Web Analytics Made Easy - Statcounter

دفتر رسانه‌ای کاخ سفید در بیانیه‌ای به نقل از رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که وزیر امور خارجه این کشور در مراسم امضای توافق صلح بین آمریکا و طالبان حضور خواهد یافت. ۰۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دفتر رسانه‌ای کاخ سفید روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای به نقل از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که مایک پامپئو وزیر امور خارجه این کشور در مراسم امضای توافق بین آمریکا و طالبان که قرار است در شهر دوحه پایتخت قطر برگزار شود، حضور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ در این بیانیه اظهار داشته است: «به زودی مایک پامپئو وزیر امور خارجه به دستور من شاهد امضای توافق صلح با نمایندگان طالبان خواهد بود، در حالی که مارک اسپر وزیر دفاع یک بیانیه مشترک با دولت افغانستان صادر خواهد کرد.»

وی در ادامه افزوده است: «اگر طالبان و دولت افغانستان به این تعهدات عمل کنند، ما گام قدرتمندانه‌ای در مسیر پایان بخشیدن به جنگ در افغانستان و بازگرداندن نیروهایمان به خانه برخواهیم داشت.»

طالبان هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای تأیید کرد که مذاکرات با آمریکا به نتیجه رسیده و قرار است در روز 29 فوریه (10 اسفند) توافق صلح با حضور نمایندگان و مقامات بلندپایه دو طرف و همچنین نمایندگان 30 کشور و نهادهای بین‌المللی در دوحه قطر به امضا برسد.

وزارت صلح افغانستان: فقط دولت افغانستان صلاحیت آزادی زندانیان طالبان را دارد«خلیلزاد» از تیم انتخاباتی «عبدالله» خواستار معرفی فهرست مذاکره کننده با طالبان شدطالبان: 30 کشور و نهاد بین‌المللی در مراسم امضای توافق آمریکا و طالبان دعوت شده‌اندریاست جمهوری افغانستان: توافق آمریکا و طالبان برای خروج نیروهای آمریکایی نیستسفر نخست وزیر پاکستان به قطر و احتمال ارتباط با توافق طالبان-آمریکاپامپئو: با هماهنگی «حکومت وحدت ملی» توافقنامه با طالبان را امضا می‌کنیم

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,90,1128,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار آمریکا اخبار افغانستان طالبان اخبار آمریکا مراسم امضای توافق آمریکا و طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۷۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا

وزیر کشور نیجر با بیان اینکه این کشور در حال برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا است، ابراز تمایل کرد که در حوزه خرید تسلیحات و آموزش نظامی با روسیه همکاری کند.

به گزارش ایسنا، «محمد تومبا» وزیر کشور «نیجر» گفت این کشور در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی است و در همین راستا یک مقام ارشد نظامی آمریکا به‌زودی به نیجر سفر خواهد کرد.

وزیر کشور نیجر به خبرنگاران گفت: «ما همچنان در حال کار بر روی خروج نیروهای آمریکایی از نیجر هستیم. فکر می‌کنم به‌زودی یک ژنرال آمریکایی برای رایزنی درباره برنامه خروج (سربازان آمریکا) به نیجر سفر خواهد کرد.»

علاوه بر این، وزیر کشور نیجر گفت این کشور مایل است در حوزه آموزش نیروهای محلی با مسکو همکاری کرده و از روسیه سلاح خریداری کند.

تومبا در این باره گفت: «همکاری ما با روسیه در حوزه آموزش نظامی است که برای مبارزه با تروریسم ضروری است. ما می‌خواهیم سربازانمان کار با سلاح و نبرد را توسط نیروهای روسیه آموزش ببینند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بیانیه مشترک آمریکا و ۱۷ کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • بیانیه مشترک آمریکا و 17 کشور دیگر: تمام اسرای اسراییلی باید فورا آزاد شوند
  • مدد الهی نظامیان متجاوز آمریکا را در طبس زمین‌گیر کرد
  • ابراز تمایل نیجر به خرید سلاح از روسیه به موازات برنامه‌ریزی برای خروج نظامیان آمریکا
  • مالزی: روابط با حکومت افغانستان را گسترش می‌دهیم