Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هفته ای که گذشت عمده اخبار استان ایلام پیرامون سه موضوع مهم نتایج انتخابات، بیماری کرونا و سیل مطرح می شد.

اعلام نتایج انتخابات و مشخص شدن منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرصت چند روزه برای شکایت نامزدها و مردم پیرامون تخلف های انتخاباتی از مهمترین رویدادهای استان در موضوع انتخابات دوم اسفندماه بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لغو آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شاید مهمترین خبر در مورد مبارزه و پیسگیری از شیوع بیماری کرونا در ایلام بود و همچنین مراسم اعتکاف نیز به همین دلیل در رجب برگزار نمی شود، بسته شدن مرز مهران، تعطیلی مدارس و مهدهای کودک، مراکز آموزش عالی و حوزه های علمیه، ممنوعیت برگزاری همایش و تجمع های مردمی، لعو تمام فعالیت های ورزشی گروهی و تیمی، اختصاص یک بیمارستان به افراد مشکوک یا مبتلا به بیماری کرونا در استان،‌ نمونه گیری از چندین نفر مشکوک به بیماری، از مهمترین رویدادهای استان ایلام در موضوع کرونا در هفته گدشته بود.

غرق شدن یک نفر در سیل، آسیب دیدن زیرساخت ها، ریزش تونل، جابجایی برخی خانواده های حاشیه رودخانه سیمره، خسارت دیدن اراضی کشاورزی و زیرساخت های عشایری از جمله اخبار مهم مرتبط با بارندگی های سیلابی اخیر استان ایلام بود.

نماز جمعه در ایلام برگزار نمی شود

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان ایلام گفت: آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ایلام فردا جمعه نهم اسفندماه برگزار نمی شود.
نصرت اله یگانه شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بنا بر دستورالعمل ستاد اقامه نماز کشور به منظور حفظ سلامت شهروندان نماز جمعه در سراسر استان ایلام لغو شد.
وی افزود: تصمیم لغو نماز عبادی سیاسی جمعه با توجه به شیوع بیماری همه گیر کرونا در نقاط مختلف کشور گرفته شد.

بیمارستان مصطفی خمینی ایلام به کرونا اختصاص یافت

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: مرکز آموزش درمانی شهید مصطفی خمینی ایلام به عنوان بیمارستان منتخب درمان بیماران احتمالی ویروس کرونا اختصاص یافته است.
در این اطلاعیه آمده است: از تاریخ هفتم اسفندماه ۹۸ مرکز آموزشی درمانی شهید مصطفی خمینی ایلام به عنوان بیمارستان منتخب درمان بیماران احتمالی کرونا ویروس، به صورت ۲۴ ساعته به مراجعان خدمت رسانی خواهد کرد.
از عموم مردم ایلام تقاضا می‌شود در صورت داشتن علائم مشکوک به کرونا ویروس، صرفاً به این بیمارستان مراجعه کرده و از مراجعه به سایر مراکز درمانی پرهیز کنند.

جسد جوان غرق شده در ایلام پیدا شد

شهردار ایلام گفت: جسد جوانی که دیروز در سیلاب ایلام غرق شده بود صبح امروز در یکی از روستاهای پایین دست شهر پیدا شد.
طالب صادقیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جسد این فرد ساعت هفت صبح در قسمتی از حاشیه سیل‌بند مرکزی شهر ایلام در روستای چالسرا توسط عوامل شهرداری این منطقه پیدا شد.
وی افزود: دیروز غروب پس از اطلاع از این حادثه تمام عوامل شهرداری با ادوات و تجهیزات مختلف اقدام به جست وجوی گسترده برای یافتن وی کردند که تا صبح امروز ادامه داشت.

منفی بودن جواب آزمایش بیماران مشکوک به کرونا در ایلام

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نتیجه تمامی آزمایش‌های بیماران مشکوک به کرونا که به تهران ارسال شده بود، منفی است.
در این اطلاعیه آمده است:
طبق گزارش‌های مکتوب ارسالی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی ایلام در رابطه با نتیجه آزمایش نمونه‌های ارسال شده بیماران مشکوک به کرونا، نتیجه تمام نمونه‌های ارسالی تا این لحظه منفی بوده است.

استاندار ایلام: جو روانی سنگین بر مردم باید به آرامش تبدیل شود

استاندار ایلام گفت: علی رغم اینکه هنوز یک مورد مثبت از بیماری کرونا در استان گزارش نشده اما متاسفانه جو روانی سنگینی در این زمینه ایجاد شده که باید به آرامش تبدیل شود.
قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در نشست شورای اقامه نماز استان با تاکید بر این مهم که مردم آرامش خود را حفظ کنند، اظهار داشت: تمهیدات گسترده ای در سطح استان برای حفاظت از سلامت شهروندان بکار بسته شده اما پیشگیری مهمترین راه مقابله است.
وی افزود: تاکنون در استان چهار جلسه در این راستا تشکیل و در نشست شورای سلامت، کمیته پدافند زیستی و کمیته مدیریت بحران استان با حضور حداکثری اعضاء، تصمیم گرفته شد که ستاد خبری با مسوولیت دانشگاه علوم پزشکی باشد و همه رسانه ها منبع خبرهای خود در این مورد از همین مرجع تهیه کنند.

مشارکت ۶۱ درصدی ایلامیان در انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان ایلام گفت: ۶۱ درصد واجدان شرایط رای دادن در این استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت کردند.
محمد نوذری شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع ۴۵۱ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در ۲ حوزه شمال و جنوب استان ایلام، ۲۶۶ هزار و ۴۱۰ نفر آرای خود را به صندوق انداختند.
وی یادآور شد: از این تعداد ۱۷۲ هزار و ۳۲۰ نفر متعلق به حوزه شمال و ۹۴ هزار و ۹۰ نفر متعلق به حوزه جنوب استان است.

نتایج شمارش آرا در ایلام اعلام شد

رییس ستاد انتخابات استان ایلام نتایج شمارش آرای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه شمال و جنوب این استان را اعلام کرد.
محمد نوذری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حوزه شمال استان علی‌اکبر بسطامی با ۴۲ هزار و ۲۹۶ رای و سارا فلاحی با ۳۶ هزار و ۹۰۹ حائز بالاترین رای شدند و پس از تایید صحت انتخابات توسط شورای نگهبان، به طور مستقیم به مجلس راه می‌یابند.
وی با بیان اینکه در حوزه جنوب هیچکدام از نامزدها موفق به اخذ ۲۰ درصد آرای ماخوذه و ورود مستقیم به مجلس نشدند، یادآور شد: بهزاد علیزاده با ۱۸ هزار و ۵۰۵ رای و صادق کرمی با ۱۶ هزار و ۳۷۲ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند.

رییس هیات نظارت ایلام: نتایج شمارش آرا باید به تایید شورای نگهبان برسد

رییس دفتر هیات نظارت بر انتخابات استان ایلام گفت: اعلام نتایج شمارش آرای صندوق‌ها طبق قانون انتخابات به منزله تایید صحت انتخابات نیست و باید پس از بررسی اعتراض داوطلبان به تایید شورای نگهبان برسد.
یوسف امیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نامزدهای معترض ۲ روز فرصت اعتراض به نتیجه شمارش آرا را دارند، اظهار داشت: نامزدهایی که نسبت به نتیجه شمارش آرا اعتراض دارند برابر قانون انتخابات ۲ روز فرصت دارند که شکواییه خود را به هیات‌های اجرایی، هیات‌های نظارت و فرمانداری‌ها ارائه دهند.
وی افزود: شورای نگهبان بعد از دریافت نتایج شمارش آرا، جمع‌آوری اعتراض‌ها و بررسی شکایت‌های واصله تا قبل از برگزاری دور دوم انتخابات در ۲۹ فروردین ماه نتیجه صحت قطعی انتخابات را اعلام می‌کند.

۱۴ بیمار مشکوک به کرونا در ایلام شناسایی شدند

مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۴ مورد جدید مشکوک به بیماری کرونا در این استان شناسایی شده و نمونه آزمایش های این افراد به آزمایشگاه مربوطه در تهران ارسال شده است.
محبوب رستم زاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه تا کنون مورد مثبت کرونا در این استان ثبت نشده است، اظهار داشت: ارسال نمونه های آزمایشگاهی بیماران مشکوک به کرونا جهت پیشگیری از انتشار آن در سطح استان است.
وی افزود: نتایج آزمایش ها پس از بررسی اطلاع رسانی می شود و بیماران مشکوک تا زمان اعلام نتایج تحت مراقبت هستند.

نمونه آزمایش ۱۷ بیمار مشکوک ایلامی به تهران ارسال شد

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تا کنون نمونه آزمایش از ۱۷ بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در استان ایلام گرفته شده و برای بررسی به تهران ارسال شده است.
دکتر محمدکریمیان شامگاه یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران و قرارگاه زیستی و سلامت استان ایلام اظهار داشت: این نمونه آزمایش ها برای بررسی و حصول نتیجه به آزمایشگاه مختص این موضوع در تهران ارسال شده است.
وی افزود: تاکنون جواب نمونه گیری و آزمایش برخی از آنها منفی بوده و جواب تعدادی ازآنها هنوز از تهران نیامده است و تا حصول نتیجه قطعی این افراد تحت نظر و در قرنطینه خواهند بود.

تداوم تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مهدهای کودک ایلام

استاندار ایلام گفت: به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا مدارس و دانشگاه‌های این استان به ترتیب به مدت سه روز و یک هفته دیگر تعطیل است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه جمعه اظهار داشت: مدارس به مدت سه روز تا ۱۲ اسفندماه و دانشگاه های استان نیز تا پایان هفته تعطیل هستند.
وی یادآور شد: در خصوص موارد دیگر از جمله تاخیر در آغاز فعالیت ادارات فردا تصمیم گیری می شود.

بارندگی‌های ایلام از پیش‌بینی‌ها فراتر رفت

رییس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام با اشاره به اینکه بارندگی‌های ۴۸ ساعت گذشته در این استان از میزان پیش‌بینی شده نیز فراتر رفت، گفت: مرکز استان در مدت یاد شده شاهد ۱۴۰ میلیمتر بارندگی بوده است.
مجتبی میهن‌پرست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی مدت یاد شده بخش میمه شهرستان دهلران با ۱۹۷ و شهر بدره با ۱۹۴ میلیمتر بارندگی بیشترین دریافت نزولات جوی را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: کمترین بارش باران نیز متعلق به شهرستان مهران با ۴۷ میلیمتر بارندگی بود که در طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه ثبت شد.

 خسارت ۱۵۱ میلیارد تومانی سیلاب به بخش راه و مسکن ایلام

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: بر اثر بارندگی های سیلابی شبانه روز گذشته بیش از ۱۵۱ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت بخش راه و مسکن این استان وارد شده است.
علی اصغر کاظمی عصر چهارشنبه در بازدید از وضعیت راه های استان بعد از وقوع سیلاب اظهار داشت: بارندگی شدید ۲۴ ساعت گذشته سطح استان ایلام در چند شهرستان که تا ۱۸۰ میلیمتر و جاری شدن سیلاب مکجر شد خسارات سنگینی به محورهای اصلی، فرعی، روستایی و ابنیه فنی وارد کرد.
وی افزود: بر اساس ارزیابی های اولیه صورت گرفته توسط کارشناسان ذیربط این اداره کل ۹۶ میلیارد تومان خسارت به بخش راه های استان وارد شده است.

نرخ تورم سالانه در ایلام کاهش یافت

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ایلام گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، تورم سالانه در این استان در یک سال منتهی به دی ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال ماقبل ۲.۲ درصد کاهش یافت.
رحمت اله قیصوری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: نرخ تورم سالانه در این استان در بازه زمانی گفته شده با ۴۴.۶ درصد در حال کاهش است با این وجود این استان دارای بالاترین نرخ تورم سالانه در کشور است.
وی یادآور شد: نرخ تورم ماهانه در بهمن امسال در کل کشور نسبت به دی ماه افزایش یافته است و در این استان نیز ۱.۳ درصد افزایش را نشان می دهد اما نرخ تورم نقطه ای نسبت به بهمن ماه سال قبل ۱.۷ درصد کاهش دارد.

۴۰ خانوار روستایی حاشیه سد سیمره در ایلام جابجا شدند

فرماندار دره‌شهر با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های سنگین در این شهرستان گفت: ۴۰ خانوار ساکن در حاشیه رودخانه سیمره به منظور پیشگیری از هر گونه حادثه احتمالی جابجا و به نقاط امن منتقل شدند.
کیانوش محمدنژاد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به افزایش حجم رودخانه سیمره ناشی از افزایش دبی رودخانه کشکان در بالادست این رودخانه در استان لرستان، از حدود ۴۰ خانوار روستایی ساکن در حاشیه سد سیمره خواسته شده است تا زمان فروکش کردن بارش‌ها منازل خود را تخلیه کنند.

استاندار: ایلام سومین استان کشور از نظر مشارکت در انتخابات است

استاندار ایلام گفت: میزان مشارکت مردم این استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه ایلام و دهلران بطور میانگین ۶۱ درصد بود که از این نظر جایگاه سوم کشور را به خود اختصاص داد.
قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان اظهار داشت: حضور باشکوه مردم در پای صندوق های رای موجب حفظ اقتدار و صلابت نظام شد.
وی، از قبایل و ایلات استان که در ابتدای انتخابات با حضور خود و پرهیز از تنش موجب شور و شوق در انتخابات شدند، قدردانی کرد.

مردم به شایعه شیوع کرونا در ایلام توجه نکنند

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر اینکه پیشگیری و رعایت بهداشت فردی مهمترین راه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا است، گفت: هیچ مورد از این ویروس تاکنون در استان شناسایی نشده و مردم به شایعات انتشار ان در فضای مجازی توجه نکنند.
دکتر محمد کریمیان روز یکشنبه در نشست شورای اداری اظهار داشت: تاکنون از نمونه های ارسال شده به مرکز مورد مثبتی نداشتیم و دیروز چند نمونه دیگر ارسال شده که تا ظهر جواب آنها اعلام می شود.
وی افزود: ۲ هزار و ۴۶۲ نفر در کشور چین فوت شده اکنون و از میزان ۲۹ نفر مبتلا به ویروس کرونا در کشور ما تاکنون ۶ نفر فوت شده است.

مراسم اعتکاف ایلام به دهه آخر ماه رمضان موکول شد

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام گفت: آیین معنوی اعتکاف که همه ساله در ماه رجب برگزار می شد امسال لغو و به دهه آخر ماه رمضان موکول شد.
حجت الاسلام حشمت رستمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و لغو برنامه های تجمعی و گردهمایی ها، آیین معنوی اعتکاف امسال نیز که از سحرگاه ۱۳ رجب آغاز و به مدت سه روز ادامه داشت، لغو شده است.
وی ادامه داد: در صورت مساعد شدن شرایط بهداشتی کشور این آیین معنوی دهه آخر ماه رمضان در اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

ازدحام کامیون‌ها در مرز مهران به علت عدم مراجعه تجار عراقی

مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: عدم مراجعه تجار عراقی و کامیون‌های آنها به مرز مهران برای بارگیری کالا، باعث تجمع کامیون‌های طرف ایرانی در این مرز شده است.
روح‌الله غلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراودات تجاری ایران و عراق در مرز مهران از روز دوشنبه هفته گذشته به علت یک سری مشکلات داخلی از طرف عراق دچار اختلا شده است.
وی افزود: همین موضوع سبب شده است کامیون‌های تجاری که از روزهای گذشته در مهران مستقر هستند، نتوانند بارهای خود را خالی کنند و همچنان در پایانه صدف نرسیده به مرز مهران به امید بازگشایی این گذرگاه بمانند.

استاندار ایلام: برگزاری هرگونه تجمع و گردهمایی ممنوع است

استاندار ایلام‌ گفت: برگزاری هرگونه تجمع، میتینگ و گردهمایی تا زمان فروکش کردن موج بیماری ویروسی کرونا به منظور حفظ سلامت شهروندان در استان ممنوع است.
قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران و قرارگاه زیستی و سلامت استان ایلام با موضوع بیماری کرونا و پیش بینی وقوع سیل اظهار داشت: با موافقت نماینده ولی فقیه در استان مراسم های اعتکاف امسال و اعزام روحانیون از قم به استان ممنوع شد و همچنین اجرای کنسرت، مسابقه های ورزشی، نمایشگاه بهاره و راهیان نور لغو شده است.

سلامت دانشجویان خارجی دانشگاه ایلام پایش شد

رییس دانشگاه ایلام گفت: سلامت دانشجویان خارجی ایندانشگاه پایش شد و هیچ مورد مشکوکی از کرونا در میان آنها دیده نشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه ایلام، محمد علی‌اکبری اظهار داشت: سلامت دانشجویانی که با کشورهای همسایه و استان‌های پر خطر تردد داشته‌اند، پایش شده و خوشبختانه نتیجه هیچ آزمایشی مثبت نبوده است.
وی افزود: ستاد مداخله برای پیشگیری از بیماری کرونا در دانشگاه ایلام تشکیل و تصمیمات مهمی نیز اتخاذ شده است.

۲۷ میلیون مترمکعب آب سدهای ایلام رهاسازی شد

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام گفت: ۲۷ میلیون مترمکعب آب از ظرفیت سدهای چم گردلان ایلام و دویرج دهلران به منظور کنترل بارش‌های تند سیلابی، به اراضی پایین دست سدها رهاسازی شده است.
احسان یارمحمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از سیاست‌ها و اهداف ساخت سدهای مخزنی مهار و کنترل سیلاب است و شرکت امور آب منطقه‌ای استان نیز به این منظور اقدام به رهاسازی مدیریت شده مقداری از آب سدهای ایلام و دویرج کرده است.

معرفی ۱۲ هزار و ۸۳۴ پرونده واحدهای سیل‌زده ایلام به بانک

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۸۳۴ پرونده از مجموع واحدهای احداثی، تعمیری و معیشتی سیل‌زده به بانک‌های عامل استان جهت دریافت تسهیلات ارجاع داده شده است.
حبیب الله محبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد پرونده واحدهای معرفی شده به بانک‌های عامل استان ۲ هزار و ۱۵۵ واحد احداثی، هشت هزار و ۵۲۶ واحد تعمیری و ۲ هزار و ۱۵۳ واحد نیز مربوط به واحدهای معیشتی بوده است.
وی از عقد قرارداد ۱۰ هزار و ۵۴۷ مورد از واحدهای سیل‌زده به بانک‌های عامل ایلام خبر داد و افزود: با توجه به تاکید مدیریت ارشد استان بر شتاب و همکاری همه جانبه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به سیل‌زدگان پرداخت تسهیلات روند رو به رشد گرفته است.

۷۴ حادثه دیده سیل در ایلام امدادرسانی شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: امداد رسانی به ۱۹ خانوار سیل زده در قالب ۷۴ نفر حادثه دیده بر اثر بارش های سیل آسای ۲ روز گذشته در مناطق مختلف این استان خبر داد.
حسین عارفی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از شب گذشته تاکنون ۱۴ مورد تخلیه آب منزل توسط نیروهای امدادی در شهرستان های ایوان و چرداول انجام گرفته است.
وی ادامه داد: ۲ خانوار روستایی سیل زده در مناطق روستایی شوراب و سفیدخانی علیا از توابع شهرستان سیروان که بر اثر بارندگی های شدید منزل آنها تخریب شده بود توسط نجاتگران هلال احمر سیروان در مکان امن به شکل اضطراری اسکان داده شدند.

پنج میلیارد ریال در بحث کرونا به بیمارستان های ایلام اختصاص یافت

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: پنج میلیارد ریال از محل اعتبارهای استانی در بحث مبارزه با کرونا به تجهیز بیمارستان های این استان اختصاص یافت.
محمد نوذری عصر چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی دولت در استان ایلام با بیان اینکه اقدام های مختلفی در زمینه مبارزه با کرونا در این استان انجام شده است، افزود: در این راستا بیمارستان مصطفی خمینی شهر ایلام تخلیه و ایزوله و به درمان بیماران احتمالی کرونا اختصاص داده شده است.
وی یادآور شد: در نخستین گام و با توجه به اینکه تعداد بسیاری از مسافران عراقی به منظور سفر به قم از مرز مهران تردد می کردند، این مرز هم در بخش تجاری و هم مسافری بسته شد.

آماده‌باش دستگاه‌های امدادی و خدماتی ایلام برای مقابله با سیل

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: همه اعضای ستاد بحران استان ایلام و تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی با توجه به اخطارهای مکرر هواشناسی تا زمان خروج موج بارشی سیلابی از استان در حالت آماده‌باش هستند.
رضا کریمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آماده‌باش شامل اعضای ستاد بحران از جمله فرمانداری‌ها و بخش‌های تابعه و تمامی دستگاه‌های امدادرسان و خدماتی اعم از شهرداری، هلال احمر، راهداری، پلیس راه و راهور و فوریت‌های پزشکی و جهادکشاورزی است.

سه محور ارتباطی ایلام مسدود است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: سه محور ایلام - حمیل کیلومتر ۲۵، هلیلان - پیازآباد (محدوده پل جزمان) به علت سیلاب و محور ایلام - مهران نیز به علت انجام عملیات عمرانی در استان مسدود است.
نورالله دلخواه روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود ادامه بارش ها در نقاط مختلف استان، سایر جاده‌های ارتباطی اصلی و فرعی این استان باز و تردد در آنها روان است.
وی تاکید کرد: همچنین روز گذشته راه روستایی میمه - آبدانان (حد فاصل تختان - کنشولول) به علت ریزش و رانش زمین به صورت موقت مسدود شد که بلافاصله با تلاش عوامل راهداری بازگشایی و تردد در این مسیر برقرار شد.

محور ایلام - حمیل بازگشایی شد

رییس پلیس راه استان ایلام گفت: با تلاش عوامل راهداری مسیر ارتباطی ایلام - حمیل بازگشایی و تردد در این مسیر برقرار شد.
سرهنگ رضا همتی زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران افزود: بارش شدید باران و ریزش کوه در روز گذشته باعث تخریب این تونل شده و امکان تردد از این مسیر تا زمان بازگشایی جاده وجود نداشت.
وی با بیان اینکه در مدت مسدود بودن این مسیر رانندگان از جاده جایگزین ایلام- ایوان - اسلام آباد به مقصد کرمانشاه تردد کردند، افزود: با تلاش شبانه روزی عوامل راهداری این مسیر لحظاتی پیش بازگشایی شد و تردد در ان برقرار است.

بهداشت مراکز گردشگری در ایام نوروز با حساسیت رصد می شود

معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: وضعیت بهداشتی مراکز گردشگری استان و تفرجگاه ها که خدمات به مردم ارائه می دهند با توجه به شیوع بیماری کرونا با جدید و حساسیت ویژه ای رصد می شود.
احمد کرمی روز دوشنبه در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان ایلام اظهار داشت: از اولویت های مهمی که امسال باید در دستور کار قرار گیرد و از هم اکنون اطلاع رسانی شود موضوع برپایی چادرهای نوروزی همشهریان در ایام نوروز است.
وی افزود: باید به این خانواده ها که در طبیعت به برپایی چادر اقدام می کنند، هشدار داده شود که در مسیر رودخانه ها و سیلاب ها مستقر نشوند.

سیلاب به ابنیه و زیرساخت های ایلام خسارت وارد کرد

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری ایلام گفت: بروز سیلاب و بارش های تند سیلابی به تعدادی از زیرساخت ها و ابنیه استان آسیب وارد کرده است.
رضا کریمیان شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بارش ها بیشترین خسارت را به سه شهرستان چرداول، سیروان و هلیلان وارد ساخت که مهمترین آسیب نیز تخریب پل جزمان هلیلان است.
وی افزود: این پل که در سیل فروردین ماه نیز تخریب و سپس مرمت شد راه دسترسی چندین روستای منطقه هلیلان را قطع کرده که مقرر شده است به طور موقت از فردا باکس های سیمانی به منطقه ارسال شود تا امکان ارتباط ساکنان روستاها و نیروهای امدادی تا زمان بازسازی پل مهیا شود.

سیلاب ۳۰ میلیارد ریال به اراضی کشاورزی ایلام خسارت زد

رییس سازمان جهادکشاورزی ایلام گفت: بارش های سیلابی ۴۸ ساعت گذشته ۳۰ میلیارد ریال خسارت به اراضی کشاورزی این استان وارد کرده است.
سید محمدتراب میری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان خسارت بر اساس برآوردهای اولیه محاسبه شده که با تکمیل بررسی های نهایی احتمال افزایش این رقم وجود دارد.
وی افزود: بیشترین خسارت های وارده متعلق به اراضی زراعی و باغی شهرستان های سیروان و دره شهر گزارش شده هرچند در سایر نقاط استان نیز سیلاب آسیب هایی را به حوزه کشاورزی استان وارد کرده است.

ناوگان حمل و نقل عمومی ایلام ضد عفونی می‌شود

رییس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ایلام گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی با همکاری شبکه بهداشت ایلام در برابر بیماری کرونا ضدعفونی و کلریده می‌شود.
غلامرضا طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات ضدعفونی و کلریده کردن ناوگان اتوبوسرانی از امروز در سه نوبت صبح، ظهر و غروب انجام و همچنین سالن و اماکن عمومی و سرویس‌های بهداشتی ترمینال و اتوبوس‌های برون‌شهری مستقر در ترمینال کلریده و ضدعفونی می‌شود.
وی افزود: برای تاکسی‌های مسافربری عمومی هم، نصب برچسب بر روی شیشه ماشین یا توزیع تراکت و بروشور بین رانندگان یا نصب بنرهای آموزشی در محل‌های توقف رانندگان تاکسی‌ها از دیگر برنامه‌های مبارزه با شیوع بیماری همه‌گیر کرونا در ایلام است.

آزمون دکتری به ۲۸ فروردین موکول شد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه ایلام گفت: براساس تصمیمات اخذ شده برگزاری آزمون دکتری سال ۹۹ از ۹ اسفندماه جاری به ۲۸ فروردین سال آینده تغییر یافت.
مصطفی نعمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اطلاعیه این سازمان در خصوص اعلام سایر اطلاعات مربوط به برگزاری آزمون ۱۸ فروردین ۹۹ از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش منتشر خواهد شد.
وی افزود: کارت شرکت داوطلبان از روز دوشنبه ۲۵ فروردین از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر خواهد شد.

اعزام و پذیرش کاروان های راهیان نور در ایلام لغو شد

مسوول اردویی و راهیان نور سپاه امیرالمومنین (ع) ایلام گفت: پذیرش یا اعزام کاروان های راهیان نور به محل یادمان های دفاع مقدس به علت شیوع بیماری ویروسی کرونا در کشور از امروز لغو شده است.
سرهنگ حسین پورمحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به شیوع این بیماری ویروسی و بر اساس تصمیم ستاد راهیان نور کشور از امروز تمام اردوهای راهیان نور لغو شدند.
وی افزود: استان ایلام به عنوان یکی از مقاصد اصلی کاروان های راهیان نور کشور است که به علت شرایط پیش آمده امان پذیرش کاروان های راهیان نور از نقاط مختلف کشور را ندارد و همچنین در داخل استان نیز تمام سفرهای اعزام به یادمان های داخل استان و یادمان های جنوب کشور در خوزستان را لغو کرده است.

اعزام تورهای گردشگری به قم تا اطلاع بعدی ممنوع شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: اعزام تورهای گردشگری به استان قم توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان تا اطلاع بعدی ممنوع است.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده روز سه شنبه اظهار داشت: در کمیته بحران پیشگیری از ویروس کرونا مصوب شد تمامی دفاتر خدمات مسافرتی بند ب از هر گونه ثبت نام و اعزام گردشگران و مسافران به استان قم خودداری کنند.
وی افزود: بر اساس مصوبه کمیته بحران استان اگر دفاتر خدمات مسافرتی نسبت به اعزام تورهای گردشگری به استان قم اقدام کنند، تخلف محرز مرتکب شده و کمیته فنی استان برای آن دفتر حکم تعلیق صادر می‌کند.

جاده ایلام - مهران از فردا مسدود می شود

رییس پلیس راه استان ایلام گفت: به منظور اجرای عملیات عمرانی بخشی از مسیر جاده ایلام - مهران از فردا دوشنبه به هشت روز مسدود می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس ایلام، سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: محور ایلام - مهران کیلومتر هفت به دلیل اجرای عملیات انفجار، ریزش و ترانشه برداری از فردا دوشنبه پنجم اسفندماه لغایت ۱۳ اسفندماه مسدود می‌شود.
وی افزود: محورهای جایگزین شامل ایلام - جاده قدیم صالح آباد و بالعکس و همچنین ایلام- ملکشاهی - ترشابه و بالعکس خواهد بود.

زیرساخت های عشایری ایلام در سیلاب ۲۱ میلیارد ریال خسارت دید

مدیرکل امور عشایر ایلام گفت: ۲۱ میلیارد ریال طبق برآوردهای اولیه به زیرساخت های عشایری استان خسارت ناشی از سیلاب وارد شد.
علی سلیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان خسارت به ایل راه ها، پل ها، زیرساخت های عمرانی و چندین حلقه چشمه عشایری وارد شد و امکان افزایش این میزان خسارت وجود دارد.
وی افزود: تاکنون هیچگونه خسارت جدی و قابل ذکری ناشی از سیلاب اخیر برای احشام یا وسایل زندگی عشایر ساکن در استان ایلام ایجاد نشده است.

کمک موسسه نجوا به سه هزار و ۴۰۰ کم‌شنوای ایلامی

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: موسسه خیریه نجوا و بانک ملی ایلام به سه هزار و ۴۰۰ کم‌شنوای ایلامی نیازمند سمعک، ۱۵ میلیون ریال کمک هزینه اهدا کرد.
محمد نوذری روز سه‌شنبه در دیدار با نماینده موسسه نجوا و مدیرعامل بانک ملی اظهار داشت: تاکنون بیش از سه هزار و ۴۰۰ نفر با مدیریت و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در مراکز بهداشتی استان برای دریافت سمعک هوشمند ثبت‌نام شده‌اند.
وی افزود: بیش از یک هزار نفر از این افراد از طریق نهادهای حمایتی و مابقی از طریق اعطای تسهیلات توسط بانک ملی استان با هماهنگی‌های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان پوشش داده می‌شوند.

مشکلات زناشویی، بالاترین علت مراجعه به مراکز مشاوره ایلام

معاون امور توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: مشکلات زناشویی بیشترین و بالاترین درصد مراجعان به مراکز مشاوره در این استان را تشکیل می دهد.
فرمان عزیزنیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی های انجام گرفته بعد از مشکلات زناشویی به ترتیب مسایل ازدواج و تحصیل فرزندان و در زمینه اختلالات روانشناختی نیز اختلالات خلقی و اضطرابی نیز علت مراجعه عمده افراد بوده است.
وی با با اشاره به اینکه این افراد به مراکز مشاوره حضوری (خصوصی) مراجعه و یا با صدای مشاور ۱۴۸۰ تماس گرفته اند، گفت: در ۹ ماهه امسال در مجموع نزدیک به  ۹ هزار نفر از مردم این استان به این مراکز مراجعه و از خدمات لازم بهره مند شده اند.

برچسب‌ها ایلام ویروس کرونا اخبارنامه سیل تبلیغات انتخاباتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام ویروس کرونا سیل تبلیغات انتخاباتی عراق عراق ایلام ویروس کرونا سیل تبلیغات انتخاباتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیماران مشکوک به کرونا کاروان های راهیان نور یکشنبه در نشست شورای روابط عمومی دانشگاه پایگاه اطلاع رسانی استاندار ایلام گفت قاسم سلیمانی دشتکی شنبه در نشست شورای مجلس شورای اسلامی تهران ارسال شده بیماری کرونا استان ایلام گفت نتایج شمارش آرا توجه به شیوع کرونا در ایلام تهران ارسال شد تورم سالانه روز سه شنبه دانشگاه ایلام روز دوشنبه روز یکشنبه مدیریت بحران شورای نگهبان نمونه آزمایش میلیارد ریال یادآور شد ویروس کرونا اختصاص یافت مصطفی خمینی بحران استان شیوع بیماری استان وارد محور ایلام زیرساخت ها استان نیز روز گذشته آزمایش ها مرز مهران نماز جمعه کامیون ها حمل و نقل نرخ تورم پیش بینی ۲ هزار بر اساس وارد شد بارش ها تا زمان بانک ها سیل زده لغو شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایان شدن نارنجک‌های عمل نکرده دوران جنگ تحمیلی در ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، بارش سیل آسا طب چند روز مناطق مختلف استان ایلام را فرا گرفت.

بعد از این بارش‌ها نارنجک‌های عمل نکرده به جای مانده از دوران جنگ تحمیلی از دل خاک در منطقه عملیاتی چنگوله مهران نمایان شدند.

کد خبر 6096125

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت بارش ها در ایلام
  • بارش شدید باران در شهر ایلام
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • طغیان رودخانه گلسار بر اثر بارش‌های اخیر + فیلم
  • خسارت ۵۰۰ میلیارد ریالی بارش‌های سیلابی به حوزه عشایری ایلام
  • سیلابی شدن رودخانه در روستای برمزید و خنجوک
  • صادق خان باز هم شهردار لندن شد
  • نتایج فاجعه بار سوناک و محافظه کاران در انتخابات محلی انگلیس
  • بارش شدید باران و سیلابی شدن شهر دیزج دیز + فیلم
  • نمایان شدن نارنجک‌های عمل نکرده دوران جنگ تحمیلی در ایلام