Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-09@02:14:27 GMT

ضرورت راه اندازی فوری دو بیمارستان لنگرود و تالش

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۵۳۴۲

ضرورت راه اندازی فوری دو بیمارستان لنگرود و تالش

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان زارع امروز در ارتباط ویدئو کنفرانس با معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت با قدردانی از تلاش‌های کادر درمانی و پزشکان و همکاری خوب مردم، اظهار کرد: از ۱۴ بهمن ماه و با برگزاری نخستین جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران تقسیم کار بر اساس شرح وظایف با محوریت دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به عقب ماندگی استان گیلان در حوزه زیرساخت‌های درمان در مقایسه با میانگین کشوری، افزود: بیمارستان‌های استان گیلان در شرایط عادی نیز برای تمام تخت‌های اشغال بودند در این شرایط تلاش شده تا آمادگی‌ها را افزایش دهیم.

استاندار گیلان در ادامه با تأکید بر آمادگی همه جانبه دانشگاه علوم پزشکی برای احتمال افزایش مراجعه کنندگان در هفته جاری، گفت: در راستای افزایش امنیت و آرامش اجتماعی و پیشگیری از ایجاد التهاب در سطح جامعه دانشگاه علوم پزشکی با ۱۰۰ خط به صورت تلفنی پاسخگوی سوالات شهروندان است.

وی با اشاره به پیش بینی ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا، تصریح کرد: در حال حاضر بیمارستان رازی و رسول اکرم در رشت و برخی از بیمارستان‌های شهرستان‌های دیگر به این مورد اختصاص داده شده است.

زارع از معاون رئیس جمهور و وزیر بهداشت درخواست کرد با توجه به پیشرفت ۱۰۰ درصدی بیمارستان‌های تالش و لنگرود این دو بیمارستان را تجهیز و راه اندازی و به ظرفیت‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان اضافه کنند.

وی با بیان اینکه برای تجهیز این دو بیمارستان نیازمند ۲۲ میلیارد تومان اعتبار هستیم، بیان کرد: همچنین تمهیدات لازم برای احداث بیمارستان ۳۶۰ تخت خوابی در رشت و زمین تسطیح شده نیز پیش بینی است.

استاندار گیلان همچنین از مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی خواست تا زمینه افزایش کادر درمان، تقویت امکانات و تجهیزات به بیمارستان رسول اکرم رشت و ایجاد ظرفیت جدید به تعداد ۲۰۰ تخت در جوار آن بیمارستان به صورت پیش ساخته را بررسی و در دستور کار قرار دهد.

وی ادامه داد: امروز نیازمند تأمین ۶۵۶ نفر اعم از کادر درمانی بیشتر به ویژه پرستار، کمک پرستار، کارشناس فوریت‌های پزشکی و علوم آزمایشگاهی و پزشک عمومی هستیم.

زارع تصریح کرد: کیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی، تخت‌های مخصوص بیمارستانی و نیز وسایل حفاظت شخصی خصوصاً ماسک‌های N۹۵ برای کادر درمان از دیگر ضرورت‌هایی است که نیازمند تأمین آن هستیم.

وی همچنین به موضوع تعطیلی دانشگاه‌ها، مراکز آموزش و عالی و مدارس نیز به درخواست دانشگاه علوم پزشکی گیلان و نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: کاهش ساعات اداری و نیز تعداد نیروهای شاغل در سازمان‌ها و اداره‌ها باید مورد توجه و موافقت قرار گیرد.

کد خبر 4865276

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا ارسلان زارع استان گیلان انتخابات 98 ویروس کرونا انتخابات مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی ایلام بوشهر تعطیلی مدارس سیلاب شهرکرد گرگان قزوین بارش باران شیراز بارش برف دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۵۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهدگفت: با هدف گسترش دامنه خدمت رسانی به بیماران بین الملل در سال جدید، ۱۰ مجوز جدید برای مراکز درمانی شامل ۴ بیمارستان و ۶ درمانگاه تخصصی صادر شده است تا بتوانند خدمات رسانی به گردشگران سلامت را در دستور کار قرار دهند.

دکتر داوود خوش شکن افزود: از ۴ بیمارستان، یک بیمارستان خصوصی و سه بیمارستان دولتی به تازگی  دارای مجوز جذب گردشگران سلامت را دریافت کردند.

وی افزود: ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد  امکان ارائه خدمات به گردشگران سلامت را دارا است.

مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در فروردین امسال جدید ۲ هزار و ۵۸۷ گردشگر سلامت از خدمات مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند، تصریح کرد: در مجموع ۴۶ مرکز درمانی تاکنون مجوز جذب گردشگران خارجی را دریافت کرده اند که از این تعداد ۱۹ بیمارستان خصوصی و ۳ مرکز جراحی محدود و مابقی درمانگاه‌های تخصصی هستند.


دکتر خوش شکن با بیان اینکه تعیین تکلیف بیماران خارجی در زمینه تهیه ارز در مراکز دولتی و خصوصی یکی از مهمترین اقدامات امسال است، بیان کرد: هر بیمارستان یک شرکت رسمی گردشگری می‌تواند داشته باشد تا گردشگران خارجی با پول معتبر و در دسترس خود بتوانند هزینه‌های درمانی را بپردازند.

وی  با اشاره به اینکه ساماندهی ارز برای گردشگران خارجی را می‌توان یکی از مهمترین اقدامات امسال دانست و افزود: افرادی که واسطه معرفی بیماران خارجی به مراکز درمانی می‌شوند باید کارت شناسایی معتبر را به امضای دانشگاه علوم پزشکی مشهد و میراث فرهنگی داشته باشند و در دوره آموزشی ۲۰ ساعته شرکت کنند در غیر این صورت امکان معرفی بیماران خارجی را به مراکز درمانی ندارند.

 مدیر امور گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سامانه جامع گردشگری سلامت برای دسترسی آسان گردشگران سلامت در حوزه ارتباط گیری با مراکز درمانی برای نخستین بار به صورت پایلوت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و بخش خصوصی در مشهد راه اندازی می‌شود

دکتر خوش شکن افزود: این سامانه ابتدا در یک نوبت و بعد به صورت شبانه روزی پاسخگوی گردشگران خارجی است و آنها می‌توانند به راحتی پاسخ سوالات خود را دریافت کنند.

وی گفت: پارسال بیش از  ۸۰ هزار بیمارخارجی از خدمات مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بهره بردند.

دیگر خبرها

  • ضرورت بهره‌گیری از هوش مصنوعی و نانو فناوری در حوزه پزشکی
  • کمبود نیروی انسانی ماندگار چالش اصلی بهداشت ودرمان هرمزگان
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • مرکز ملی نوآوری مغز در بیمارستان فیروزگر تهران راه‌اندازی می‌شود
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • پروژه‌های سلامت محور گیلان در انتظار اعتبار ۱۰۲۵ میلیارد تومانی
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران