Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: داشتیم رتبه بندی را پیگیری می‌کردیم که از آن سو کار مثبتی برای کل کارکنان دولت انجام و قرار شد ۵۰ درصد به فوق العاده شغلشان افزوده شود که کار مثبتی بود. سوال این است که پس برای معلمان چه؟ چرا معلمان نباید این ۵۰ درصد را دریافت کنند؟ تاریخ انتشار: 08:47 - 10 اسفند 1398 - کد خبر: ۶۰۱۱۳۸

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مجلس شورای اسلامی درباره رد شدن بودجه آموزش و پرورش و اینکه آیا در بازنگری‌ها اولویت خواهد بود یا خیر؟ گفت: فقط بودجه آموزش و پرورش رد نشده بلکه کلیات بودجه رد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از دلایل مهم رد کلیات، عدالت اجتماعی بود. درباره بودجه آموزش و پرورش که یکی از ارکان کل بودجه کشور است نباید به سمت اینکه میزان بودجه آموزش و پرورش چقدر است برویم. هرچه قدر که باشد در نهایت پایان سال دولت حقوق‌ها را می‌پردازد و در بودجه اموزش و پرورش نیز همین حقوق معلمان به اضافه کیفیت بخشی آموزشی مهم است. اگر از عدالت در حقوق صحبت میکنیم از افزایش بودجه اموزش وپرورش صحبت می‌کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اعتراضات شدید ما این بود که رتبه بندی اجرا شد، ولی بیش از ۱۰ اشکال عمده دارد و آن را رتبه بندی اصلی نمی‌دانیم. داشتیم رتبه بندی را پیگیری می‌کردیم که از آن سو کار مثبتی برای کل کارکنان دولت انجام و قرار شد ۵۰ درصد به فوق العاده شغلشان افزوده شود که کار مثبتی بود. سوال این است که پس برای معلمان چه؟ چرا معلمان نباید این ۵۰ درصد را دریافت کنند؟

بیشتر بخوانید: احکام معلمان بر اساس فصل ۱۰ قانون خدمات کشوری به زودی اصلاح می‌شود

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت بررسی کرد که رتبه بندی را اجرا کرده و به جای رتبه بندی، ۵۰ درصد را بدهد به شرط آنکه هیچ جای کشور میزان افزایش حقوق از آن مبلغ افزوده شده بابت رتبه بندی کمتر نشود و هرچه قدر که باید اضافه بشود، اضافه بشود گفت: در واقع حقوقشان در قسمت اداری و اموزش به گونه‌ای افزایش پیدا می‌کند که کمتر از رتبه بندی نیست. اگر حکم‌ها را زدند و مشخص شد که افزایش‌ها بیش از رتبه بندی بود مشکلی نیست، اما ما باید بعدا رتبه بندی را به شکل دیگری مطالبه کنیم تا اجرایی شود. اگر هر دو را می‌پرداختند بهتر بود.

وی افزود: اشکالات زیادی به رتبه بندی وارد بود و متاسفانه یکی از اعتراضات ما این است که اگر ۵۰ درصد را به همه بدهند باز برای پیگیری رتبه بندی روز ازنو وروزی از نو میشود و باید رتبه بندی را پیگیری کنیم.

کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان ظلم است

حاجی بابایی درباره کسر ۴۵ درصدی از حقوق دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان گفت: درباره دانشجومعلمان دو نکته وجود داشت. مشکل پرداخت عیدی را حل کردیم و دریافتی شان به اندازه حداقل حقوق را پیگیری کردیم. دعوا از همینجا شروع شد و حق با دانشجومعلمان است که چرا باید عدد ۴۵ درصد از حداقل حقوقشان کم شود. این ظلم بزرگی است.

وی افزود: سال قبل که ۶۰۰ هزار تومان حقوق می‌گرفتند ۴۵ درصد را کسر می‌کردند و حالا که حقوقشان به یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده باز هم باید ۴۵ درصد کم کنیم. این کار باید در هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان حل شود. پیگیری کردم و گفتند هفته آینده جلسه هیئت امنا برگزار می‌شود. پیگیر هستیم در هیئت امنای دانشگاه فرهنگیان عدد به جای درصد تصویب شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حاجی بابایی فوق العاده شغل بودجه آموزش و پرورش رتبه بندی ۵۰ درصد کار مثبتی ۴۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ و بخش دوم آن که به جداول بودجه مربوط است، در دستور کار قرار گرفت و پیوست شماره (۱) و پیوست شماره (۳) جدول شماره ۱۱ لایحه بودجه به تصویب نمایندگان رسید و کمیسیون تلفیق و نماینده دولت با این پیوست‌ها موافقت کردند.

در ادامه محمدباقرقالیباف با قدردانی از مجلس و دولت در بررسی و اتمام بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در توضیحاتی گفت: در جداول تلاش شده بود که تراز رعایت شود. البته در داخل جداول اگر ناترازی‌هایی وجود داشته باشد این اجازه را باید هیات رییسه کمیسیون تلفیق بودجه داشته باشد تا در رفت و برگشت‌هایی که بخش دوم لایحه بودجه با شورای نگهبان دارد، کار به نتیجه برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هر رفت و برگشتی که در لایحه بودجه بین مجلس با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت انجام شود که ماهیت جداول را تغییر دهد، حتما به صحن مجلس خواهد آمد تا توسط نمایندگان این موضوع بررسی شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: طبق نظر دولت و کمیسیون تلفیق مقرر شد از بودجه وزارت بهداشت و درمان برای پرستاران و کادر درمان، ۱۰ هزار میلیارد تومان برای فوق العاده شغل آنها اختصاص داده شود و در تراز جداول باید این مبلغ لحاظ شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واریز پاداش «روز معلم»به حساب فرهنگیان؛ امشب/ پرداخت معوقات حق‌التدریس‌ها تا ۲ هفته دیگر
  • هدیه روز معلم امشب به حساب معلمان واریز می‌شود
  • «هدیه روز معلم» امسال چیست و کی به حساب فرهنگیان واریز می‌شود؟
  • واریز «هدیه روز معلم» به حساب فرهنگیان؛ امشب
  • موافقت مجلس و دولت با فوق‌العاده شغل پرستاران
  • قالیباف: ۱۰ همت برای فوق‌العاده شغل پرستاران اختصاص یافت
  • ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده شغل پرستاران تخصیص یافت
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)