Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@09:01:02 GMT

ضرورت اصلاح ساختار مالیاتی در بودجه سال ۹۹

تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۷۰۷۸۲۴۴

ضرورت اصلاح ساختار مالیاتی در بودجه سال ۹۹

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۹۹ باید در راستای کاهش هزینه‌های جاری بودجه اصلاحات لازم را مدنظر قرار دهند و برخی هزینه‌های موازی بودجه را کاهش دهند. تاریخ انتشار: 03:00 - 10 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۰۶۷۹ محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان، با اشاره به اصلاحات بودجه سال ۹۹ گفت: بخش‌های درآمدی لایحه بودجه سال ۹۹ باید در کمسیون تلفیق مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: دولت، بودجه ردشده را با اصلاح ساختار به مجلس تقدیم کند وی تاکید کرد: همچنین کمیسیون می‌تواند عدد و رقم درآمدهای مالیاتی، در بودجه را کاهش دهد و بیشتر به سمت هدفمند کردن امور مالیاتی حرکت کند ،یعنی این مسئله به نحوی پیش رود که اقشار ضعیف تحت فشار قرار نگیرند.
عضو کمسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: همچنین اعضای کمیسیون تلفیق باید در راستای کاهش هزینه‌های جاری بودجه اصلاحات لازم را مدنظر قرار دهند و برخی هزینه‌های موازی بودجه را کاهش دهند.
پورابراهیمی بیان داشت: همچنین اعضای کمیسیون باید اصلاح ساختار مالیاتی را در بودجه سال ۹۹ لحاظ کنند.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی بودجه بودجه سال ۹۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی

نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی با حضور معاون اول رییس‌جمهور با هدف بررسی وضعیت سیاست‌های ارزی دولت سیزدهم برگزار شد.

به گزارش مشرق، روز گذشته نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور و رئیس کل بانک‌مرکزی برگزار شد؛ هدف از برگزاری این نشست بررسی وضعیت سیاست‌های ارزی دولت سیزدهم در مجموعه بخش‌های اقتصادی کشور بود.

در این نشست اعضای کمیسیون اقتصادی، بانک مرکزی، مخبر معاون اول رئیس جمهور و حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور حضور داشتند و در مورد شرایط اقتصادی کشور و پیامدهای مرتبط با انتقال سیاست‌های ارزی در طول ۲ سال اخیر به بیان نکاتی پرداختند.

همچنین ضمن بررسی شاخص‌های مثبت همانند نرخ رشد و نرخ تورم و نقدینگی به اهم مشکلات مربوط به سیاست‌ها اشاره کردند.

در این نشست وضعیت تراز تجاری، افزایش نرخ تورم کالاهای اساسی و غیر اساسی، قاچاق، وضعیت تولید کالاهای اساسی در داخل کشور و شاخص سرانه مصرف واردات کالاهای اساسی مطرح شد.

همچنین در این جلسه، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجموعه بسته پیشنهادی کمیسیون را به معاون اول رئیس جمهور تقدیم و بیان کرد که ما آماده همکاری در جهت بهبود شرایط اقتصادی در کشور هستیم.

فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه توضیحات مربوط با شاخص‌های کلان اقتصادی و اثرات مثبت آن در اقتصاد کشور را توضیح داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از توافقات خوب این کمیسیون با معاون اول رئیس جمهور برای اصلاح سیاست‌های ارزی جهت ارتقای توانمندی اقتصادی کشور خبر داد و گفت: ما آماده همکاری در جهت بهبود شرایط اقتصادی در کشور هستیم.

پیش از این، پورابراهیمی در نامه‌ای به رئیس جمهور ضمن تبیین مشکلات در رابطه با پیامدهای ارزی دولت در سیاست‌های ارزی بانک مرکزی، پیشنهاداتی را مطرح کرده بود.

دیگر خبرها

  • ضرورت تسریع در اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • ضرورت حل مشکلات بیمه ای بیماران تالاسمی
  • توجه به اصلاح بودجه سازمان غذا و دارو تا ۱۸۰ همت
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • خبر خوش شورای نگهبان برای بازنشستگان | افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان از این ماه
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه