Web Analytics Made Easy - Statcounter

صادق ضیائیان مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی، با اشاره به اینکه طی فردا در اغلب مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از بعد از ظهر روز شنبه با ورود سامانه بارشی دیگر از سمت شمال غرب در آن مناطق بارش برف و باران آغاز می‌شود.

اخبار اجتماعی - وی افزود: بنابر نقشه‌های هواشناسی روز یکشنبه در شمال غرب، غرب استان های واقع در زاگرس مرکزی و جنوبی و البرز مرکزی بارش باران و برف انتظار داریم که در استان‌های ساحلی خزر بارش به شکل باران و وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش به شکل برف خواهدبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیاییان با اشاره به اینکه روز دوشنبه بارش در شمال غرب و غرب کشور تضعیف خواهد شد، بیان کرد: این در حالی است که سامانه بارشی در سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق فعال است و روز دوشنبه کاهش دما و وزش باد نسبتاً شدید در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، روز سه شنبه فعالیت سامانه بارشی سبب ریزش برف و باران شده و از اواخر وقت از کشور خارج می‌شود.

آسمان پایتخت صاف است

مدیرکل پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آب و هوای تهران بیان کرد: امشب آسمان تهران صاف تا قسمتی ابری است.

ضیاییان در پایان دمای امروز تهران را ۱۴ درجه سانتی گراد اعلام کرد و گفت: روند افزایش دما تا روز یکشنبه در تهران ادامه دارد و با ورود سامانه جدید بارشی طی روز یکشنبه در استان تهران بارش آغاز می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سامانه بارشی سامانه بارشی هشدار سازمان هواشناسی آب و هوای تهران بارش باران بارش برف و باران پایتخت پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی وزش باد پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لرستان بارانی می‌شود

ایسنا/لرستان مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: سطح زرد برای استان صادر شده است.

بهروز مرادپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از غروب امروز دوشنبه شاهد فعالیت سامانه بارشی در استان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: این شرایط با بارش پراکنده و رگباری باران، رعد و برق، رگبار تگرگ، وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خطر اصابت صاعقه همراه است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به بارش خفیف و پراکنده در جنوب و غرب استان، اضافه کرد: برای روز سه شنبه نیز بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

مرادپور رگبار باران در همه نقاط استان را پدیده غالب روزهای پایانی هفته برشمرد و ادامه داد: برای روز شنبه نیز بارش پراکنده و رگباری باران در اغلب نقاط استان پیش‌بینی می‌شود و این سامانه بارشی غروب شنبه از استان خارج خواهد شد.

وی لغزندگی سطح جاده ها، اختلال در تردد، ایجاد رواناب و آبگرفتگی معابر، مه آلودگی هوا و کاهش میدان دید افقی و ... را از جمله مخاطرات سامانه بارشی پیش‌رو بیان کرد.

این مسئول تصریح کرد: احتیاط در تردد به ویژه در مسیرهای کوهستانی، عدم فعالیت‌های کوهنوردی، عدم توقف در بستر مسیل ها و حاشیه رودخانه‌ها، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و سست، احتیاط عبور عشایر و چرای دام در نواحی کوهستانی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم انجام شود.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: پتانسیل بارشی این سامانه بارشی در ساعاتی از روزهای چهارشنبه و جمعه نمود بیشتری خواهد داشت که وقوع اغلب مخاطرات در محدوده هشدار نارنجی پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • لرستان بارانی می‌شود
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • روند افزایشی دما در خراسان جنوبی / تضعیف سامانه بارشی در استان
  • پیش بینی هواشناسی کشور 8 و 9 اردیبهشت 1403 / ورود سامانه بارشی جدید
  • ورود سامانه بارشی به کشور/ این استان ها منتظر بارندگی باشند
  • ورود سامانه بارشی به کشور طی سه‌شنبه