Web Analytics Made Easy - Statcounter

چندین پروژه کوچک و بزرگ در استان ایلام آماده برای بهره‌برداری هستند که این اقدام تاکنون انجام نشده است و مسوولان می‌گویند افتتاح این طرح‌ها تنها منتظر افتتاح توسط رئیس جمهور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، طی ماه‌های اخیر وعده‌هایی از سوی مسوولان مربوطه در خصوص ایجاد بازارچه صنایع دستی در شهر سرابله داده شده که این مهم تا کنون محقق نشده است و بسیاری از تولیدکنندگان صنایع دستی این منطقه در انتظار راه اندازی این بازارچه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌شک صنایع دستی می‌تواند در بحث مشاغل خانگی مورد توجه قرار گیرد اما عدم توجه به بازار فروش این تولیدات در استان ایلام از جمله شهر سرابله و دیگر مناطق ادامه فعالیت صنعتگران را با مشکل مواجه کرده است و رفع این مشکل راه‌اندازی بازارچه‌های متعدد در تمامی شهرستان‌ها را می‌طلبد.

عدم تحقق وعده مسوولان

جمشیدی یکی از صنعتگران سرابله‌ای در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: مدت‌هاست که در انتظار راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی در این شهر هستیم اما این وعده مسوولان تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه نبود بازار فروش به یک مشکل اساسی برای صنعتگران تبدیل شده، ایجاد این بازارچه می‌تواند تاثیر مثبتی در افزایش فروش صنایع دستی داشته باشد.

این صنعتگر ادامه داد: با توجه به نزدیکی ایام نوروز و ورود گردشگران به این شهر لازم است مسوولان هرچه سریعتر نسبت به راه‌اندازی این بازارچه اقدام کنند.

با توجه به اینکه مناطق دیدنی و زیبایی در اطراف شهر سرابله قرار دارد و هر ساله گردشگران بسیاری از این منطقه بازدید می‌کنند، قطعا تسریع در ایجاد این بازارچه سبب افزایش میزان فروش صنایع دستی و همچنین معرفی صنایع دستی متنوع استان توسط گردشگران در کشور می‌شود.

تلاش برای راه‌اندازی بازارچه‌ها در سطح استان

در این راستا عبدالمالک شنبه زاده مدیرکل صنایع دستی و گردشگری استان ایلام نیز به خبرنگار فارس در ایلام، گفت: هم اکنون در ایلام و ایوان بازارچه‌های صنایع دستی دایر است و بازارچه سرابله با ۲۰ غرفه به زودی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه این بازارچه‌ها اثر مثبتی بر افزایش فروش صنایع دستی دارد، افزود: در تلاشیم که این بازارچه‌ها در سطح استان افزایش پیدا کند.

به تعویق افتادن افتتاح بازارچه

جهانبخش طهماسبی رئیس میراث فرهنگی چرداول نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: بنا بود بازارچه شهر سرابله در سفر رئیس جمهور افتتاح شود اما با توجه به تعویق سفر ریاست جمهور این بازارچه نیز تا کنون افتتاح نشده است.

وی با بیان اینکه ایجاد چنین بازارچه‌هایی سبب تجمیع صنایع دستی در یک مکان می‌شود، اضافه کرد: این امر سبب سهولت خرید مشتریان می‌شود که می‌تواند افزایش فروش محصولات را به دنبال داشته باشد.

 رئیس میراث فرهنگی چرداول ادامه داد: صنایع دستی تولیدی ۱۲ کارگاه شهرستان چرداول در این بازارچه عرضه می‌شود و در صورت توسعه این بازارچه صنایع دستی سایر شهرها نیز عرضه می‌شود.

لزوم را اندازی بازارچه در دهلران

شهرستان دهلران یکی از مناطقی است که با وجود تولید صنایع دستی مختلف از داشتن بازارچه صنایع دستی محروم است و با توجه به تلاش برای راه‌اندازی بازارچه چیلات در این منطقه ضروری است مسوولان نسبت به ایجاد بازارچه صنایع دستی در این شهرستان اقدام کنند.

حمید بختیاری رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دهلران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام، گفت: ابتدای امسال طرحی ارائه شد که بر اساس ان درخواست شد بخشی از ساختمان اداری این شهرستان با بیش از ۵۰ سال قدمت و بافت فرسوده  تبدیل به بازارچه شود که متاسفانه با این طرح موافقت نشد.

وی افزود: صنایع دستی بهترین گزینه برای رفع مشکل بیکاری در مناطقی است که اقشار کم درامد با سطح تحصیلات پایین و از طرفی جویای کار زندگی می‌کنند‌.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دهلران، ادامه داد: در دهلران با عنایت به بازگشایی مرز چیلات که زمینه ساز صادرات اینگونه صنایع با ارزش افزوده بالاست راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی زمینه مفید و مولدی را برای بازاریابی و اشتغال عده کثیری فراهم می‌آورد.

با توجه به اینکه در سال‌های اخیر صنایع دستی و صنعت‌گران مورد بی‌مهری‌های زیادی قرار گرفته‌اند ضروری است با استفاده از ظرفیت‌ها در هر منطقه بستر رشد و توسعه هنرهای سنتی و صنایع دستی بومی مهیا شود.

پروژه‌های معطل سفر ریاست جمهوری

علاوه بر بازارچه صنایع دستی سرابله افتتاح بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی شهر ایلام، کلنگ زنی راه آهن، افتتاح سه کارخانه بزرگ استان شامل ۲ پروژه فولاد گستر آتنا، کوشاب غرب در چرداول و استیل کورد دره شهر، افتتاح بیش از ۲۶ هزار هکتار اجرای سیستم آبیاری در حوزه کشاورزی و همچنین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های زیرساخت‌های مخابراتی، مسکن مهر، افتتاح سد گلال، بالادست سد کنگیر، اکتشاف و بهره‌برداری نفت و گاز، فاز دو پالایش و… از جمله مهمترین پروژه‌هایی هستند که در انتظار سفر رئیس‌جمهور به ایلام هستند اما متاسفانه این سفر از ابتدای امسال بارها به دلایل نامعلوم به تعویق می‌افتد.

انتهای پیام/۹۷۰۸۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: ایلام رئیس جمهور صنایع دستی توسعه بازارچه صنایع دستی راه اندازی بازارچه رئیس میراث فرهنگی صنایع دستی رئیس جمهور بازارچه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت روز گل محمدی و گلاب

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خمین از ثبت جشنواره «گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم رویداد‌های گردشگری ملی کشور خبر داد.

علی مشهدی با اشاره به هویت و اصالت تاریخی شهرستان خمین افزود: گل محمدی و گلاب دو محصول راهبردی منطقه شهابیه در این شهرستان است.

او ادامه داد: با این پیشینه و با پیگیری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان، اداره شهرستان خمین، شورای اسلامی و دهیاری روستای شهابیه این رویداد در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان خمین عنوان کرد: بر این اساس هر سال، این جشنواره در روز‌های نوزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت ماه به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • افتتاح بازارچه کسب و کار دانش آموزی در روستای قاسم‌آباد بجستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه