Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@22:36:39 GMT

حضور پامپئو در مراسم امضای توافق آمریکا و طالبان

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۸۲۴۳

حضور پامپئو در مراسم امضای توافق آمریکا و طالبان

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، دفتر رسانه‌ای کاخ سفید روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای به نقل از دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که مایک پامپئو وزیر امور خارجه این کشور در مراسم امضای توافق بین آمریکا و طالبان که قرار است در شهر دوحه پایتخت قطر برگزار شود، حضور خواهد داشت.

دونالد ترامپ در این بیانیه اظهار داشته است: «به زودی مایک پامپئو وزیر امور خارجه به دستور من شاهد امضای توافق صلح با نمایندگان طالبان خواهد بود، در حالی که مارک اسپر وزیر دفاع یک بیانیه مشترک با دولت افغانستان صادر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی در ادامه افزوده است: «اگر طالبان و دولت افغانستان به این تعهدات عمل کنند، ما گام قدرتمندانه‌ای در مسیر پایان بخشیدن به جنگ در افغانستان و بازگرداندن نیروهایمان به خانه برخواهیم داشت.»

طالبان هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای تأیید کرد که مذاکرات با آمریکا به نتیجه رسیده و قرار است در روز ۲۹ فوریه (۱۰ اسفند) توافق صلح با حضور نمایندگان و مقامات بلندپایه دو طرف و همچنین نمایندگان ۳۰ کشور و نهاد‌های بین‌المللی در دوحه قطر به امضا برسد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران آیت الله خسروشاهی پنومونی پناهندگان سوری ادلب معصومه ابتکار کاخ سفید توافق آمریکا و طالبان مایک پامپئو کروناویروس کرونا در ایران آیت الله خسروشاهی پنومونی پناهندگان سوری ادلب معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

یکی از مقامات ارشد حماس، سخنان وزیر امور خارجه آمریکا که حماس را به تاخیر در توافق آتش بس غزه متهم کرده، «ناعادلانه» خواند.

به گزارش ایسنا، سامی ابوزهری، یکی از مقامات ارشد حماس گفت که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا حماس را «ناعادلانه» متهم به تاخیر در توافق آتش بس غزه می‌کند.

بلینکن بارها از حماس خواسته است که پیشنهاد تل‌آویو را برای آزادی اسیران و دستیابی به آتش بس بپذیرد و آن را «فوق العاده سخاوتمندانه» دانسته است.

ابوزهری به رویترز گفت: نظرات بلینکن با واقعیت در تضاد است. برای بلینکن که به عنوان وزیر خارجه اسرائیل و نه آمریکا شناخته می شود، عجیب نیست که چنین اظهاراتی را بیان کند.

وی افزود: حتی تیم مذاکره کننده اسرائیل هم پذیرفت که نتانیاهو مانع دستیابی به توافق بود.

ابوزهری گفت که این گروه همچنان در حال بررسی پیشنهاد اخیر آتش بس است. حماس به دنبال آتش بس دائمی و عقب نشینی اسرائیل از غزه است، در حالی که نتانیاهو می گوید اسرائیل باید برای امنیت خود، با یا بدون توافق با حماس، تشکیلات باقی مانده حماس را در رفح در جنوب غزه نابود کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد مرکز لجستیکی تجاری در هرات
  • بلینکن: راه‌های دیگری به جای حمله به رفح وجود دارد
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • عبدالکبیر: اتصال منطقه‌ای بدون افغانستان ممکن نیست
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • داعش مسئولیت حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را پذیرفت