموشیرین هم از این قافله عقب نماند تا کیلویی 15 هزار تومان رشد کرد.

قیمت انواع میوه در مغازه‌های منطقه جنوب تهران:

محصول (کیلوگرم) قیمت (تومان) لیموترش 30 هزار لیموشیرین 12800 نارنگی 6900 پرتقال تامسون 6000 موز 15500 کیوی 9800 سیب زرد 5500 سیب قرمز 5500 بادمجان 5500 کدو مسمایی 6800 هویج 3200 پیاز 7900 سیب‌زمینی 4500 شلغم 5800 چغندر 3980 خیاررسمی 4580 گوجه‌فرنگی 3300

بسیاری از میوه‌فروشان روی میوه‌هایی مانند لیموترش و لیموشیرین واژه ضدکرونا را نصب کرده‌اند و با این عنوان این میوه‌ها را به قیمت‌های نجومی می‌فروشند.

به هر حال در شرایطی که مردم تحت فشار قرار گرفته و مستأصل مانده‌اند نباید به چنین افرادی اجازه جولان داده شود تا اینگونه افراد هم با افکار مردم بازی می‌کنند و هم به قیمت‌های نجومی محصولات خود را بفروشند و کسی هم به عملکرد آنها نظارت نکند.

در عین حال روی محصول موز اکثر میوه‌ فروشی‌ها قیمت نصب نشده است شاید به این دلیل است که قیمت این محصول نسبت به روزهای گذشته افزایش بیش از 50 درصدی داشته است.

آن طور که مسئولان وزارت جهاد می‌گویند تولید میوه در کشور به اندازه کافی است به ویژه امسال میزان بسیار زیادی مرکبات و همین حدود سیب در کشور تولید شده است که این‌ها میوه غالب ایام عید هستند. اما آنچه که قیمت‌ها را بدون حساب و کتاب بالا می‌کشد عدم نظارت بر بازار است.

مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اینکه چرا قیمت میوه‌ها در بازار بالاست،‌می‌گویند ما مسئول تولید هستیم و قیمت هیچ ارتباطی به ما ندارد.

مسئولان وزارت صمت هم تا کنون واکنشی در این باره نشان نداده‌اند اما آنچه مسلم است افزایش قیمت میوه در بازار به دلیل جو روانی عید است وگرنه مشکلی در تولید و تامین این محصولات وجود ندارد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: قیمت میوه غذاهای گرم زنجبیل کرونا قیمت ها میوه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۴۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها

به گزارش همشهری آنلاین، امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۵۲۱ هزار، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۱ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان است.

هشدار موسسه استاندارد در خصوص فروش طلای کم عیار | با این روش از مصنوعات طلا استعلام بگیرید

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۵۰ تومان و سکه یک‌ گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

محصول نرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید ۴۱ میلیون و ۹۵۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم ۳۹ میلیون و ۱۰۰ هزار
نیم سکه بهار آزادی ۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار
ربع سکه بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۹۵۰
سکه یک گرمی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار
طلای ۱۸ عیار ۳میلیون و ۵۲۱ هزار

کد خبر 846948 برچسب‌ها خبر مهم قیمت طلا و فلزات گرانبها - ایران سکه - قیمت

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه پیاز به ۴۰۰ تن رسید
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول
  • قیمت جدید شاهین در بازار / این مدل ۸۷۰ میلیون تومان شد + جدول قیمت
  • ادامه روند کاهشی قیمت طلا و سکه در بازار؛ نیم سکه چند شد؟ | جدول قیمت ها
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت برنج در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • قیمت تخم مرغ چند شد؟ +جدول
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • قیمت‌ میوه و تره‌ بار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳+ جدول