Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکت نوواواکس (Novavax) در حال ساخت واکسنی برای مقابله با ویروس کرونا است. در این واکسن از نانوذرات استفاده شده است.

شرکت نوواواکس در گیتسبورگ مستقر بوده و سابقه‌ای طولانی در کار روی ویروس کرونا دارد؛ این شرکت در حال حاضر روی ساخت واکسن‌های مختلفی متمرکز است. از نکات برجسته این شرکت موفقیت در تولید واکسن است که می‌توان از آن برای مقابله با سندروم تنفسی کرونا ویروس خاورمیانه‌ای (Mers-Cov) استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کارهای پیش‌بالینی مرتبط با سندرم حاد تنفسی کرونا ویروس نیز انجام شده است.

در حال حاضر این شرکت در حال توسعه واکسنی است که در آن از توالی ژنتیکی ویروس‌کرونا که اولین بار در ووهان چین دیده شده، استفاده شده است.

براساس CDC، تاکنون بتا کرونا ویروس که با عنوان nCoV-۲۰۱۹ توسط سازمان بهداشت جهانی شناخته شده است، منجر به ۴۰ مورد بیماری ذات‌الریه در ووهان شده که براساس همین گزارش، این موضوع منجر به مرگ برخی بیماران شده است.

مسئولان چینی به دنبال ارائه توالی ژنتیکی این ویروس جدید هستند که از این توالی‌ در توسعه دارو و واکسن استفاده شود. داده‌های مربوط به توالی DNA این ویروس می‌تواند به توسعه سریع ابزارهای تشخیصی و احتمالا تولید واکسن کمک کند.

شرکت نوواواکس در حال کار روی فناوری است که در آن از فناوری نانوذرات نوترکیب استفاده شده است. این فناوری می‌تواند سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با این ویروس فعال کند. چنین فناوری‌هایی پیش از این در شرکت مورد آزمایش‌های بالینی قرار گرفته است. برای مثال، واکسنی برای مقابله با آنفولانزا با این نوع نانوذرات توسط این شرکت ساخته شده است.

این که شرکت نوواواکس با چه سرعتی بتواند این واکسن را به مرحله نهایی برساند مشخص نیست. این شرکت در سال ۲۰۱۳ تنها ۹۰ روز بعد از دریافت توالی DNA مربوط به ویروس آنفولانزای H۷N۹ موفق به ساخت واکسن مربوط به آن شد. همچنین این شرکت در سال ۲۰۱۷ فقط سه ماه بعد از دریافت ژن‌های مربوط به MERS واکسن حاوی نانوذرات برای مقابله با این بیماری را تولید کرد.

انتهای پیام/

169 / 336 فناوری واکسن کرونا آنفولانزا ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی توالی ژنتیکی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: فناوری واکسن کرونا آنفولانزا ویروس کرونا سازمان بهداشت جهانی توالی ژنتیکی برای مقابله ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۰۸۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح‌الله دهقانی، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور طی حکمی، امیرحسین میرآبادی را به سمت رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری منصوب کرد.

در بخشی از حکم انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‎بنیان ریاست‌جمهوری آمده است :

«با عنایت به ابلاغ ماده واحده ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناوری بین‌المللی توسط رئیس محترم جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و نظر به مراتب شایستگی و تجارب به موجب این حکم شما را به عنوان رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب می‌کنم.

با توجه به اهداف عالی کشور در توسعه تعاملات بین‌المللی علم و فناوری و نیز اهمیت بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های دیپلماسی علم و فناوری، انتظار می رود علاوه بر انجام کلیه ماموریت‌های محوله پیشین در مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری به منظور هماهنگی و یکپارچه‌سازی برنامه‌های دستگاه‌های ذی ربط با حوزه علم و فناوری نسبت به تدوین اساسنامه و پیگیری تصویب آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام کنید.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • افزایش تولید نیمه هادی‌ها با استفاده از دوقلو‌های دیجیتال
  • حمل‌ و‌ نقل در ناوگان فناوری
  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • انتصاب رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • داده‌های آموزشی هوش مصنوعی عرصه جدید رقابت شرکت‌های بزرگ فناوری