Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان، با قدردانی از نیرو‌های سپاه و آتش نشانی گفت: تا از بین رفتن ویروس کرونا پاکسازی و ضدعفونی کردن شهر در دستور کار است و ساعت ۲۲  هر شب انجام می‌ شود.

او افزود: همزمان با رشت تمامی شهرستان‌های گیلان هم با همکاری شهرداری‌ها عمل ضدعفونی و پاکسازی حتما در روستا‌های پر جمعیت نیز انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گیلان، انجام این کار در اماکن عمومی خصوصا جا‌هایی که مردم در تماس مستقیم هستند، گفت: یک دستورالعمل بین المللی و از پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی است.

زارع افزود: این مهم تا رفع نگرانی از وجود ویروس در اماکن عمومی خصوصا نیمکت ها، صندلی‌ها و مکان‌هایی که مردم با آنجا در تماس مستقیم هستند، استمرار دارد.

او با بیان اینکه به سبب شیوع ویروس کرونا تمام شهرستان‌ها برای ما دارای اهمیت و اولویت هستند، گفت: عملیات ضدعفونی کردن اماکن عمومی براساس برنامه ریزی، در همه شهر‌ها انجام می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به تلاش مسئولان ملی و استانی برای جلوگیری از شیوع این ویروس، تصریح کرد: به دنبال ایجاد شرایطی برای کاهش میزان آسیب پذیری مردم هستیم.

سرهنگ علی محمودی، معاون هماهنگ کننده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس سپاه گیلان گفت: تیم پدافند جنگ نوین لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان برای آغاز پاکسازی و ضدعفونی امکان عمومی به همراه تجهیزات "ش. م. ر" درحال خدمات رسانی هستند.

او افزود: علاوه بر ضدعفونی و پاکسازی مناطق مختلف و حساس شهر، ۱۵۰ نیروی لشکر عملیاتی ۱۶ قدس گیلان برای کمک رسانی به بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان رازی رشت حاضر شدند و به دکتر‌ها و پرستاران یاری می‌رسانند.

معاون هماهنگ کننده لشکر عملیاتی ۱۶ قدس سپاه گیلان تصریح کرد: خدمت رسانی به مردم در شرایط ویژه از وظایف سپاه پاسداران است و آموزش‌های لازم از طریق کارشناسان کشوری نیز به نیرو‌های حاضر در این طرح داده شده و همه آن‌ها با رعایت کامل نکات بهداشتی و قرنطینه به بیماران بستری شده در بیمارستان رازی و نیز همراهان آن‌ها خدمت رسانی می‌کنند.

سرهنگ محمودی افزود: بر اساس تقسیم بندی‌های انجام شده پاکسازی و ضد عفونی کردن اماکن عمومی و معابر شهرستان‌های غرب گیلان اعم از شفت، صومعه سرا، فومن، آستارا، تالش، رضوانشهر و همچنین بر اساس همین تصمیم گیری‌ها این اقدام در شهرستان‌های شرقی را تیپ زمینی میرزا کوچک سپاه قدس گیلان در شهرستان‌های سیاهکل، رودسر، و املش، لاهیجان انجام خواهد شد.

او، ابراز امیدواری کرد که با کمک و مساعدت همه نهاد‌ها و ارگان‌ها به زودی این بیماری در استان گیلان و در سطح کشور ریشه کن شود که در این راستا سپاه قدس گیلان همه گونه همکاری را انجام خواهد داد.

اسماعیل حاجی پور، رئیس شورای شهر رشت گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ستاد مبارزه با ویروس کرونا، پاکسازی و ضد عفونی بخشی از شهر بر عهده شهرداری است.

او با بیان اینکه ما تمام تجهیزات خود را برای ریشه کن کردن ویروس کرونا بکار گرفته ایم، افزود: ما با تمام وجود در خدمت همشهری هایمان هستیم و خواستاریم که کمال همکاری را با همکاران ما داشته باشند.

بابک رمضانی، رئیس سازمان آتش نشانی رشت گفت: به همت آتش‌نشانان و با همکاری صمیمانه سپاه گیلان جهت پیشگیری از شیوع بیماری نو ظهور کرونا ویروس، هر شب تمامی مکان‌های عمومی که در دستور کار این سازمان قرار گرفته اعم از نیمکت‌های عمومی؛ ایستگاه‌های اتوبوس، عابر بانک‌ها به وسیله دستگاه Aft با محتویات یک لیتر مواد شوینده_یک لیتر الکل و ۱۰ تا ۱۵ لیتر آب سرد که بر اساس دستورالعمل مرکز بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی گیلان بوده، پاکسازی می‌شوند.

او با اعلام اینکه این ضد عفونی و پاکسازی هیچ خطری برای سلامتی شهروندان ندارد از مردم خواست هنگام ضدعفونی و پاکسازی از تردد در شهر خودداری کنند و خود را در معرض چرخش این ویروس منحوس قرار ندهند.

رمضانی تصریح کرد: ضد عفونی هر شب از ساعت ۲۲ انجام می‌شود و بر اساس دستورالعمل اعلام شده هر کدام از بخش‌های شهرداری مسئولیت پاکسازی و ضد عفونی بخش‌های مختلف از مکان‌های عمومی را بر عهده دارند.

 

انتهای پیام/م.ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت ویروس کرونا لشکر عملیاتی ۱۶ قدس عفونی و پاکسازی پاکسازی و ضد ویروس کرونا اماکن عمومی شهرستان ها قدس گیلان ضد عفونی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۷۹۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد موسوی صبح پنجشنبه در حاشیه بازدید طرح ساماندهی رودخانه بابلک سوادک. ه با بیان این‌که لایروبی رودخانه‌های مازندران بر اساس اولویت و با شناسایی نقاط حادثه‌خیز در حال انجام است، اظهار کرد: انباشت رسوبات سیلاب سال‌های اخیر در بستر جاری و آبرو رودخانه بابلک در محدوده بالادست روستای امامکلا از توابع دهستان لفور شهرستان سوادکوه شمالی، این محدوده از رودخانه را به یکی از نقاط حادثه‌ساز در زمان طغیان رودخانه و جاری شدن سیلاب تبدیل کرده بود که با لایروبی و ساماندهی به موقع از بروز خسارت ناشی از سیل در هفته جاری جلوگیری شد.

وی افزود: در این نقطه حادثه‌خیز چند بار شاهد طغیان رودخانه و خارج شدن سیلاب از مسیر اصلی بودیم که به جاده دسترسی و تأسیسات مجاور رودخانه خسارت می‌زد و بخشی از روستا نیز دچار آبگرفتگی می‌شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: پیش از بارندگی‌های اخیر اجرای عملیات خروج مصالح رودخانه‌ای مازاد، لایروبی و ساماندهی رودخانه در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای قرار گرفت و با استفاده از ظرفیت تبصره ۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ (تهاتر مصالح) و بخش خصوصی، بخش‌هایی از مسیر رودخانه ساماندهی و امکان عبور جریان سیلاب ایجاد شد.

به گفته موسوی با انجام این اقدامات جریان سیلاب روزهای ۳ و ۴ اردیبهشت بدون انحراف در بستر رودخانه جاری شد و خسارتی به جاده دسترسی روستایی و اماکن گردشگری حاشیه رودخانه وارد نکرد.

وی تصریح کرد: در صورت همکاری بیشتر منابع طبیعی برای قطع و جمع‌آوری درختان موجود در بستر جریانی رودخانه، عملیات لایروبی با سرعت بیشتری انجام می‌شود و با افزایش عرض آبگذری رودخانه، بستر بابلک سیلاب‌های بزرگ‌تری را هم عبور خواهد داد که در نهایت باعث کاهش خسارات احتمالی در سیلاب‌های آینده خواهد شد.

کد خبر 6088314

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده‌های شهدای ورزشکار در رشت
  • برپایی بیمارستان صحرایی در روستای فرهاد اباد دلفان-لرستان
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • آبگرفتگی زیرگذر سرداران رفع و پاکسازی انجام شد
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • رفع آب شستگی جاده امرآباد به شانق اراک تا ۲۴ساعت آتی انجام می شود
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران