Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس به نقل از رویترز، با توجه به اینکه کشورهایی در 3 قاره نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش دادند، شیوع سریع این بیماری، نگرانی ها در مورد همه گیر شدن این ویروس را در روز جمعه افزایش داد.

مقامات سوئیس، نمایشگاه خودرو در ژنو را لغو کردند. در 24 ساعت گذشته، 10 کشور نخستین مورد ابتلا به این ویروس را گزارش دادند که از میان آنها می توان به نیجریه، بزرگترین اقتصاد آفریقا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آن جایی که ویروس کرونا در سفرهای بین المللی و عرضه زنجیره سوخت اختلال ایجاد کرده است، نگرانی ها در مورد رکود در آمریکا و منطقه یورو، ارزش سهام ها در بازارهای بورس را در مسیر ثبت بدترین هفته از بحران مالی جهانی در سال 2008 قرار داد.

بازارهای بورس جهان بار دیگر سقوط کرد و 5 تریلیون دلار از ارزش سهام این بازارها کاست که از بحران مالی 2008 بی سابقه است.

امید به اینکه این بیماری واگیردار که از چین شروع شد در عرض چند ماه پایان یابد و فعالیت های اقتصادی به حالت عادی بازگردد، از بین رفته است چراکه موارد ابتلای جدید در جهان گزارش شده که از چین پیشی گرفته است.

جان لائو، تحلیلگر بازار گفت: «سرمایه گذاران در تلاشند تا بدترین سناریو را در نظر بگیرند و بزرگ ترین ریسک آن است که در آمریکا و کشورهای بزرگ دیگر خارج از آسیا رخ دهد.»

«اکنون زمان بسیار بی ثباتی است هیچ کس واقعا پاسخ را نمی داند و بازار واقعا آشفته است.»

موسسه رتبه بندی مودیز اعلام کرد این بیماری همه گیر(این واژه معمولا به معنای بیماری است که به سرعت در مکان های مختلف شیوع می یابد.) رکود جهانی و آمریکا در نیمه نخست امسال را سبب می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کروناویروس کرونا در ایران آیت الله بهجت پنومونی ملکه رنجبر ادلب معصومه ابتکار سرمایه گذاری بازارهای مالی ویروس کرونا کروناویروس کرونا در ایران آیت الله بهجت پنومونی ملکه رنجبر ادلب معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلای جهانی ثابت شد

قیمت طلا امروز چهارشنبه ثابت بود، در حالی که فعالان بازار منتظر سرنخ‌های تازه مقامات فدرال رزرو آمریکا برای شفافیت بیشتر در مورد جدول زمانی کاهش احتمالی نرخ بهره بودند.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا  ۲۳۱۴ دلار و ۲۹ سنت بود و قیمت طلای آمریکا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۳۲۲ دلار و ۹۰ سنت رسید.

نرخ‌های پایین‌تر، جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد. بر اساس گزارش FedWatch Tool، بازارها در حال حاضر شاهد ۶۵ درصد احتمال کاهش نرخ بهره در ایالات متحده در ماه سپتامبر هستند.

نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس، روز سه شنبه گفت که تورم متوقف شده که تا حدی به دلیل قدرت بازار مسکن تقویت شده است به این معنی است که بانک مرکزی ایالات‌متحده باید هزینه‌های استقراض را برای یک دوره طولانی و احتمالاً در تمام سال ثابت نگه دارد.

ذخایر اس‌پی‌دی آرگلدتراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان با ۰.۲۱ درصد کاهش به ۸۳۰.۴۷ تن در روز سه شنبه از ۸۳۲.۱۹ تن در روز دوشنبه رسید.

بر اساس گزارش رویترز، یک مطالعه نشان می‌دهد که با افزایش بدهی‌های جهانی به رکورد ۳۱۵ تریلیون دلاری در سه ماهه اول سال، که ناشی از استقراض در بازارهای نوظهور، ایالات‌متحده و ژاپن بوده است، یک معیار کلیدی از بدهی جهانی دوباره صعود خود را از سر گرفته است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷.۲۵ دلار رسید، پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۹۸۱.۱۰ دلار و پالادیوم ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۹۷۴.۵۹ دلار رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خرید دلاری مسکن یعنی خروج ارز از کشور /با متخلفان برخورد شود
  • طلای جهانی ثابت شد
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می‌شود؟
  • چرا دلار آمریکا باعث هرج و مرج در سراسر آسیا می شود؟
  • آیا سرمایه‌گذاری همان پس‌انداز است؟
  • صندوق ‏توسعه ملی برای رفع عقب‌ماندگی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر پیشگام می‌شود
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • بررسی تاثیر حملات حماس، اسرائیل و اتفاقات اخیر منطقه بر بازار‌های مالی