Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-26@21:01:15 GMT

برف و باران در ۲۱ استان کشور طی هفته آینده

تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۵۷۴۸

ساعت 24- سازمان هواشناسی با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز فعالیت سامانه بارشی از پس فردا (۱۱ اسفند ماه) در ۲۱ استان کشور خبر داد.

 براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی یکشنبه (۱۱ اسفند ماه) بارش باران و برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، همدان، شمال مرکزی، لرستان، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، زنجان، قزوین، البرز و تهران پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین رگبار و بارش باران و گاهی رعد و برق در استان‌های ایلام، شمال چهارمحال و بختیاری و شمال شرق خوزستان مشاهده خواهد شد، ضمن اینکه بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود.


روز دوشنبه (۱۲ اسفند ماه) با کاهش ۷ تا ۱۰ درجه ای دما در استانهای واقع در نوار شمالی کشور، شاهد بارش برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و خراسان شمالی خواهیم بود. بارش باران و برف نیز در غرب کردستان، شمال همدان، شمال مرکزی، قزوین، البرز، تهران، شمال سمنان و شمال خراسان رضوی پیش بینی می‌شود.

همچنین بارش باران و در ارتفاعات بارش برف در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان رخ می‌دهد.


بر اثر حاکمیت این شرایط جوی، آبگرفتگی معابر عمومی، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، لغزندگی جاده‌ها و کولاک برف در گردنه‌ها و جاده های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود که نسبت به انجام اقدامات به موقع در خصوص آبگرفتی معابر عمومی و یا برف روبی و تجهیز خودروها به تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی توصیه می‌شود.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: هواشناسي برف در استان پیش بینی می شود بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۵۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش باران در این استان‌ها

به گزارش خبرآنلاین، همچنین در بسیاری از نقاط در استان‌های نیمه غربی کشور، مرکز و نیمه شمالی کشور بارش‌های خوبی از این موج خواهند داشت و شاهد بارش گسترده باران خواهند بود.

این موج به دلیل ماهیت سودانی که دارد، با بارش‌های سیستماتیک همراه بوده و برخلاف موج قبلی، در اکثر نقاط کشور شاهد بارش‌های یکدست و طولانی مدت تر خواهیم بود.

تداوم باد و باران در کشور

به گزارش مهر، امروز جمعه (۷ اردیبهشت) در کرمان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، برخی نقاط در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود.

براین اساس فردا شنبه (۸ اردیبهشت) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات هرمزگان و غرب فارس، افزایش ابر و رگبار باران و احتمال رعد و برق پیش بینی می‌شود.

همچنین برای روز یک‌شنبه (۹ اردیبهشت) در بخش‌هایی از جنوب غرب و جنوب شاهد بارش خواهیم بود و دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) در ارتفاعات خوزستان و ایلام بارش پراکنده پیش بینی می‌شود و طی این دو روز در سایر مناطق کشور جوی آرام حاکم است.

طی پنج روز آینده وزش باد در نوار شرقی کشور تداوم خواهد داشت و در برخی از ساعات روز وزش باد شدید و گرد و خاک رخ می‌دهد.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899690

دیگر خبرها

  • وضع آب و هوا در هفته آینده؛ بارش در غرب کشور / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق
  • پیش‌بینی بارش باران در این استان‌ها
  • پیش‌بینی بارندگی در کرمان/ بارش باران در رفسنجان به ۱۶ میلی‌متر می‌رسد
  • هشدار به تهرانی‌ها؛ بارش‌ها در پایتخت شدید می‌شود
  • وقوع بارش‌های سیل‌آسا در بسیاری از نقاط کشور/ بارش‌ها در تهران تشدید می‌شود
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ کدام استان‌ها بارانی میشوند؟
  • تا یکشنبه آینده کدام مناطق ایران باران می بارد؟
  • تا یکشنبه آینده کجای ایران باران می بارد؟
  • باران همچنان در این مناطق می‌بارد | شدت بارش‌ها در ۵ استان | وزش باد شدید و گرد و خاک در بخش‌هایی از کشور
  • ادامه بارش‌ها در مرکز، شرق، جنوب‌شرقی و جنوب کشور/ افزایش دمای هوا در نوار غربی