Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمانشاه یک روانشناس با اشاره به ترس و وحشت مبالغه آمیز در خصوص بیماری کرونا گفت: این استرس و اضطراب می‌تواند سیستم ایمنی بدن افراد را ضعیف کرده و آنها را مستعد ابتلا به انواع بیماری‌ها کند.

فاطمه مرادی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به جو ترس و وحشت حاکم بر جامعه که در پی بروز بیماری کرونا حاصل شده، گفت: این بیماری در بسیاری کشورهای دنیا شایع شده، ولی در هیچ کشوری به این حد جو ترس و اضطراب حاکم نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کُشندگی این بیماری طبق منابع اعلامی سازمان بهداشت جهانی نهایتا دو درصد است، آن هم در میان افراد با سن بالا و یا افرادی که بیماری زمینه ای داشته باشند و این همه ترس و وحشت واقعا عجیب است.

مرادی تصریح کرد: قدرت سرایت بیماری بالاست و نیاز است موارد بهداشتی با دقت بالایی انجام شود و کسی منکر انجام اقدامات بهداشتی نیست و باید این کار صورت گیرد، اما این همه ترس و اضطراب نسبت به یک بیماری پذیرفتنی نیست.

وی افزود: مواردی داشتیم که فرد با علائم تنگی نفس به بیمارستان مراجعه کرده و وقتی متوجه شده کرونا نیست و سکته قلبی کرده بسیار خوشحال شده است! و اینها نشان می دهد که چقدر ترس و اضطراب به جامعه در خصوص این بیماری تزریق شده است.

این روانشناس ترس و اضطراب را زمینه ساز بیماریهای جسمی و روحی دیگر دانست و افزود: زمانی که فردی دچار استرس می شود، سیستم ایمنی بدن او ضعیف شده و همین امر فرد را مستعد ابتلا به انواع بیماری‌ها می کند.

وی افزود: از طرفی این اضطراب خود زمینه ساز بیماریهای روانی دیگر می شود که می تواند بسیار خطرناک باشد.

مرادی خاطرنشان کرد: اضطراب و استرس اگر کنترل نشود توان مقابله فرد با بیماری های دیگر را پایین می آورد و مردم باید متوجه این مسئله باشند.

این روانشناس به جوسازی برخی رسانه ها و افراد سرشناس جامعه در خصوص بیماری کرونا اشاره کرد وافزود: جای تاسف است که افراد بدون اطلاع، اقدام به تزریق ترس و وحشت در جامعه می کنند. در سایر کشورها کمتر این موارد را شاهد هستیم که افراد مشهور جامعه بدون اطلاع در خصوص بیماری یا آمار و یا وضعیت آن نظر بدهند.

مرادی تصریح کرد: مردم باید تنها به آمار منابع رسمی کشور اعتماد و رجوع کنند و باید از خود بپرسند رسانه های خارج از کشور و یا افراد مشهور از کجا آمار مبتلایان تمام استان ها و شهرها را دارند!

وی افزود: از طرفی مردم می توانند به اطراف خود نگاه کنند که چند نفر از اطرافیان آنها کرونا گرفته اند، چند نفر از اطرافیان آنها بر اثر کرونا جان باخته اند و....

این روانشناس در ادامه از خانواده ها خواست تا در این شرایط بیش از هر زمان هوای کودکان را داشته باشند و از استرس دادن به آنها خودداری کنند.

مرادی افزود: این استرس برای کودکان به مراتب مخرب تر است و می تواند سیستم ایمنی بدن آنها را به شدت ضعیف کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كرمانشاه کروناویروس منطقه کرمانشاه اضطراب سیستم ایمنی بدن ترس و اضطراب ترس و وحشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۰۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن

چری Tiggo۹ به عنوان محصول سنگین وزن و جدید چری در سال ۲۰۲۴، اولین حضور خود را در نمایشگاه خودرو پکن در ماه آوریل انجام داد.


تهران- ایسنا- Tiggo۹ به عنوان عضو رده بالای خانواده تیگو، به اندازه بزرگتر، عملکرد قوی‌تر و تجربه لوکس‌تر خود متکی است تا سری تیگو را به چالش بکشد و استانداردهای لوکس را مجدداً تعریف کند و برند را به ادامه مسیر صعود هدایت کند.

تیگو ۹ مفهوم طراحی مناسب خانواده را با شکل کلی پایدار و شکیل به ارث برده است. جلوپنجره الماسی، چرخ‌های بزرگ و چراغ‌های عقب از نوع جلویی حس طراحی آن را برجسته می‌کند.

مصرف سوخت این سری تنها ۵.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و برد جامع آن بیش از ۱۴۰۰ کیلومتر است. در این محصول می‌توانید ۳۰ تا ۸۰ درصد باتری را در ۲۰ دقیقه شارژ کند، و این اولین بار است که حداکثر توان ۶.۶ کیلووات تخلیه خارجی را در خود جای می‌دهد و سناریوهای استفاده از وسایل نقلیه در فضای باز را بسیار غنی می‌کند.

همچنین در آینده، تیگو ۹ به روز رسانی و ارتقای محصول ادامه خواهد داد و کیفیت بالاتر و تجربه سفر بهتری را برای مشتریان بیشتری در سراسر جهان به ارمغان می آورد.
در این پلتفرم، هوش و اتصال به اینترنت به عنوان مسیرهای توسعه اولیه در بخش خودرو ظاهر شده اند. چری برای انطباق سریع با این تغییر فناوری، فناوری هوشمند را به نقطه کانونی در تحقیق و توسعه خود تبدیل کرده است. چری با ادغام فناوری اتصال هوشمند پیشرفته، پلتفرم جدید T۲X را ایجاد کرده است که ترکیبی از هوش و ایمنی است.



پلتفرم T۲X فناوری با ترکیب استفاده از هوشمند پیشرو جهانی و فرآیندهای تولید خودرو، به دنبال رهبری جامع در ابعاد مختلف است. از نظر ایمنی، پلتفرم T۲X با استانداردهای ایمنی پنج ستاره جهانی مطابقت دارد و ایمنی کاربر را با استانداردهای سطح بین المللی تضمین می کند. این فناوری‌های ایمنی فعال و غیرفعال را ترکیب می‌کند و امکان مداخله ۲ ثانیه قبل برای محافظت از مسافران را فراهم می‌کند.
گفتنی است ؛ با استفاده از ۸۵ درصد از خودرو از فولاد با استحکام بالا و ۱۸ درصد از صفحات فولادی با فرم گرم، همراه با ۱۰ ایربگ ایمنی، این استاندارد ایمنی بالا معیاری را در صنعت ایجاد می کند.T۲X مجهز به چهار سیستم پیشرو در صنعت است: سیستم تعلیق، شاسی، چهار چرخ متحرک و فرمان. دارای سیستم تعلیق مغناطیسی با پاسخ میلی ثانیه و مقاومت های متغیر بدون پله است.
علاوه بر این، این پلتفرم دارای یک فرمان برقی دوگانه پینیون (DP-EPS) است که توسط BOSCH برای کنترل دقیق فرمان تنظیم شده است.

انتهای رپرتاژ آگهی

دیگر خبرها

  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • درباره سرخک و واکسیناسیون آن چه می‌دانید؟
  • آنچه بهتر است درباره سرخک و واکسیناسیون آن بدانید
  • این ویتامین‌ها اضطراب را کاهش می‌دهد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟